וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחה פעמיים השתלת מח עצם - רק כדי שיוכל להמשיך לרוץ

רונן לין הוא לוחם מטכ"ל שהתמודד עם סרטן ונזקק לשתי השתלות מח עצם, אבל כשמועדי הניתוח נפלו על מרתון הוא דחה אותם. בגיל 67, אחרי שהקדיש את חייו לאימון ספורטאים, הוא מתכונן למרוץ הבוז'ולה הראשון בישראל ולא מתכוון לעצור שם

ב-4.10 יתקיים במועצה האזורית גזר מרוץ הבוז'ולה הצרפתי, וימנה שלושה מקצים: 21 ק"מ (חצי מרתון), 12 ק"מ ו-5 ק"מ. כמו בצרפת, גם בארץ יעבור המרוץ דרך מסלול היקבים, ביניהם יקבי ברבדו, רד פואטרי, הרצברג, בראון, בן נון, יערה, בזק וברקן. מאחורי ההפקה עומד מרתון ישראל, בשיתוף מנכ"ל מרתון הבוז'ולה הבינלאומי הצרפתי, שמתכוונים להמשיך את מסורת הריצה בתחפושות מושקעות, הצבת תחנות טעימות ליין וכיבוד איכותי, מתחמי מוזיקה להפוגות בריצה, מסיבות ריקודים מקומיות ועוד.

עופר פדן, מנכ"ל חברת מרתון ישראל, מספר: "מרתון ישראל ממשיכה לפעול ולייצר אירועי קונספט ייחודיים בעולם הריצה. במסגרת זו פנינו לבעלי מרתון הבוז'ולה במטרה לייצר שיתוף פעולה בין החברות, הצגנו קונספט המתאים לציבור הרצים הישראלי והם התחברו בהתלהבות לרעיון. אנו מתכוונים להמשיך ולייצר מסורת במרוץ היוקרתי בארץ ובשנה הבאה נפנה לקהלים נוספים בחו"ל במטרה לשבצו במרתונים הבינלאומיים שלנו, המייצרים ערכים של העצמת חוויית הרץ וחיבור לקהילות נוספות".

רונן לין. תומר פדר, אתר רשמי
רונן לין/אתר רשמי, תומר פדר

אחד המשתתפים במרתון יהיה רונן לין, בן 67, לוחם מטכ"ל שהקדיש את חייו לאימון ספורטאים התמודד עם סרטן ונזקק לשתי השתלות מח עצם. בכל פעם שמועד הניתוח נפל על מרתון כל שהוא, הוא העדיף לדחות את ההשתלה כדי להמשיך ולרוץ. בסופו של דבר עבר את ההשתלות ותוצאותיהן היו מוצלחות וכיום הגידול נעצר. בשיחה אישית הוא מספר על ההתמודדות והצורך לקבוע יעדים חדשים כדי לחזור לחיים בשיא הקילומטראז'.

את חייו לין מקדיש לספורט והחל את דרכו החל כמורה לחינוך גופני וחינוך מיוחד. כיום הוא מאמן במודל Out Door המשלב בין קואצ'ינג לאימון אישי, שמפגיש את המתאמן עם דפוסי התנהגות באמצעות אימון ספורטיבי.

אבל מאחורי סיפור סיירת מטכ"ל, הקריירה המצליחה והמשפחה עומד סיפור לא פשוט של מאבק לחיים בסרטן מלנומה. לפני 12 שנים אובחן בעקבות כאבי תופת בכל הגוף והתבשר כי יידרש לעבור השתלות מח עצם. בדיוק לפני שהתחיל את טיפול הכימו הראשון, רונן דחה את התחלת הטיפולים בגלל מרתון תל אביב. פוסט שפרסם בפייסבוק תחת הכותרת "עושה ריצת סיכום - סיכום תקופה" גרם לעשרות רצים ללוות אותו במסלול, שאותו הוא רץ עם בנו שבכיסא גלגלים.

רונן לין. תומר פדר, אתר רשמי
רונן לין/אתר רשמי, תומר פדר

גם התאריך של השתלת מח העצם לא התאים ונפל על התאריך על המרתון המדברי באילת. רונן הפתיע שוב את הצוות הרפואי כשביקש לדחות את ההשתלה ואחרי המרתון התייצב לניתוח. "כשהתעוררתי חשבתי לעצמי: אתמול עשיתי חצי מרתון והיום אני לא יכול ללכת 2 מטר? נזכרתי במרוץ הרי געש בגולן והחלטתי שזו המטרה הבאה. פרסמתי בפייס שאני מגיע למרתון בעוד 3 חודשים והגיעו 10 רצי אולטרא מרתון ללוות אותי. בקושי סיימתי אבל בסוף רצתי 15 ק"מ", הוא מספר.

ההשתלה נקלטה היטב אבל עדיין נותרה השתלה שנייה. הפעם רונן סימן לעצמו כמטרה את סובב העמק. אבל בגלל שהמרוץ אינו כולל מרתון הצליח לשכנע את האחראי להכפיל את חצי המרתון עבורו. הפעם הגיעו ללוות את רונן צמוד עוד 10 רצים והוא מגדיר את החוויה כ"ריצת ההישרדות שלי". כיום רונן נמצא במצב בו הסרטן בשלב הקפאה, הגוף הגיב היטב להשתלות והוא נמצא במעקב.

רונן פיתח את מודל ה-outdoor coaching. "שיטת העבודה שלי עוברת דרך הדוגמה האישית, ההתמודדות שלי. אני עובד עם אנשים שרוצים לעשות שינוי כמוני ואני אומר להם אל תנסו להיות משהו אחר, תמצאו במה אתם הכי טובים. זה מודל שעוסק בלזהות על ידי פעולה ספורטיבית את ההתנהגות שלך, על ידי פעולה שאתה בוחר לעשות. לדוגמה, אני שואל מתאמן היום על עלייה תלולה כמה זמן ייקח לו לדעתו לעלות אותה. הוא עונה 'שש דקות' אבל בפועל עשה את זה בדקה. אני שואל אותו 'כמה זמן לדעתך זה לקח לך?' הוא עונה 'שלוש דקות'. ככה אני מזהה שאותו אדם לא מעריך את היכולת שלו, שהוא לא יודע כמה הוא שווה כי בפועל הוא שווה פי 6 ממה שהוא חושב. זאת העבודה שלי איתו. המוטו שלי הוא שכשאתה חלש כשאתה חושב וחזק כשאתה עושה. אדם חייב להיכנס למוד של עשייה כי כשאתה עושה אתה הכי טוב".

רונן מתאמן כרגע לקראת מרוץ הבוז'ולה ויודע שאתגר ההתמודדות עם המחלה לא יסתיים בקרוב: "המחלה כל הזמן שם, זה לא משהו שמחלימים ממנו", הוא מספר, "כרגע היא נמצאת במצב של קיפאון, מורדמת". הוא במצב שבו הוא נותן לגוף לבנות את עצמו בזהירות על מנת לא להעמיס, מאחר שהוא יודע שיש סיכוי שהיא תחזור, הוא לא יודע מתי ואז עוד פעם הוא כנראה יצטרך לעבור שוב טיפולים. "ההתעסקות שלי היא רק על כאן ועכשיו. אני לא מתעסק באיך יראה העתיד. אני לא מפחד למות, אני מפחד מלא לחיות עד שאמות. צריך לבחור כל פעם מחדש - זה המסר שאני גם מעביר למתאמנים שלי, לראות את הזריחה, איך יום נולד וללמוד להגיד תודה".

  • עוד באותו נושא:
  • ריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully