וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לסיים כמלך הסלים? זאיון וויליאמסון מצית את הדמיון של הפרשנים

אחרי ש"עשה צחוק" גם משחקן ההגנה של העונה, בארצות הברית תוהים כמה טוב הרוקי של ניו אורלינס כבר עכשיו, טוענים שהוא יותר אתלטי מג'ורדן, ובודקים והאם הוא בדרך להישג היסטורי

עריכת וידאו: מתן חדד

בארצות הברית לא נוטים להפריז בחשיבותם של משחקי טרום העונה ב-NBA, אבל כשמדובר בזאיון וויליאמסון נראה שהפרשנים מוכנים לחרוג מהכללים. בתום שלוש הצגות מרשימות של הבחירה מספר 1 בדראפט בקדם העונה ואחרי שעשה ככל העולה על רוחו גם אמש (שבת) מול שחקן ההגנה של העונה החולפת רודי גובר, בארצות הברית כבר מצהירים - הוא הדבר האמיתי.

"אי אפשר להשוות אותו לאף אחד. הוא לא דומה לשום דבר שראינו אי פעם בליגה", אמר אמש חברו לקבוצה ג'וש הארט, והפרשנים הנהנו בהסכמה. וויליאם גילרוי מ"האתלטיק" ציין ש"הרבה שחקנים היו נזהרים מרודי גובר ונמנעים מללכת לצבע מולו, אבל וויליאמסון עשה את ההפך המוחלט - הוא פשוט קפץ מעליו וקלע, פעם אחר פעם", אחרי שוויליאמסון סיים את הדו קרב עם סנטר יוטה עם 26 נקודות כולל 9 מ-12 מהשדה ב-23 דקות.

זאיון וויליאמסון, ניו אורלינס פליקנס מול רודי גובר, יוטה ג'אז. GettyImages
השמיים הם הגבול, תרתי משמע. וויליאמסון מעל רודי גובר, אמש/GettyImages

בכלל, המספרים של וויליאמסון מרשימים ביותר. אחרי שלושה משחקים בטרום העונה ממוצעיו עומדים על 23.7 נקודות ב-71% אחוזים מהשדה לצד 5.3 ריבאונדים ו-2.7 אסיסטים - והכל ב-26 דקות בלבד. בשני המשחקים האחרונים קלע 55 נקודות ב-21 מ-25 מהשדה. ניק האוסלמן, גם הוא מ"האתלטיק", פרסם אמש ניתוח וידאו מפורט בו טען על סמך הביצועים של וויליאמסון בקדם העונה שהוא מסוגל להתחרות על תואר מלך הסלים של ה-NBA כבר העונה. לשם השוואה, הרוקי היחיד אי פעם שסיים כקלע המוביל בליגה היה ווילט צ'מברליין - וגם זה קרה לפני 60 שנה.

"הוא יגיע ל-25 נקודות למשחק בקלות. הוא הביך את שחקן ההגנה של העונה פעם אחרי פעם, ואני משוכנע שבמהלך העונה הוא יגרום לשומרים שלו לברוח מהאזור במקום לקחת על עצמם את האתגר הבלתי של לנסות לשמור עליו. להערכתי הוא יהיה בן עשרת הקלעים המובילים של הליגה העונה - ואם יצליח קצת מעל המצופה הוא יתחרה על המקום הראשון. המספרים של ג'יימס הארדן יירדו קצת לצד ראסל ווסטברוק, וזה אומר ש-30 נקודות למשחק אמורות להספיק כדי לסיים ראשון. זה לא מופרך שוויליאמסון יגיע לזה כבר העונה".

נקודת התורפה של וויליאמסון היתה ונשארה הקליעה מבחוץ - למרות שהוא טוען שההתייחסות לכך "מוגזמת לחלוטין". אמש קלע וויליאמסון שלשה אחת, ובסיום אמר ש"אנשים מגזימים עם כל עניין ה'לא יכול לקלוע מבחוץ' הזה. אם ישאירו אותי לבד, אני הולך לזרוק כל פעם מחדש".

עוד בוואלה!

טרום עונה: יאניס ניצח את דונצ'יץ', 26 נקודות לוויליאמסון

לכתבה המלאה
זאיון וויליאמסון, ניו אורלינס פליקנס. GettyImages
המחסור בקליעה מבחוץ יפגע בו? זאיון/GettyImages

כך או כך, גם עקב האכילס של וויליאמסון לא מרתיע את הפרשנים. דייויד ג'קובי מ-ESPN טען ש"אפשר כבר לומר זאת בלי חשש - וויליאמסון הופך להיות סופרסטאר מהסוג שנדבר עליו עוד 30 או 40 שנה".

ג'יילן רוז הוסיף: "הוא זז כמו גארד ומסיים ליד הטבעת כמו סנטר. בנוסף, הוא גם יותר אתלטי ממה שג'ורדן או דומיניק ווילקינס היו, וזה הופך אותו לפינישר מדהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully