וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלבינים פנים: זינדין זידאן לא זוכה למעמד לו ציפה בריאל מדריד

עמית גולדשטיין

30.10.2019 / 16:45

הוא חזר לברנבאו כמשיח ושפך מעל 300 מיליון יורו בקיץ, אבל לא באמת פתח דף חדש עם פלורנטינו פרס ואיבד במהירות את כל הקרדיט שצבר. איך הפך המאמן שזכה בליגת האלופות שלוש פעמים ברציפות לברווז צולע שרוחו של מוריניו מרחפת מעליו?

עריכת וידאו: מתן חדד

"בזמן כל כך קצר הוא עשה דבר שאף אחד לפניו לא עשה ולזכות שלוש פעמים רצוף בליגת האלופות, אבל קשה עדיין לדבר על הקריירה שלו בתור מאמן", הפתיע ז'וזה מוריניו. האמירה המוזרה אותה סיפק אחרי חזרתו של זינדין זידאן לקדנציה שנייה במדריד נכנסת קצת יותר טוב לקונטקסט במצב הנוכחי של זיזו. "הוא כנראה האדם הכי טוב בשביל המועדון הזה ועכשיו הוא צעד קדימה בקריירה שלו. הקדנציה השנייה שלו תגדיר אותו. הוא בונה קבוצה, מקבל החלטות, קונה ומוכר שחקנים. הוא יצטרך לאמן ולהעביר להם את פילוסופית המשחק שלו".

במרץ האחרון שב זידאן לסנטיאגו ברנבאו על תקן מושיע. הוא חזר כגיבור שהוביל את ריאל מדריד להישג חסר תקדים אחרי שעזב בגלל מיצוי. עם החזרה שלו, נראה היה כי מעמדו של זיזו במועדון הגדול בעולם בלתי מעורער. קצת יותר מחצי שנה עברה, והמלך של הבלאנקוס הפך לשק האיגרוף של התקשורת הספרדית ושל האוהדים. פתאום כל משחק גורלי לעתידו, עשוי לשלוח אותו הביתה ולפתוח את הדרך לחזרתו של מוריניו.

בכל קבוצה אחרת זידאן כנראה היה זוכה למשרה עם קרדיט בלתי נגמר. גם בעידן הכל כך תזזיתי והציני של הכדורגל, קשה לראות מנצ'סטר יונייטד, יובנטוס, באיירן מינכן ואפילו היריבה הגדולה ברצלונה מתייחסות כך למאמן שהביא להן כזו הצלחה, אבל לריאל יש חוקים משלה, וכך למעשה הפך הנסיך הצרפתי למלך הביצה.

זידאן: "לא יכול להגיד מה קורה עם גארת' בייל, הוא טס ללונדון עם אישור"
ב-"אס" חרצו: לזידאן אין אופציה טובה בצד ימין במקומו של גארת' בייל
"מראדונה היה מראדונה רק לפעמים. ליאו מסי הוא מראדונה בכל יום"

זינדין זידאן ריאל מדריד. רויטרס
מנסיך למלך הביצה. זינדין זידאן/רויטרס

נראה שאין אוהד כדורגל אובייקטיבי בעולם שמבין מה קורה בבלאנקוס בשבועות האחרונים. רק בשבוע שעבר התייחס זיזו לפני המשחק הגורלי עבורו לידיעות על חזרת מוריניו לקווים במקומו: "אני לא יכול להגיד שזה לא מפריע לי, זה כן. אבל אני נותן הכל ומתרכז רק במחשבות חיוביות. מה שקרה בעבר ומה שעשית, הכל נשכח בכדורגל מהר מאוד. מה שאתה עושה בהווה זה מה שנחשב".

כדי להבין איך הגיע המאמן הצרפתי למצב שהוא צריך להזכיר לכולם את מה שהוא עשה, צריך ללכת אחורה לעזיבה שלו בעונה שעברה. בתקשורת המקומית הדעות חלוקות בנוגע לשאלה מדוע זידאן החליט לנטוש. ישנם כאלה שקבעו כי העזיבה של כריסטיאנו רונאלדו והיעדר תכנית רכש חלופית גרמו לו לרצות לנטוש כשידו על העליונה, מתוך ההנחה שהפער המקצועי מברצלונה גדול מדי.

זו גם הגרסה הרשמית אותה אישר זידאן בעצמו: "אני חושב שזה הזמן הנכון והשחקנים צריכים שינוי", אמר אז. "אם אני לא בטוח ב-100 אחוז שנמשיך לנצח ולקחת תארים - ויש לי ספקות לגבי זה - אז זה הזמן לעזוב". אולם ישנם אחרים שטוענים כי הסיבה היתה שלמרות הישגיו, זידאן לא באמת הרגיש מוערך במועדון. בנוסף, העובדה שלא קיבל כמעט תקציב לרכש ולא הרגיש שהנשיא פלורנטינו פרס סומך עליו בבניית קבוצה חדשה הכריעו את הכף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד. GettyImages
לא באמת נתן לזידאן יד חופשית? פלורנטינו פרס/GettyImages

הרבה מים עברו בנהר עד חזרתו של הצרפתי. ג'ולן לופטגי, שהקריב את המונדיאל עבור המשרה, הוחתם במקומו ופוטר אחרי זמן קצר כשריאל הייתה בסוג של התרסקות, הכל באופן יחסי כמובן. אחריו הוזנק סנטיאגו סולארי שגם הוא לא הצליח לעצור את הקריסה. בשלב הזה הנהלת ריאל הצליחה לשכנע את זיזו לשוב לאחר שכנועים רבים והבטחות מרחיקות לכת, כשהפעם הוא ופרס יצאו ביחד לבנות את ריאל מחדש.

על הפרק: גארת' בייל ועוד מספר שחקנים ישוחררו ואילו קיליאן אמבפה או ניימאר יחד עם אדן האזר ופול פוגבה יגיעו. שלישייה גלאקטית חדשה. אליהם אמורים להתווסף עוד שחקנים משלימים. למרות החתמות מעניינות בקיץ, בפועל ריאל לא הצליחה במסע הרכש שלה. ואפילו בייל שסומן כסמל הכישלון נשאר בסופו של דבר במועדון, כמו גם חאמס רודריגס שלא ידוע כחביבו של זידאן. כמובן שההנהלה לא לקחה את האחריות לקיץ הבזבזני והמוזר הזה, ומה שנשאר הוא להפיל את התיק על האיש על הקווים. ייאמר לזכותו של זידאן שהוא לא תירץ או האשים מישהו לאורך הקיץ ברכש לא מספק.

הדברים כמובן התגלגלו עד השבועיים האחרונים. המתיחות סביב המשך העסקתו זידאן במועדון הגיעה לשיא. מדי יום עולות ידיעות על החלפתו במוריניו בכלי התקשורת במדריד. אם נצלול קצת פנימה, גם נגלה שלמרות שהוא ופרס פתחו כביכול דף חדש, ישנם לא מעט עיתונאים בספרד שדיווחו על חילוקי דעות בעניין הרכש לקראת ינואר.

הביטול שהציל את זידאן: נקבע תאריך חדש למשחק בקאמפ נואו
עוד לפני הקלאסיקו: ברצלונה במבחן מול אתלטיקו מדריד
אספניול מהתחתית תעזור לברצלונה לפני הקלאסיקו?

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד ז'וזה מוריניו. רויטרס
השחקנים עובדים קשה יותר באימונים מהפחד שהוא ישוב? ז'וזה מוריניו/רויטרס

פלורנטינו רוצה את כריסטיאן אריקסן בגלל עלות הנמוכה יותר של העסקה ואילו זידאן ממשיך להתעקש על פוגבה כפי שעשה בקיץ ונשאר בלי שחקן בעמדה הזאת. חילוקי דעות מקצועיים או חוסר הערכה? כך או כך, זו מהות היחסים בין הנשיא למאמן ששבו להיות מתוחים. לא סתם מוריניו, הנחשב למקורב מאוד לפלורנטינו, אמור לחזור לריאל אם הצרפתי יפוטר. אגב, עיתונאים שתומכים דווקא בזידאן דיווחו כי השחקנים עובדים קשה יותר באימונים מהפחד שמוריניו ישוב למועדון.

ריאל מדריד שפכה למעלה מ-300 מיליון יורו, כשהמאמן קיבל גלאקטיקו אחד שרצה - הזאר - וגם הוא לא מספק את הסחורה. שחקני העתודה - אדר מיליטאו, פרלאן מנדי, רודריגו, לוקה יוביץ' - עלו למעלה מ-200 מיליון יורו. בינתיים, הם מסתפקים בפירורי דקות. הם הובאו כדי להיות שחקני העתיד של המועדון, אבל לפי מה שזה נראה כרגע, המאמן שלכאורה הביא אותם הוא לא האיש שממש מאמין בהם ולא בטוח שיישאר. במובן מסוים, פלורנטינו הוביל מחשבה עתידית בעוד זידאן מבין שהמציאות היומיומית לא מאפשרת לו למעוד ודרש כוכבים כאן ועכשיו שישכיחו את עזיבת רונאלדו.

למרות שריאל יכולה לחזור הערב (רביעי) למקום השני ולהיות במרחק נקודה מבארסה אם תנצח את לגאנס (22:15, ONE), ניתן להניח שההתפרעויות בברצלונה שהביאו לדחיית הקלאסיקו הצילו לזידאן את המשרה, לפחות זמנית. לא בטוח שהיה שורד הפסד צורב. כעת, מול האחרונה בטבלה, יש לו הזדמנות לייצר מומנטום למראית עין. זידאן עצמו, מאמנים ושחקנים אחרים אמרו לא פעם שבריאל מדריד "כישלון הוא לא אופציה". וזה ממש לא משנה מי אתה ומה עשית. אבל דמיינו לעצמכם עולם בו אלכס פרגסון, ארסן ונגר, אפילו גווארדיולה או מוריניו נבעטים זמן קצר אחרי הצלחות בגלל כמה חודשים פחות טובים. בלתי נתפס? זה בדיוק העולם בו זידאן נמצא כרגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully