וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר חושף: הפעם האחרונה שבה בכיתי, הפעם היחידה שבה השתכרתי

השווייצרי סיפר בראיון על איך פרץ בבכי אחרי ווימבלדון, מה הכי חשוב לו להקנות לילדיו ומה יהיה עם כל דיבורי הפרישה. וגם: דג'וקוביץ' הביא לאליפות ארה"ב תא חמצן פרטי

עריכת וידאו: מתן חדד

רוג'ר פדרר מתכונן בימים אלה ללייבר קאפ, שיחל מחר (שישי) בג'נבה, שוויץ, בטורניר שמפגיש בין כוכבי אירופה לשאר העולם. הוא ישתף פעולה עם רפאל נדאל, האיש שרודף אחרי שיאו של 20 זכיות גרנד סלאם, במקביל לתחושותיו שהוא לקראת סוף הקריירה. בראיון מיוחד עם מיקאלה שיפרין, גולשת הסקי האמריקאית, הוא הודה שהוא כבר מרגיש את הסוף.

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר תופס את הראש אחרי גמר ווימבלדון 2019. GettyImages
החזיק את עצמו, עד שזה התפרץ. פדרר/GettyImages

מתי הפעם האחרונה שבכית? "ובכן, לפני חודשיים, בווימבלדון. גם על המגרש, ואחר כך גם בטקס, הצלחתי להחזיק את הדמעות שעמדו לפרוץ. אבל אחר כך כשירדתי לחדר ההלבשה, בפעם הראשונה שאמרו לי 'איזה חוסר מזל, היית כל כך קרוב', זה פרץ והדמעות החלו ליזול".

מה הוא יום ראשון אידיאלי עבורך? "להתעורר בלי שעון מעורר, בלי תוכניות מוקדמות, ולעשות משהו עם הילדים שלי. ללכת להרים, או לים, קצת שמש, מקום פתוח בלי טניס, כל דבר עם הילדים. רק ניצחון בווימבלדון נשמע לי עדיף".

דמות היסטורית שהיית רוצה לבלות איתה: "בעבר חלמתי להיפגש עם פיט סמפראס או סטפן אדברג. לאחר מכן שאפתי להיפגש עם אלילי הספורט שלי, כמו מייקל ג'ורדן. פגשתי את האפיפיור ברומא, זה היה מטורף. הייתי רוצה להכיר את נלסון מנדלה. היום אני במצב שבו אני שמח לפגוש כל אחד. אני במצב פריבילגי שבו אני זוכה לפגוש המון אנשים. זה נהדר".

איזו מתנה היית רוצה לקבל? "אני לא ממש זקוק למתנות. ואני לא אוהב הפתעות. אבל אני יודע שיהיו כאלה לקראת יום ההולדת ה-40 שלי. רק לאחרונה מירקה שאלה מה אני רוצה ליום ההולדת. אמרתי לה שמפגש קטן איתה וכמה חברים. והיא אמרה 'מה?!'. אני מניח שהיא זוממת משהו.. הייתי רוצה שהילדים שלי יביעו את היצירתיות שלהם ויכינו לי משהו כמתנה. אולי ציור או משהו אמנותי. האמת היא שאני לא אוהב לקבל מתנות, אלא לתת. אני שמח לראות אנשים שמחים".

האם אי פעם השתכרת? "כן, זה קרה פעם אחת אחרי שזכיתי באליפות ארה"ב. לקח לי שלושה ימים וחצי להתאושש מזה. הטורניר נגמר ביום ראשון והתאוששתי רק ביום חמישי. לא יודע מה קרה לי. למעשה, אני זוכר את זה היטב. אמרו לנו שהבר עומד להיסגר, אז הזמנו משקאות מראש לכמה שעות. ואז קלטנו שהזמנו יותר מדי... אני חושב שזה קרה לכל אחד. ואם לא, נראה אתכם אחרי שתזכו באליפות ארה"ב".

אתה מרגיש שהעולם מביט בך כאדם מעורר השראה? "אני חושב שבסופו של דבר הכי חשוב זה להיות נחמד ומנומס. לשחק נקי, להיות תומך. אם יש לך את התכונות האלה ואתה מצליח להעביר אותן, זה כבר דבר חיובי. אני מאוד מאמין בזה. אני עושה את זה הרבה, ומנסה ללמד את זה לילדים שלי. אני עושה את זה כל יום. מבקש מהם לדבר בשקט, תמיד לברך ולהיות מנומס, ללחוץ ידיים, להסתכל לאחרים בעיניים. יש לזה ערך. אני מקווה שבעתיד הם יהפכו לאנשים טובים, זאת המטרה העיקרית שלי".

לא נמאס לך שאנשים שואלים אותך מתי אתה פורש? "כבר לא. אני חושב שזה היה מוזר יותר לפני עשר שנים. רק זכיתי לראשונה ברולאן גארוס, ואנשים שאלו אותי על פרישה. 'מה?! אני רק בן 28!". חשבתי שאשחק עד גיל 32, 33... חשבתי שזה מוקדם מדי לחשוב על דברים כאלה. וככה זה נמשך במשך כמה שנים. עכשיו התחושה היא ששואלים אותי את זה בכל ראיון. בגלל שהתחושה היא שבכל רגע אני יכול להודיע על זה. עיתונאים כבר מצפים לזה. אבל זה עוד לא קורה, מצטער לאכזב אנשים. אני רגוע לגבי זה, כי אפילו אני לא יודע מתי זה יקרה".

עוד בוואלה!

רוג'ר פדרר: "טבעי שמחפשים לשבור את השיא שלי, אני שמח בשביל נדאל"

לכתבה המלאה
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
"אני חושב שבסופו של דבר הכי חשוב זה להיות נחמד ומנומס. לשחק נקי, להיות תומך. אם יש לך את התכונות האלה ואתה מצליח להעביר אותן, זה כבר דבר חיובי"/רויטרס
seperator

נובאק דג'וקוביץ' הביא לאליפות ארה"ב תא חמצן פרטי

* נובאק דג'וקוביץ' בילה בימים האחרונים של אליפות ארה"ב בתא חמצן פרטי משלו, שהוצב בסמוך למגרשים בפלאשינג מדו. המדורג 1 בעולם, שהודח מהטורניר בשמינית הגמר אחרי שפרש בעקבות פציעה בכתף, העביר שעות ארוכות בתא היפרברי (חמצן בלחץ גבוה). גורמים רשמיים בהנהלת הטורניר אישרו את הצעד החריג של הטניסאי, שממחיש עד כמה משקיע הסרבי בטיפול פיזי בגופו.

על פי העדויות, אזור בחניון נסגר כדי להציב את הקרוואן הגדול, שנחלק לשלושה תאים, והוצב במקום לאורך כל הטורניר לשימושו הבלעדי של דג'וקוביץ'. הסרבי הוא תומך נלהב של שימוש בתא החמצן, שמאושר על ידי WADA ומאפשר לנשום 100 אחוז חמצן ולשפר את היכולת וקצב החלמה מפציעות. עם זאת, נדיר מאוד שספורטאי מביא תא חמצן נייד שכזה למתקן ספורט לשימוש אישי.

אחרי הדיווחים שייתכן שדג'וקוביץ' סיים את העונה בעקבות הפציעה בכתף, הוא צייץ בשבוע שעבר "אני עובד על השיקום כדי שאוכל להיות כשיר לסבב באסיה. הבריאות שלי היא תמיד בעדיפות ראשונה ואחזור במהרה כשאהיה מוכן".

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי בסרבי, מטופל בפציעה בכתף. AP
מטפל בעצמו ובגופו ברמה חסרת תקדים. דג'וקוביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully