וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהישראלים ניצחו 3:30: הנתונים שמאחורי הקלאסיקו החד צדדי

28.10.2019 / 9:07

ההתפוצצות של סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי, הקרב שמעולם לא היה בריבאונד, ההתעוררות של טאריק בלאק והנוקאאוט שהנחיתו המקומיים של מכבי תל אביב על מקביליהם מהפועל ירושלים

צילום וידאו: ברני ארדוב, עריכת וידאו: מתן חדד

1. הישראלים

ארבעה שחקנים, 60 דקות משותפות, שלוש נקודות בלבד ב-1 מ-12 מהשדה, מדד מצטבר של 3-. זו השורה העגומה שניפקו הישראלים של הפועל ירושלים בהפסד אמש (ראשון) למכבי תל אביב.

בשנים האחרונות דובר רבות על היעדר הזהות המקומית בסגלים השונים שנבנו ביד אליהו, אבל מעונה לעונה דאגו הצהובים להעמיק עוד ועוד את עליונותם בשוק הישראלי. הנוקאאוט שהנחיתה בתחום הזה על יריבתה המושבעת היה מוחלט: זה לא היה יום גדול עבור אף אחד מחמשת המקומיים של מכבי, אבל הם ניצחו את מקביליהם 3:30 בנקודות, 3:36- במדד ו-8:17 בריבאונדים, כשהם מקבלים יחד 92 דקות.

אינפו. עיבוד תמונה
אינפו/עיבוד תמונה

2. השלשות

המשחק הזה היה קרב אקדוחנים של הגארדים האקספלוסיביים בשני הצדדים. ג'ייקובן בראון החזיק כמעט לבדו את ירושלים במשחק, ואף ביתרון, במחצית הראשונה - אבל מה שייזכר יותר מכל הערב הזה הוא ההתפוצצות האדירה של סקוטי ווילבקין ברבע השלישי, שהכריעה לבדה את ההתמודדות כולה.

נתון המפתח הוא 10 מ-14 לשלוש, והוא חוזר על עצמו שוב ושוב. ווילבקין וטיילר דורסי, שני הג'וקרים של יאניס ספרופולוס, ירו 10 מ-14 מחוץ לקשת בדרך ל-41 נקודות משותפות (ב-49 דקות בלבד). 10 מ-14 היה גם מאזן השלשות של בראון וג'יימס פלדין, והבעיה הגדולה מבחינתו של עודד קטש הייתה שיתר חבריהם לקבוצה פוגעים יחד ב-1 מ-15.

זה לא התחיל אתמול, אגב. בדרך לניצחון הקשה על א.א.ק אתונה בליגת האלופות התקשתה ירושלים למצוא תשובה לצמד הגארדים האמריקאים מנגד וספגה 10 מ-14 לשלוש (איך לא) מידיהם של קית' לנגפורד והווארד סנט-רוס.

עוד בוואלה!

ליגת העל: מכבי תל אביב הביסה את הפועל ירושלים 73:89, הצגה לווילבקין

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מופע של איש אחד. סקוטי ווילבקין/ברני ארדוב

3. הריבאונדים

המספר שהכריע לא פחות נוגע לקרב על הכדורים החוזרים. אם אפשר לכנותו קרב. ירושלים טסה עד אתמול לשמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות (0:3 בגביע ווינר, 0:3 בליגת העל ו-0:2 בליגת האלופות), כשהיא נהנית מעדיפות על פני כמעט כל יריבה בריבאונד: למעשה, בשבעה מהמשחקים היא ניצחה בתחום הזה, ומול א.א.ק הפסידה במעט, 30:27.

לכן, המאמן עודד קטש לא הגזים כשהנתון הראשון שהזכיר אמש לאחר המשחק היה בעניין הזה. מכבי תל אביב מחצה את האדומים 26:44 בלוחות. "היו להם 16 ריבאונדים בהתקפה בשבוע שעבר (נגד עירוני נהריה), וידענו שחשוב לנצח בתחום הזה", אמר אותלו האנטר, שקטף שמונה כדורים חוזרים ב-18 דקות. "מראש היה ברור לנו שיהיה קשה מתחת לסלים. אני מרגיש שהם התחממו ואנחנו פשוט ויתרנו, ואז הם השתלטו על המשחק", סיכם טיישון תומאס מהצד המפסיד.

טיישון תומאס הפועל ירושלים מול טאריק בלאק מכבי תל אביב. ברני ארדוב
סימני התעוררות. טאריק בלאק מעל טיישון תומאס/ברני ארדוב

4. הבליץ

פעולות קטנות מנצחות משחקים גדולים, אומרת אחת הקלישאות החבוטות בעולם הכדורסל, אבל מה שמכבי תל אביב עשתה ברבע השלישי לא היה קטן או צנוע בשום צורה. בדרך ל-18:34, שהפך פיגור זעום לניצחון מהדהד, היא ירתה שש שלשות (ווילבקין 4 מ-4), מסרה תשעה אסיסטים ואיבדה כדור אחד בלבד בעשר דקות.

אבל בטווח המעט ארוך יותר, כשמעבר לפינה ממתין המחזור הכפול הראשון של העונה ביורוליג נגד פנרבחצ'ה ביום רביעי ואולימפיאקוס ביום שישי, נהנו הצהובים מסימני הנפט בגזרתו של טאריק בלאק. במחצית הראשונה הוא היה מהוסס ונראה חסר ביטחון בהמשך ישיר לשבועיים האחרונים (1 מ-5 מהשדה), אבל היה לו חלק מרכזי בהתפוצצות הקבוצתית עם חמש נקודות, חמישה ריבאונדים ושני אסיסטים בזמן הבליץ.

השתתף בהכנת הכתבה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully