וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן של הכישלון? מה עובר על דלה עלי בטוטנהאם?

בשיאו הוא כבש 18 שערי פרמיירליג בעונה ונבחר פעמיים ברציפות לכדורגלן הצעיר של העונה בליגה. אבל בגיל 23 הפרשנים כבר מגדירים אותו כ"צל של עצמו" ו"חצי מהשחקן שהיה". הנתונים לא מראים על נסיגה, אז מה קרה לקשר טוטנהאם?

דלה עלי שחקן טוטנהאם. GettyImages
"הוא איבד את הרעב וברגע שאתה מאבד את הרעב הזה, קשה לקבל אותו בחזרה. היום הוא לא היה קיים במגרש בכלל והוא ככה כבר שנה או שנתיים". דלה עלי/GettyImages

אחד הסממנים המובהקים ביותר לפתיחת העונה החלשה של טוטנהאם הוא דלה עלי. הקשר בן ה-23 סבל בתחילת העונה מפציעה ושותף עד כה בשלושה משחקי פרמיירליג, שלושה משחקים בליגת האלופות ועוד אחד בגביע הליגה, כשהוא רחוק מאוד מלהותיר איזשהו רושם בהם וכובש רק פעם אחת, ב-1:1 הביתי מול ווטפורד האחרונה. האנגלי, שבעונת השיא שלו ב-2016/17, כבש 18 שערים בפרמיירליג, נראה כמי שנמצא בנקודה די חשובה בקריירה אחרי שגם לא זומן בכלל לנבחרת בחלון המשחקים האחרונים, אז שיחקו שלושת האריות מול צ'כיה ובולגריה בחוץ.

הרבה מהבעיות של עלי, שנבחר פעמיים ברציפות לשחקן הצעיר של העונה בפרמיירליג (2015/16 ו-2016/17), נגרמו גם מהפציעות מהן סבל ב-18 החודשים האחרונים. בתחילת אוקטובר התפרסם שהקשר בן ה-23, שסבל ארבע פעמים מפציעות בשריר הירך האחורי ברגל שמאל, שכר תזונאי כדי שיעזור לו להרכיב דיאטה נכונה שאולי תגרום לו להימנע מפציעות שרירים. הדיאטה שלו כוללת שתיית מים בכמויות גדולות, צריכה פרוטאין וקיצוץ בכל הסוכר במזון שלו. הוא גם התחיל לקחת שיעורי יוגה כדי להתמודד עם הפציעות. לא רק שעלי שינה את אורחות חייו מבחינת תזונה, אלא גם מבחינה פרסומית. שחקן טוטנהאם קיצץ לחלוטין את כל הפעילויות הפרסומיות בהן נטל חלק וההופעה היחידה שלו בקמפיין פרסומי הייתה כחלק ממשהו קבוצתי. פרסומת נוספת של "אדידס" בה הופיע צולמה בזמן החופשה שלו בלוס אנג'לס בקיץ. בנוסף, עלי לא צולם אפילו פעם אחת בחודשים האחרונים מבלה בלונדון, גם לא בארוחת ערב, אחרי שבעבר נטען שהוא מבלה יותר מדי.

שחקן העבר האנגלי גארי נוויל. GettyImages
אימן את עלי בעבר ומאוכזב ממנו מאוד בהווה. גארי נוויל/GettyImages

אם בעונה שעברה עוד היה לו תירוץ - החזרה המאוחרת מהמונדיאל המוצלח עם נבחרת אנגליה בקיץ, שגרם לו להשתלב לאט בקבוצה - העונה כבר אין לו את ההסבר הזה. בקיץ האחרון הוא דיבר ואמר: "אני לא אחד שקובע לעצמו יעדים של שערים ובישולים, אבל אני רוצה וצריך להחזיר את המספרים למשחק שלי. אז ברור שקבעתי לעצמי מטרה. אני רוצה להופיע כמו שצריך בכל משחק ולא רק במשחקים הגדולים. אני מרגיש טוב, לא היו לי בעיות במהלך קדם העונה. אני מרגיש חזק ובריא, ונרגש לפתוח כבר את העונה".

אחרי הופעה חלשה מאוד מול ליברפול ביום ראשון האחרון, ספג עלי ביקורת קשה מהפאנל של "סקיי". רוי קין אמר עליו: "הוא איבד את הרעב וברגע שאתה מאבד את הרעב הזה, קשה לקבל אותו בחזרה. היום הוא לא היה קיים במגרש בכלל והוא ככה כבר שנה או שנתיים. הוא שחקן איכותי, אבל אם הוא לא ימצא מחדש את הרעב והתשוקה כדי להתאמן ולנסות להשתפר, הוא יהיה בבעיה. אני כל הזמן רואה דברים שהוא עושה מחוץ למגרש והוא חושב שהוא איזה דוגמן או קשקוש כזה, עשה לי טובה. הוא צריך להסתכל על עצמו במראה ולתהות לאן נעלם הרעב ואיפה הוא טעה. קח שליטה על הקריירה שלך".

גרהאם סונס גם לא חסך ממנו ביקורת ואמר עליו: "חשבתי שהוא יהיה כוכב. זה המקרה הקלאסי של מישהו שיותר מדי נוח לו. נתנו לו חוזה לארבע או חמש עונות ותראו מה קרה, הוא הוריד את העיניים מהכדור והוא צל של עצמו. הוא צריך ללמוד את המשחק". גארי נוויל, שבעבר עבד עם עלי כעוזר מאמן נבחרת אנגליה, אמר: "הוא הגיע מליגות נמוכות ועכשיו הוא הפך לחצי מהשחקן שהוא פעם היה. הוא תמיד היה עובד קשה, מתקל שחקנים ורץ ליד החלוץ, אבל עכשיו הוא פאסיבי לגמרי. הוא ילד טוב, אבל זה לא מתאים".

עוד בוואלה!

שבת באנגליה: ליברפול שוב תשפיל את אסטון וילה?

לכתבה המלאה
דלה עלי שחקן טוטנהאם עם מאמנו מאוריסיו פוצ'טינו. GettyImages
פוצ'טינו הגן על עלי השבוע, אולי זה ייתן לו ביטחון?/GettyImages

ואכן, דלה עלי - בניגוד למרבית כוכבי הפרמיירליג - הגיע ממילטון קיינס דונס הקטנטנה ולא עבר דרך אקדמיית כדורגל מפוארת שעיצבה אותו כשחקן. יש שטענו שזה מה שדחף אותו לנסות ולתת יותר מכולם כדי להראות שגם הוא כאנדרדוג יכול להצליח. אדם בייט מ"סקיי" כתב כי "הקונצנזוס הוא שעלי צריך לחזור ליסודות, לעשות את הדברים שהפכו אותו לשחקן מעניין מלכתחילה. רק לחזור לדברים האלה ואז גם היכולת תחזור וגם המחמאות, אותן מחמאות שסידרו לו את תואר השחקן הצעיר של העונה בפרמיירליג שנתיים ברציפות. הוא עדיין רק בן 23 וחשוב לזכור את זה, אבל כבר עכשיו הדיון סביבו הוא ככישרון אבוד, צל של מה שהיה פעם".

למרות הדברים של רוי קין, הנתונים מהמשחק מול ליברפול הראו שדלה עלי דווקא רץ את המרחק הרב ביותר במגרש - 12.21 קילומטרים. "כדורגל זה הרבה יותר מרק ריצה, אבל זה אולי מראה שהצרות של עלי לא קשורות רק לחוסר רצון או חשק כי הוא מדורג גבוה גם מבחינת ספרינטים", המשיך בייט, "גם הנתונים שלו עם הכדורים הם די דומים לתקופה בה הצליח וזו הבעיה: אין כאן אקדח מעשן, הסבר ברור לנסיגה העצומה ביכולת של שחקן שממש נפל מצוק. בעונה הראשונה שלו הוא נגע בכדור 64 פעמים במשחק, עכשיו הוא על 65, בשתי העונות הראשונות שלו הוא עמד בממוצע על 39 מסירות ב-90 דקות וזה הממוצע שלו גם העונה".

בעונה שעברה עלי הוסט מעט מהעמדה שלו לעמדה אחורית יותר, בשל היכולת המצוינת של יונג מין סון. בעונה בה הוא כבש 18 שערים, עלי שיחק מאחורי הארי קיין, שגם היה פצוע בחלק מהעונה ולכן היה לו קל יותר לבוא לידי ביטוי ולכבוש שערים. ג'יימי קראגר אמר ב"סקיי": "הוא לא שחקן קישור לדעתי, הוא הגיע לשיאו כשהיה חלוץ שני מאחורי קיין". בייט הוסיף: "עלי לא נסוג אחורה כפי שנדמה, אבל גם לא התקדם כפי שציפו ממנו. הציפיות ממנו להפוך לכוכב היו לא הגיוניות? ייתכן. עכשיו עלי מתמודד עם הציפיות שיש משחקן מוביל בקבוצה שנמצאת במשבר. שני שערים עבור הקבוצה והנבחרת מאז חג המולד הופכים את הביקורת לבלתי נמנעת".

יונג מין סון שחקן טוטנהאם. רויטרס
היכולת המצוינת של יונג מין סון דחקה את עלי מחוץ להרכב ולעמדה אחורית יותר/רויטרס

מי שניסה להגן על דלה עלי הוא המאמן שלו מאוריסיו פוצ'טינו, שאמר: "אנחנו צריכים לזכור שדלה עדיין צעיר מאוד והדרישות והלחץ עליו עצומים. כולם מצפים ממנו לדברים ענקיים, הוא אנגלי, הוא שחקן נבחרת, אבל רק בן 23. הוא היה פנטסטי וכמובן שהוא קצת ירד ביכולת שלו, אבל אנחנו צריכים לעזור לו לחזור לעצמו. הוא צריך להיות מרוכז כדי להשתפר ולהיות חזק שוב, אז אולי הוא יוכל לחזור לשחק כמו שכולם מצפים שישחק".

גם מאמנו לשעבר ב-MK דונס קארל רובינסון ניסה להגן עליו כשאמר: "קשה לי לשמוע את הדברים שאומרים עליו. כולם מניחים ומשערים כל מיני דברים. לפעמים אנשים מוציאים את הדברים מהקשר, משלמים לאנשים כסף כדי לעשות שיפוט כזה על המשחק. אני מכיר את דלה באופן אישי ואחד ההסברים שלי לירידה שלו ביכולת זה עומס המשחקים. הוא משחק כדורגל מקצועני מאז שהוא היה בן 15 או 16 ולא היו לו פציעות קשות. אבל בשנה האחרונה היו לו פציעות בשריר הירך האחורי, הכול בגלל יותר מדי דקות כדורגל. צריך להתחיל להסתכל על כמות המשחקים שהשחקנים הצעירים האלה משחקים, על הדקות שהם משותפים, אני חושב שדלה סובל מעייפות ותשישות כי הוא כישרון יוצא דופן. הוא אולי איבד את הדרך שלו, אבל אני לא יכול לקבוע דבר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully