וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן על הנבחרת: "עד יומי האחרון אדע שיכולתי לעשות יותר"

מאמן נבחרת ישראל לשעבר הרצה בפני אנשי עסקים וסיפר על ההתמודדויות שעבר לאורך הקריירה. על הבילויים של סילבה והתמרונים בין טביב ומוני הראל, התקופה הקשה בבית"ר וגם התקופה בנבחרת

צילום: יותם רונן. עריכה: מתן חדד

בווידאו: אנדי הרצוג במסיבת עיתונאים

אלי גוטמן הרצה היום (ראשון) בפני אנשי עסקים בבני ציון ביזנס קלאב, באירוע שהתקיים במטה החברה הכלכלית לחיפה. במסגרת ההרצאה נתן גוטמן טיפים ותובנות שצב ר לאורך הקריירה.

בין השאר סיפק גוטמן הצצה לרגעים משמעותיים שעבר כמו הזכייה ההיסטורית של הפועל חיפה באליפות, בזכייה בגביע המדינה עם הפועל באר שבע, ההעפלה ההיסטורית של הפועל תל אביב לשלב הבתים בליגת האלופות ועוד. גוטמן התייחס גם לתדמית ה"גרמני" שדבקה בו, והיכולות להביא ממקום זה את שחקניו להישגים.

"הקריירה נכנסה לי הביתה. הבאתי את הסטרס של הכדורגל לשולחן ערב שבת עם המשפחה", שיתף גוטמן. בנוסף, שיתף מאמן הנבחרת לשעבר על ימיו בבית"ר ירושלים בתחילת העשור הקודם: "אף אחד לא לימד אותי איך להיכשל. הרגשתי שאני מתרוקן. אחרי שיחת הפיטורין עם גד זאבי הנסיעה הביתה, שלוקחת בדרך כלל עשר דקות, הרגישה לי כמו נצח. עצרתי בצד והתפרקתי בבכי. מהצלחות אנחנו לומדים פחות. מכישלונות אנו לומדים יותר".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל לשעבר בהרצאה. משה מעוז,
"הקריירה נכנסה לי הביתה". אלי גוטמן/משה מעוז

גוטמן אף שיתף סיפורים מתקופתו בהפועל תל אביב וסיפר כיצד תמרן בסכסוך שהיה בין מוני הראל לאלי טביב, בגינו ערן זהבי לא היה מוכן לחתום על חוזה חדש. בנוסף, סיפר כיצד דאגלאס דה סילבה, ששיחק אצלו בעמדת הבלם, לא הופיע לאימון והודה בפניו כי היה שיכור לאחר לילה של בילויים. במקום להענישו, ערך עמו גוטמן לדבריו ריצה קלה, שוחח עמו ואפשר לשחקן להיפתח באוזניו ולספר לו על הרקע הקשה ממנו בא והקשיים עמם מתמודדת משפחתו. מאותו רגע, עם חתימת החוזה הרגשי ביניהם, השחקן נתן את כל כולו ותרם למאמץ האליפות.

על תקופתו בנבחרת לא הרחיב גוטמן יתר על המידה וסיכם בקצרה את הקדנציה, שבסופו של דבר הסתיימה באכזבה: "עד יומי האחרון אדע שיכולתי לעשות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully