וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שערוריית הקולות בטקס שחקן השנה: פיפ"א מבהירה את מקור הטעות

ההתאחדות לכדורגל של ניקארגווה פרסמה: אכן נעשתה טעות בבחירה של הקפטן, פיטרנו את הפקיד ששגה. וגם: סימני השאלה סביב הטענות של מצרים וסודאן

עריכת וידאו: מתן חדד

פיפ"א והתאחדות הכדורגל של ניקראגווה מנסות להסביר את השערורייה שהתעוררה אתמול (חמישי) בכל הנוגע לבחירות של פיפ"א בפרס כדורגלן השנה 2019. כזכור, ליאונל מסי קיבל השבוע את פרס שחקן השנה מטעם פיפ"א, אבל אתמול עלו מספר טענות שהעלו ספקות בדרך הבחירה בכדורגלן.

כוכב ברצלונה גבר על וירג'יל ואן דייק מליברפול ועל כריסטיאנו רונאלדו מיובנטוס וזכה בתואר בפעם השישית, אבל הועלו מספר טענות ממספר כיוונים לפיהן הבחירות שפורסמו אינן נכונות ולמעשה הקולות שלהם עוותו. כידוע, הפרס של פיפ"א מוענק לאלה שקיבלו הכי הרבה קולות ממאמני הנבחרות, קפטני הנבחרות ועיתונאי מכל מדינה.

ליאונל מסי מקבל את פרס שחקן השנה עם ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א. GettyImages
היה זוכה גם ככה. מסי/GettyImages

קפטן נבחרת ניקראגווה חואן באררה עורר סערה כשטען בתוקף שלא בחר בארגנטינאי (על אף ששמו הופיע ברשימה כמי שהצביע עבור מסי), והתעקש: "אני לא הצבעתי לליאו מסי. הופתעתי לגלות שאני ברשימת הקפטנים שהצביעו למסי, ואין שום הסבר לאיך זה קרה". כאמור, ההצהרה הזו העלתה לא מעט תהיות, ואחרי בירור הסוגיה, ואחרי ההכחשות של פיפ"א - ההתאחדות לכדורגל של ניקארגווה הודיעה שבאררה לא היה זה שהצביע. ההתאחדות הודיעה שנעשתה טעות, ושלמעשה היא השתמשה בשם שלו ובחתימה שלו מטופס שנשלח לפני שנה. השחקן שלמעשה הצביע היה מנואל רוסאס, שרק לאחרונה מונה כקפטן החדש. עוד הודיעה ההתאחדות של ניקארגווה שהאדם שאחראי על התקלה פוטר מתפקידו.

ראשונה הייתה זו התאחדות הכדורגל המצרית שדרשה מפיפ"א הבהרות ושאלה מדוע הקולות של מאמן הנבחרת שאווקי גאריב ושל קפטן הנבחרת אחמד אל מוחמדי לא נכללו בחישוב הקולות. המצרים טענו בתוקף כי שלחו את הבחירה שלהם ב-15 באוגוסט, ארבעה ימים לפני המועד האחרון, ודרשו "לחקור" את הנסיבות שבגינן "הועלמו" הקולות שלהם. יש לציין כי במצרים הייתה מתיחות לאור העובדה שמוחמד סלאח לא קיבל קולות מהמדינה, וגם העיתונאי המצרי שכן הצביע - בחר בסאדיו מאנה, חברו של סלאח לליברפול. התגובה של פיפ"א להאשמות הייתה - הבחירה של המצרים נכתבה באותיות גדולות, ולכן לא התקבלה, מה גם שהיו חסרות חתימות של הבכירים כדי להפוך את הטופס לרשמי. בפיפ"א טענו שדרשו מהמצרים לשלוח מחדש את הבחירות - דבר שלא נעשה.

גם מאמן נבחרת סודאן זדרבקו לוגריסיץ' טען כי הבחירות שלו כפי שפורסמו על ידי פיפ"א - הן למעשה לא הבחירות שלו. לוגריסיץ' טען שהוא בחר במוחמד סלאח במקום הראשון, על אף שבאתר פיפ"א נכתב שהוא בחר בליאו מסי. לוגריסיץ' אף פרסם את הטופס ששלח לפיפ"א, שמוכיח את טענתו. דובר פיפ"א הגיב וטען שההצבעה של לוגריסיץ' היא בדיוק מה שהופיע בטופס - וגורמים רבים ברשתות החברתיות העלו ספקות באמינות של הטופס שפירסם.

בנוסף, יש לציין, המירוץ לתואר לא היה צמוד, וגם אם הבחירות הללו עוותו - ליאו מסי היה זוכה גם ככה בפרס בעקבות הפער שלו מהמקומות השני והשלישי. בפרס "כדור הזהב" של "פראנס פוטבול" הבוחרים יהיו רק עיתונאים, כשאנשי התקשורת בחרו בעיקר בווירג'יל ואן דייק.

עוד בוואלה!

שערורייה בפרס שחקן השנה של פיפ"א: בוחרים טוענים שההצבעות שונו לטובת ליאו מסי

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully