וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפר הופעתך: השבוע הגורלי של אלמוג כהן במכבי נתניה ובנבחרת ישראל

5.10.2019 / 7:00

מקורביו מודים ש"הוא הולך לאיבוד בגלל כל הציפיות", דראפיץ' וברדה דואגים שלא "יתפזר" והרצוג מוטרד מהופעותיו הכבויות. רגע לפני המשחקים של נתניה נגד בית"ר ושל הנבחרת מול אוסטריה, "החייל" אלמוג כהן יודע: זה השבוע שיכול לשנות לי את העונה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: אנדי הרצוג במסיבת עיתונאים לקראת צמד משחקי נבחרת ישראל

זה היה צריך להיות משחק בהזמנה עבור אלמוג כהן. משחק הנבחרת ביום חמישי בווינה מול נבחרת אוסטריה, היה צריך להיות בנקודת הזמן הזו, המשחק שיחזיר לכהן את המעמד שהוא כל כך שואף להגיע אליו בנבחרת ישראל. בעוד חמישה ימים ייערך בבירת אוסטריה משחק ההזדמנות האחרונה בהחלט עבור הנבחרת, וכהן היה צריך להיות באנקר. דור פרץ מוצהב, בירם כיאל פצוע. ביברס נאתכו מחפש פרטנרים בקישור וכהן, אם היה עומד בתחזיות של מכבי נתניה ושלו עצמו, היה המועמד הוודאי לרשת את המשבצת שמתפנה. יתכן שזה עוד יקרה, אבל אלמוג כהן לא נמצא כרגע בעמדת מיקוח.

ההחלטה של אנדי הרצוג לזמן אותו לסגל הלאומי למרות שהוא בתקופה רעה במכבי נתניה, מלמדת על שני דברים אצל המאמן הלאומי: נאמנות ואמונה. נאמנות לסגל שהוא הולך איתו כבר חודשים ארוכים ואמונה שהוא יכול להוציא מכהן את מה שהקשר לא מביא בינתיים לקבוצה אליה חזר בישראל ברעש גדול. יותר משסלובודן דראפיץ' ושי ברדה מחכים מחר לכהן במשחק דרמטי שמחכה להם מול בית"ר ירושלים, מצפה לו הרצוג. האוסטרי יצפה במשחק ויקווה לראות משחק אחר של כהן, כי עד עכשיו השחקן הכל כך אנרגטי נראה כבוי. הרצוג יחפש בימים הספורים שיש לו עד המפגש ביום חמישי את השחקן שיכפר על החיסרון של דור פרץ ממנו הוא מחזיק מאוד. יש לו את אופציית דן גלזר והוא יכול בסוף ללכת על ניר ביטון בקישור, אם כי ההעדפה שלו היא להציב אותו כבלם שלישי במקום אוראל דגני, אבל הרצוג היה רוצה באצטדיון ארנסט האפל את כהן של הימים היפים שלו בגרמניה.

שחקן נבחרת ישראל, אלמוג כהן. ברני ארדוב
הרצוג עדיין מאמין בו. אלמוג כהן/ברני ארדוב

בשבת שעברה הגיעה קבוצה של אוהדי מכבי נתניה לאימון הקבוצה כדי למחות. זה היה שלושה ימים אחרי התבוסה של מכבי נתניה למכבי חיפה בסמי עופר. תבוסה שהיתה יכולה אף להיות יותר קיצונית על סמך חוסר האונים של שחקני מכבי נתניה על כר הדשא. קבוצת האוהדים שהגיעה להשמיע קול לא חסכה בביקורת חריפה וקולנית. אלמוג כהן הלך לדבר איתם על הגדרות של מתקן האימונים. ניסה להרגיע, להסביר. הדברים הקשים שלהם לא כוונו אליו באופן ישיר. האוהדים עדיין מכבדים אותו מאוד ומוקירים את ההחלטה שלו להעדיף את מכבי נתניה על פני הפועל באר שבע, אבל מכבי נתניה משחקת רע ויש לו חלק גדול בכך.

כהן הבטיח שדברים ייראו אחרת מחר (20:15, ספורט 5) מול בית"ר ירושלים. אמר לאוהדים שכל הפרמטרים שהיו כל כך חסרים במשחק האחרון, יחזרו במשחק. האוהדים נרגעו והבטיחו לתמוך, אבל הכל יכול להתהפך מחר, אם מכבי נתניה שוב תיראה רע. "לאלמוג כהן יהיה הרבה יותר קל לשחק בנבחרת מאשר במכבי נתניה", משוכנע מקורב לקשר ערב שני המשחקים הצפויים לכהן בשבוע הקרוב. "אלמוג כהן הוא לא השחקן שעושה את ההבדל. הוא לא דריבליסט והוא לא בונה משחק. הוא יהיה מצוין כאשר השחקנים שמשחקים לצידו מספיק ממושמעים וטובים".

גורם המכיר היטב את כהן מוסיף: "אלמוג כהן הוא חייל. כל ההצלחה שלו היא תולדה של עבודה קשה ודרישה מעצמו. הוא לא עלי מוחמד ולא בירם כיאל. בנבחרת יהיה לו יותר קל כי יהיו שחקנים אחרים שייקחו את המשחק על עצמם. הבעיה הגדולה של אלמוג כהן במכבי נתניה היא שבגלל כל הציפיות שהוא מרגיש שיש עליו, הוא הולך לאיבוד. אלמוג כהן צריך לעשות רק מה שאלמוג כהן יודע לעשות. הוא לא צריך לבנות משחק, אלא להתרכז בחילוצי כדור, בלחץ. הוא לא השחקן שיבנה את המשחק".

אלמוג כהן באימון הפתיחה של מכבי נתניה, פלייר מכבי נתניה. דני מרון
ציפיות גבוהות מדי? אלמוג כהן מונף באימון הפתיחה של נתניה/דני מרון

גם במכבי נתניה כנראה מבינים זאת כי על פי אימוני השבוע האחרון נראה שמבקשים מכהן להתרכז במה שהוא טוב באמת ולא להתפזר בתבניות משחק שהוא לא מספיק בקיא בהן. וכהן? הוא יודע יותר טוב מכולם שהוא לא מספק עד עכשיו את הסחורה, אבל השבוע נהג כתמיד והיה הרוח החיה באימונים על כר הדשא. הדירבון, ההתלהבות - אי אפשר להישאר אדיש כשאתה מתאמן לצידו.

עכשיו צריך להביא את הכדורגל שמכבי נתניה וראשי הנבחרת רוצים לראות. "אין ספק שזה צומת קריטי עבור אלמוג", אומרים במכבי נתניה. "זה שבוע שהוא יכול להפוך מבחינתו את כל הקערה. אבל לפני הנבחרת, שיהיה שם בשביל הבית שלו בנתניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully