וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנדלר בועט יחף: הטעויות של מרקו בלבול בהפסד למכבי תל אביב

הרכב פחדני, ארבעה זרים על הספסל, התמהמהות פושעת עם חיימוב ואפס רצון אמיתי לנצח - מרקו בלבול הגיע למשחק של פול-ווליום ולחץ על מיוט. "שוקל מילים" על צ'אנס ירוק אמיתי שפוספס, וקריאה לחקור את ההחלטה חסרת מוח לגבי השוער הפגוע

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: תומר לוי

טור חדש לימי ראשון - נסכם את מחזור שבת באמצעות שלושה חלקים, שלוש מכסות מילים: בקטע המרכזי אסור לנו לעבור 500 מילה, בקטע המשני יש הגבלה של 100 מילים, והקטע האחרון-חביב: 10 מילים לרפואה. חרגנו? דווחו עלינו. 2019, אין לכם כוח לקרוא ארוך, לכאורה כמובן, אז אנחנו מנסים לעזור. והפעם: שלושת הקטעים מוקדשים למשחק המרכזי. סליחה מראש, תרתי משמע.

מאמן מכבי חיפה, מרקו בלבול. דני מרון
עד כמה המשחק הרופס הזה יהווה קו פרשת מים? מרקו בלבול/דני מרון

סיפור המשחק: ניהול משחק של זעזוע מוח (מילים: 499/500)

זוכרים שמרקו בלבול לא לחץ יד לדולב חזיזה וכולם השתגעו, ואז אלה שמכירים את המאמן ואת הסיפורים עליו, כולל כותב שורות אלה, ניסו להסביר עד כמה לא מדובר ברוע אלא בהתעופפות רגעית? אתמול קיבלתם את ההוכחה לכך שצדקנו, רק שאתמול זו היתה המציאות שנעמדה מול בלבול, התחננה שיתייחס אליה - לחיצת יד, סטירה, חיבוק, משהו - והוא ייבש לה את הצורה.

לבלבול מניות רבות בשקט שמאפיין את מכבי חיפה הזו, בכך שהירוקים סוף סוף לא מחרידים. אבל בסופו של דבר העולם נחלק לאלופים ולכמעטיונרים, לאלה שנושכים את הסיטואציה ולאלה שמתעלמים ממנה, לאלה שלא יכולים לחכות למשחק כזה ולאלה שרק מחכים שהוא יעבור, לאלה שמשתמשים בכלים הכי טובים שנתנו להם ולאלה ששמים על הספסל ארבעה זרים - באחת התקופות השפלות של הכדורגלן הישראלי. בקיצור, יש זמן לשקט ויש זמן לרעש, ואתמול בלבול הגיע למשחק של פול-ווליום ולחץ על מיוט.

זה היה המשחק הכי גדול בקריירה שלו ואם היה אפשר לטעות יותר הוא היה מצליח, אבל אי אפשר. פוקס חדש, מילא, אבל מאבוקה הוא הלוגו של ה-5:3:2, וילדסחוט לא נספר וכשאני חושב על הספסול של צ'ארון שרי יוצא לי קצף מהפה וחבל, קורוזיה זה חרא. בטח החבר'ה שלו, ששמעו ששוב לא פתח, חושבים עכשיו שבישראל משוחקת אחת הליגות החזקות בעולם. ניהול המשחק הבעייתי לא תם שם - הרצון לחילוף מהיר שהראה שטעה, ההתמהמהות הפושעת עם חיימוב, פלקושצ'נקו לפני ההולנדים, ארבעה זרים ועוואד על חילוף אחד שנותר, ובפיגור דווקא שועה יוצא? רילי?!

מאמן מכבי תל אביב, ולאדן איביץ', עם מאמן מכבי חיפה, מרקו בלבול. דני מרון
המזל הולך עם האמיצים. ולאדן איביץ' עם מרקו בלבול/דני מרון

שיהיה ברור - שני המאמנים הרסו את המשחק. מכבי תל אביב של איביץ' שוב נראתה רע, שיחקה דקות רבות בלי תיאוריה לשער וגם זה שנכבש הגיע בכלל מסיינסברי. למזלו היה לו את בלבול, אחרת הנרטיב היום היה "הונאת הצופים הגדולה", עאלקלאסיקו ששם זרקור על מצבו המחריד של הכדורגל הישראלי בקיץ-סתיו 2019. אבל המזל הולך עם האמיצים. איביץ' נגס בסיטואציה, הלך אול-אין בדמות העפה ליציע של שניים מטובי כובשיו, בעוד מקבילו שוב דימם ז'יטון אחר ז'יטון. מה הקייס של בלבול? בניגוד לדיווחים אודות אלירן ויונתן, הזרים שלו מתאמנים מצוין.

דווקא בגלל החולשה של האלופה האכזבה מהחלטותיו של בלבול גדולה כל כך. כי זה היה מצב מצוין בשבילו להוכיח את ההפך ממה שחושבים עליו - אגב, כולל מה שיעקב שחר חושב. לא סתם הבוס נפרד מבלבול בפעם הקודמת, כאילו אמר 'אתה טוב בלהפוך מצב גרוע למצב סביר, אבל אני מכבי חיפה, אני לא בעסקי הסביר, אני בעסקי הצלחות'. מכאן בלבול צריך היה לקחת את זה צעד קדימה, והמשחק אתמול מחזיר אותו לאחור. כי לא משנה התקציב והסגל וה-DNA וההיסטוריה והמסורת והמורשת והמטרות וההרגשה - זה לא הרכב של לרצות לנצח, לא שיטה של לרצות לנצח, לא חילופים של לרצות לנצח. מסכנים אוהדי חיפה - הם היו רואים אתמול ניצחון הצהרתי אם תוכנית המשחק המחרידה הזו היתה מקבלת זעזוע מוח בעצמה. מסכן שחר, שבטח תהה מדוע קנה צעצועים יקרים כל כך לילד שלא רוצה לשחק בהם.

השאלה החשובה הבוקר היא האם בלבול הבין שטעה, ועד כמה. האם המשחק הרופס הזה יהווה קו פרשת מים, התעוררות, שינוי גישה, ומרקו יעז יותר, ירצה יותר… או שכמו מאמן ישראלי - בכל רע הם רואים רק את הטוב - הוא יחשוב לעצמו 'איך הפסדתי? משער עצמי של זר. אני גאון ששמתי רק אחד - מנעתי תבוסה".

גיא חיימוב שוער מכבי חיפה. דני מרון
סכנת חיים אמיתית. גיא חיימוב אתמול/דני מרון

המשחק בפסקה: חובבנים חסרי מוח (100/100)

אלוהים ויניב טוכמן עדיי שברגע הפגיעה בחיימוב אמרתי ממעלה היציע שזה נראה כמו זעזוע. בכל מקום שמכבד את עצמו ומבין עד כמה הפגיעות האלה הורסות מוחות וחיים, החילוף היה מתבצע מיד. אבל גאוני מכבי חיפה הקשיבו, לפי הדיווחים, יותר לשחקן ופחות לרופאים, ושיהיה ברור - בהחלטה זו הם סיכנו חיים! עד כדי כך. והנה, את העונש הם קיבלו - אפילו גול חטפו. על כל מה שנכתב בקטע העליון יכולים אנשי חיפה להתווכח, דעה נגד דעה, ושלהם נחשבת, ומאוד. אבל על פיאסקו חיימוב מישהו צריך לשלם כדי שבעתיד לא יהיו טעויות כאלה. נמתין למסקנות התחקיר, אם יהיה כזה. מדינה של חובבנים חסרי מוח.

שחקן מכבי תל אביב, אנריק סבוריט. דני מרון
כלום כבר לא יהרוג אותם? אנריק סבוריט/דני מרון

המשחק בשורה (מילים: 10/10)

אם השיעמום לא יהרוג את מכבי, כלום לא יהרוג אותה.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully