וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבסטיאן קו: "האליפות בדוחא הטובה אי פעם". מייקל ג'ונסון: "זו הייתה טעות"

אחרי שהספורטאים תקפו וביקרו את המארחת, נשיא איגוד האתלטיקה מגן על ההחלטה השנויה במחלוקת ומסביר את חשיבותה. וגם: שיא מדליות חדש לנבחרת ארה"ב

היציעים באצטדיון, אליפות העולם אתלטיקה דוחא. רויטרס
תלונות על חום כבד, אווירה גרועה ונזק לענף. אליפות העולם/רויטרס

נשיא איגוד האתלטיקה העולמי, סבסטיאן קו, ממשיך להגן על ההחלטה לערוך את אליפות העולם דווקא בקטאר, על אף הביקורות הרבות שהושמעו בשבועות האחרונים נגד המארגנים, כשלטענתו, העובדה שהתחרות נערכה בקטאר קירבה את האתלטיקה לקהלים חדשים ברחבי העולם. על רקע הביקורת על פגיעה בזכויות אדם במדינה, ספורטאים רבים טענו שהיציעים הריקים באצטדיון בדוחא פגעו בספורטאים ובענף. "יש תחושה של ענף מת", אמר דארן קמפבל, בעוד שיאן העולם בקרב 10 קווין מאייר הגדיר את האליפות כ"אסון": "אין אף אחד ביציעים, והחום בלתי נסבל, זה נורא".

"הענף שלנו במצב טוב מאוד", אמר קו, "זה די ברור שמבחינת ההופעה של הספורטאים, זו אליפות העולם הכי טובה שהייתה לנו". לדבריו, "זה חשוב מאוד שהספורט יעבור בכל רחבי העולם, הוא לא יכול לבסס את מערכות היחסים שלו עם הקהל על משטרים פוליטיים. אחרת לא היו לנו יחסים ספורטיביים עם העולם. בגלל זה האתלטיקה תמשיך לעבוד ולהזיע בניסיון לעשות שינוי חברתי. חשוב שהספורט יתעלה מעל עניינים פוליטיים. ספורט הוא הדיפלומטיה הכי טובה שיש".

היציעים באצטדיון חאליפי, דוחא, אליפות העולם אתלטיקה. רויטרס
הקטארים חילקו כרטיסים. אוהד מנומנם ביציע/רויטרס
נשים ביציע אצטדיון חאליפי, אליפות העולם אתלטיקה, דוחא. רויטרס
אין אווירה. דוחא/רויטרס

אחת הבעיות היו ביציעים הריקים ומיעוט הקהל. אחרי יומיים מדכדכים מאוד, המארגנים הודיעו שחילקו כרטיסים לשגרירויות, עובדי מדינה, בתי ספר ומוסדות אקדמאים. האחראי על הארגון, דחלאן אל חמאד, אמר: "למלא את האצטדיון זה האתגר הכי גדול שיש בכל ענף ספורט. שני הימים הראשונים היו הכי קשים. אבל בימים האחרונים התחלתם לראות את האצטדיון מתמלא, ואנחנו נרגשים שקיבלנו את ההזדמנות לארח את האליפות הזאת ולהפיץ את הספורט לקהלים חדשים במזרח התיכון".

את כוכב העבר מיקל ג'ונסון זה לא משכנע. "בהחלטה להביא את האליפות לדוחא היו יותר חסרונות מאשר יתרונות", אמר האמריקאי, לשעבר שיאן העולם ב-200 ו-400 מטר, "אני חושב שזו הייתה טעות, וגם הספורטאים יגידו את זה".

בסופו של דבר, מבחינה מקצועית, ארה"ב סיימה בראש טבלת המדליות, הרבה מעל כולן, עם 29 מדליות בסך הכל, כולל 14 זהב (11 כסף, 4 ארד). עבור האמריקאים זה שיא חדש: אומנם ב-2005 וב-2007 הן זכו ב-14 זהב, אבל בפחות מדליות בסך הכל (השנה נוספה תחרות ב-4 כפול 400 מעורב).

האצנית האמריקאית ניה עלי. רויטרס
חגיגה. עלי והילדות/רויטרס

האמריקאים השלימו את ההישג בזכות שלוש מדליות אתמול (ראשון) ביום האחרון של התחרות - פעמיים ב-4 כפול 400 (גברים ונשים) ו-100 משוכות נשים, שם ניה עלי זכתה בזהב, שנה בלבד אחרי שילדה את בנה, טיטוס. את התואר הראשון שלה היא לקחה שנה אחרי שנולדה בתה, יורי. אתמול היא עשתה הקפת ניצחון עם שניהם, והשלימה תחרות נהדרת לאימהות - אחרי הזכיות של שלי אן פרייז'ר פרייס ואליסון פליקס.

"רק בגלל שאת אמא, זה לא אומר שאת לא יכולה להגיע לכאן ולהיות ספורטאית ברמה הכי גבוהה בעולם", אמרה, אחרי שהשלימה הקפת ניצחון עם שני ילדיה על המסלול, "אני יודעת שיום אחד יורי תביט בי ותקבל מזה המון השראה וכוח, ותבין שאפשר להתגבר על הכל ולהגיע לפסגה בעזרת אימונים ועבודה קשה".

עוד בטבלת המדליות: קניה במקום השני עם 5 מדליות זהב (11 בסך הכל), ג'מייקה במקום השלישי (3 זהב, 12 מדליות בסך הכל), סין במקום הרביעי (9 מדליות בסך הכל, 3 מזהב) ובמקום החמישי אתיופיה (2 זהב, 8 בסך הכל).

לונה צ'מטאי סלפטר בריצת מרתון של אליפות העולם באתלטיקה 2019 אותה מזניק אמיר קטאר תמים בן חמד אאל ת'אני. GettyImages
40 אחוז מהרצות פרשו. מרתון הנשים מוזנק על ידי אמיר קטאר/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • אתלטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully