וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת העידוד של ספרופולוס וההוכחה של ווילבקין: מכבי תל אביב אופטימית

11.10.2019 / 8:07

ספרופולוס שיפר את המצברוח בחדר ההלבשה, ווילבקין "הוכיח שהוא שחקן למשחקים גדולים", הבעיה הגדולה של בלאק חזרה, והדרמה סביב אי שיתופו של כספי. מכבי תל אביב מסכמת את הפספוס במדריד עם מבט קדימה

ג'ון דיברתולומאו מכבי תל אביב מול ריאל מדריד. אתר רשמי
יש מקום לאופטימיות. דיברתולומאו אמש/אתר רשמי

עיקרי הדברים

- למרות ההפסד האכזרי, יאניס ספרופולוס עודד את שחקני מכבי תל אביב

- בקבוצה משבחים את סקוטי ווילבקין: "הוכיח שהוא שחקן למשחקים גדולים"

- בעיית העבירות של טאריק בלאק חזרה: "היינו בטוחים שזה כבר מאחורינו"

- אחת הסיבות למחלה שגרמה להיעדרות עומרי כספי: צום יום הכיפורים

seperator

1. ספרופולוס לשחקנים: "ההפסד הזה אומר עליכם דברים טובים"

מכבי תל אביב הייתה קרובה אמש (חמישי) לאחד הניצחונות הכי גדולים שלה בשנים האחרונות, אך שלשה גדולה של ג'ייסי קארול מנעה ממנה את ההישג ונתנה לריאל מדריד ניצחון ביתי 85:86. השורה התחתונה היא הפסד שני משני משחקים ביורוליג, אבל אמש לא השורה התחתונה היתה חשובה, אלא גם היכולת.

חדר ההלבשה של הצהובים עם סיום המשחק היה דומם עד לכניסתו של יאניס ספרופולוס. השחקנים לא הבינו כיצד הפסידו את המשחק בו עשו הכל לפי התוכנית - קלעו באחוזים טובים מחוץ לקשת, איבדו רק שבעה כדורים בדיוק כמו שביקש המאמן, שמרו חזק ואפילו דייקו באחוזים גבוהים מהעונשין.

ספרופולוס נכנס לחדר ההלבשה ולא דיבר על ההפסד, אלא עודד את השחקנים ואמר להם כמה היה מרוצה מהם: "ההפסד הזה אומר עליכם כל כך הרבה דברים טובים. מפה אנחנו רק נתקדם", אמר המאמן היווני.

השיחה עם ספרופולוס והגישה החיובית שלו קצת הורידה את המתח והותירה את השחקנים מעודדים יותר, ורק לאחר מכן ניסו לנתח מה קרה במהלך האחרון של ריאל מדריד אחרי שסקוטי ווילבקין נתן למכבי יתרון 83:85. "הביצוע של ריאל היה מושלם", הודו במכבי במהלך הלילה, "ראית מה זה תיאום עיוור בין שחקנים שרצים ביחד כל כך הרבה שנים, צריך להסיר את הכובע".

עוד בוואלה!

יורוליג: ריאל מדריד ניצחה 85:86 דרמטי את מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין מכבי תל אביב מול פביאן קוזר ריאל מדריד. אתר רשמי
הקרבה ואופי. ווילבקין/אתר רשמי

2. בקבוצה התלהבו מהקאמבק של ווילבקין: "שחקן למשחקים גדולים"

כמה שחקנים התעלו אמש. ג'ון דיבתולומאו רשם שיא נקודות ביורוליג עם 15 נקודות ב-16 דקות. אלייז'ה בריאנט עלה מהספסל גם ותרם מספר נקודות דומה וגם ג'ייק כהן סחט מחמאות עם תרומה גדולה בדקות שלו של 7 נקודות ו-4 ריבאונדים.

אבל יותר מכולם, היה זה סקוטי ווילבקין שעליו דיברו בקבוצה. 22 נקודות ב-4 מ-9 מחוץ לקשת, 4 אסיסטים, 3 חטיפות ואיבוד כדור אחד ב-27 וחצי דקות וכמה סלי ענק ברגעי ההכרעה. בסיום ווילבקין כבר בקושי דרך על הרגל, אבל המשיך ולהטט.

"מי היה מאמין שזה השחקן שבשבוע שעבר נגד חימקי לא הופיע?", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "גם נגד ראשון לציון ביום ראשון הוא היה לא טוב, אבל הגיע למשחק כזה, במעמד כזה גדול, והיה השחקן הכי טוב על המגרש. הוא שחקן למשחקים גדולים".

ווילבקין עצמו הושפע מדבריו של ספרופולוס בחדר ההלבשה: "לא אוהב להיות שמח אחרי הפסדים, אבל יש הרבה דברים חיוביים לעתיד. בשבוע שעבר בחימקי לא היינו מוכנים לשחק, היינו צעד מאחוריהם בכל דבר, התקפה, הגנה, אבל השתפרנו ממש השבוע. קשה להיות שמח אחרי הפסד, אבל היינו מנצחים עם עוד עצירה אחת, פשוט פספסנו את זה. יש הרבה דברים חיוביים שאפשר לקחת מהמשחק הזה, שיחקנו הגנה קבוצתית טובה, דבקנו בתוכנית המשחק שלנו, ככה מנצחים משחקים. צריכים להתייחס לדברים הטובים. אנחנו מצפים לראות את האוהדים כבר ביום שני".

עומרי כספי שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
הצום השפיע? כספי/לירון מולדובן

3. מה קרה לכספי, ולמה קלויארו לא נרשם במקומו?

בשעות שלפני המשחק התחוללה דרמה במחנה הצהוב. בשעות הצהריים התלונן עומרי כספי על כאבי בטן ובחילות, ובקבוצה קיוו כי לאחר מנוחה מסוימת הוא יחוש טוב יותר. אלא שכשעתיים לפני ההתמודדות כספי עדיין חש שלא בטוב וההחלטה בקבוצה הייתה כי הוא ישותף בהתאם לתחושותיו, בדיוק כפי שקרה עם אות'לו האנטר במשחק הליגה הקודם.

אלא שעם תחילת החימום התחושה של כספי לא השתפרה והוא לא היה יכול לבצע אותו. בהתייעצות של אנשי הצוות המקצועי והרפואי הוחלט לשלוח אותו לבית המלון והוא לא ישב על הספסל במהלך המשחק. ההערכות הן שהתחושה הלא טובה קשורה לצום יום הכיפורים אותו עבר במדריד יום לפני כן, שכן כספי הוא בין היחידים בקבוצה שצמו.

אגב, מי שהיה יכול להיכנס לנעליו של כספי החולה היה אנג'לו קלויארו שהיה עם הצהובים במדריד, אלא שבמכבי תל אביב קיבלו החלטה שלא לרשום את קלויארו בשלב זה למשחקי היורוליג, כל עוד נמשכים הנסיונות שלהם להשאיל את השחקן לקבוצות אחרות, מהלך שאמור להקל את המעבר.

שחקן מכבי תל אביב טאריק בלאק. קובי אליהו
הבעיה הגדולה שלו חוזרת. בלאק/קובי אליהו

4. בעיית העבירות של בלאק חזרה: "חשבנו שזה כבר מאחורינו"

לא הכל היה חיובי בהתמודדות אמש במדריד. הנתון המשמעותי מבחינת אנשי הצהובים היה המשחק החלש של טאריק בלאק. הסנטר המוביל של מכבי שיחק קצת יותר מ-18 דקות בשל בעיית עבירות, בעיה שרדפה אותו גם בעונה שעברה. "היינו בטוחים שזה כבר מאחורינו, אבל כשבלאק עשה את העבירה השנייה המוקדמת, הבנו שזה עדיין קיים", אמרו בקבוצה.

בסיבוב השני של העונה שעברה, אחרי שנושא העבירות של בלאק נלקח ברצינות ובטיפול של אנשי הצוות המקצועי שהשתדלו לשמור עליו, היה נדמה כי הסנטר באמת שם את התופעה מאחוריו. רק בשלושה משחקים הוא הגיע ל-4 עבירות, ובשניים מהם היו הפסדים משמעותיים של הצהובים - ההפסד למילאנו בחוץ וההפסד הביתי לאפס אנדולו. מה שבטוח הוא שמכבי לא יכולה לאפשר לעצמה לאבד את הסנטר המוביל שלה.

טיילר דורסי שחקן מכבי תל אביב. באדיבות טורניר יאנוויל, אתר רשמי
ממשיך לשבת בחוץ בליגה. דורסי/אתר רשמי, באדיבות טורניר יאנוויל

5. דורסי וסנדי כהן לא יירשמו עד שסוגיית האזרחות תוברר

ונחזור לשורה התחתונה. מכבי תל אביב תגיע לשבוע הבא למשחק נגד הכוכב האדום בלגרד בלחץ. הפסד שלישי בשלושה משחקים יהיה משמעותי מאוד בעונה של הצהובים, אלא שהכוכב האדום, כמו גם ולנסיה בשבוע שלאחר מכן, נחשבות יריבות די נוחות למשחקי פתיחת העונה בבית. לפחות על הנייר. אמש ניצחה הכוכב האדום 56:68 את פנרבחצ'ה אולקר והורידה אותה, בדיוק כמו את מכבי למאזן של שני הפסדים בשני משחקים.

היום יחזרו הצהובים ממדריד ויחלו מחר את ההכנות למשחק הליגה הראשון ביד אליהו נגד הפועל אילת ביום שני. בקבוצה מעריכים שעומרי כספי יהיה כשיר, אם כי ייתכן שסקוטי ווילבקין יקבל מנוחה. מי שאמור להירשם במקומו למשחק הוא קווינסי אייסי, שלא התלבש נגד מכבי ראשון לציון. סנדי כהן וטיילר דורסי לא יירשמו בשלב הזה, עד שלא תהיה החלטה סופית לגבי אזרחותם ואילו אנג'לו קלויארו ממשיך במעמד הלא ברור שלו כמו שכבר נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully