וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים על פי ליוואי גרסיה: הכישרון של בית"ר ירושלים התפוצץ בנתניה

7.10.2019 / 6:45

בית"ר ירושלים של העונה נראית בדיוק כמו הקיצוני שלה - מלאת כישרון אך עם זאת לא צפויה. ההוצאה של פלומן מהסגל מהווה מסר ברור של רוני לוי לשחקנים כי מעתה הגישה תהיה קשוחה יותר. וגם: הקושי להיות שלומי אזולאי וסיפור הסינדרלה של נתנאל דלויה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: התגובות אחרי ה-2:2 בין הפועל רעננה להפועל תל אביב

1.

בית"ר ירושלים נשמה לרווחה אמש (ראשון) אחרי ה-0:3 המרשים בחוץ על מכבי נתניה. שלומי אזולאי כבש את שערו הראשון העונה, שהיה גם, מי היה מאמין, השער הראשון בו מעורב אחד משחקני החלק הקדמי של הקבוצה. ליוואי גרסיה היה מעורב בפעם הראשונה העונה בשער בליגה, ואפילו בשניים. ובכלל, בית"ר כבשה שלושה שערים ב-40 דקות, זהה לתוצרת שסיפקה בכל חמשת משחקי הליגה עד אתמול.

וזאת בית"ר ירושלים של העונה הנוכחית. כזאת שלא בדיוק יודעים מה לצפות ממנה. קבוצה בסגנון של ליוואי גרסיה. מלאת כישרון אך גם חסרת ניסיון , ועד אתמול גם חסרת שחקנים שיידעו לספק לה מספרים באופן קבוע על מנת שתוכל לקרוא תיגר על הצמרת. היא ניצחה בשלושה מתוך ארבעת המשחקים האחרונים שלה (קרית שמונה, מכבי תל אביב בגמר גביע הטוטו, נתניה), הבקיעה שבעה שערים ולא ספגה שער. בתווך היא התרסקה מול מכבי תל אביב בטדי וירדה מושפלת אחרי 4:0. מה יהיה בהמשך? אי אפשר באמת לדעת, מה שברור הוא שללא סדרת ניצחונות רצופים (ולבית"ר יש צ'אנס טוב עכשיו במשחקים נגד נס ציונה, בני יהודה וכפר סבא) היא לא תוכל להרים את הראש ולצאת מסיר הלחץ בו היא שרויה מפתיחת העונה.

עוד בוואלה!

רוני לוי: "ידעתי שנחזור לנצח". אלמוג כהן: "אנחנו במשבר"

לכתבה המלאה
רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
חזר לחייך אחרי שבוע לא פשוט. רוני לוי/ברני ארדוב

2.

כאשר מסתכלים על הניצחונות האחרונים של בית"ר, רואים שהיא עשתה זאת עם מערך מאוד ברור של שלישיית אמצע חזקה וגדי קינדה על חשבון אחד משחקני הכנף. ההחלטה של רוני לוי להוציא את פרדי פלומן מהסגל היא אמירה ברורה, גם בנוגע לדרישות הטקטיות של המאמן משחקן שלו וגם לגבי האנרגיות באימונים. לוי ציפה שאחרי שחטפו רביעייה ממכבי תל אביב, שחקנים יעשו מאמצים לקחת חלק במשחק הבא וירצו לשחק על הכבוד שלהם ושל המועדון. פלומן לא נתן תחושה כזאת ולכן היה בחוץ. אם במהלך השבועיים הקרובים הקשר לא יראה שינוי ברמת המחוייבות, לא מן הנמנע כי גם נגד נס ציונה הוא יישב ביציע.

ליוואי גרסיה בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
זו היכולת שבבית"ר רוצים לראות ממנו. ליוואי גרסיה/ברני ארדוב

3.

שחקני בית"ר הגיעו אתמול עם הגב לקיר והצליחו להתעלות. מי שאולי התעלה מעל כולם היה שלומי אזולאי. מדוע הוא מעל כולם? כי לאורך שבועיים הוא שומע כמה הוא חלש וכמה אנתוני וארן צריך לשחק במקומו. כל ידיעה בה נרשם שהוא מתורגל ב-11 "זיכתה" את רוני לוי בשטף של ביקורת מאוהדי הקבוצה ברשתות. אתמול ב-20 דקות הראשונות אפילו נגיעות שלו בכדור לוו בבוז וקללות לעבר המאמן. כשאזולאי העז לקחת עליו כדור עונשין ובעט אותו ישירות לחומה של שחקני נתניה, האוהדים כבר איבדו לגמרי סבלנות. אם הוא לא מבקיע שער, אזי במחצית השניה שבה בית"ר תקפה לצד בו אוהדיה ישבו, הקריאות "אנתוני וארן" היו מהדהדות. ובגלל זה אזולאי התעלה אתמול יותר מכולם. הוא עלה לשחק עם כל הגיבנת הלא פשוטה הזאת אך הגיע מפוקס. הרבה מעבר לשער הוא בא לעבוד ולהיות יעיל עבור החברים שלו, נתן גוף, שיחק חכם עם הגב ושיחרר כדורים בזמן. השער שכבש היה בונוס.

איתמר ניצן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
פינה את הבמה לנתנאל דלויה האלמוני. איתמר ניצן/ברני ארדוב

4.

כשאיתמר ניצן ספג את הכרטיס האדום הוא ראה שחורות. האמת היא שכל בכירי המועדון הודו בסוף שראו שחורות באותו הרגע, במיוחד עם מה שעובר על הקבוצה העונה. מי שנכנס לשער היה נתנאל דלויה, שעדיין לא שיחק בקבוצת הבוגרים ויצטרך למלא את החסר גם במשחק הבא נגד נס ציונה. בבית"ר התלבטו בקיץ בנוגע לשוער שני ובחרו בדלויה על אף חוסר הניסיון שלו, בטענה שהוא מפגין יכולת גבוהה מאוד באימונים ומתוך אמונה שיהיה שוער העתיד של הקבוצה. דלויה אגב זומן השבוע גם לנבחרת הצעירה למשחק מול איי פארו.

לפני שנה הוא הגיע להתרשמות בבית וגן בהמלצת מאמן השוערים של הקבוצה משה בן דוד, אלי אוחנה קיבל החלטה לרכוש אותו בסכום של 50 אלף ₪. ברשתות רצות תמונות שלו כאוהד בית"ר ביציע לאורך השנים, עכשיו הוא מקבל הזדמנות אמיתית להגשים את החלום. פוטנציאל לסיפור סינדרלה, מהרגעים שעושים את הכדורגל לכל כך מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully