וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוראל גרינפלד לא שובץ, למרות שהאיגוד לא התייחס בתקשורת לטעותו

10.9.2019 / 12:53

למרות ההבטחה לשקיפות מלאה, הטעות של גרינפלד במשחק בין רעננה לבית"ר ירושלים לא זכתה להתייחסות תקשורתית מהאיגוד, אבל הוחלט לא לשבצו למחזור הבא אחרי ששגה כשופט VAR. נמשכת ההשעיה של חכמון

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

השופט הבכיר של ישראל אוראל גרינפלד לא שובץ למחזור הקרוב בשל טעות שעשה כשהיה שופט VAR במשחק במחזור השני בליגת העל בין הפועל רעננה לבית"ר ירושלים, וזאת על אף שבכנס מקצועי שערך איגוד השופטים כמקובל מבחינתו ב-4 בספטמבר - לא דנו בטעות של השופט ולא התייחסו אליה גם בהודעה לתקשורת שהם הוציאו על פי מה שהתחייבו לעשות כחלק מהצהרה על שקיפות מלאה.

הטעות של גרינפלד הייתה כשלא הודיע לשופט המשחק שלומי בן אברהם שהוא מזהה נגיעת יד של שחקן הפועל רעננה - מה שהיה אמור לזכות את בית"ר ירושלים בפנדל. כזכור, בית"ר הפסידה במשחק 2:1. המקרה עלה לדיון בוועדה המקצועית של איגוד השופטים יומיים אחרי המשחק, אך כאמור, בכינוס המקצועי בו נוכחים כל השופטים לא דנו במקרה וכאמור גם לא בהודעה לתקשורת.

אוראל גרינפלד שופט ישראלי שולף כרטיס צהוב לעבר איסקו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
ה"ענישה" לשופטי VAR מחמירה יותר. גרינפלד/GettyImages

יושבת ראש איגוד השופטים רונית תירוש טענה הבוקר (שלישי) שהעובדה שהם לא התייחסו לטעות בכינוס המקצועי ובהודעה לתקשורת נובעת רק מקוצר בזמן ולא מסיבות אחרות. יש לציין שגרינפלד ישפוט הערב במשחק בין לוקסמבורג לסרביה במוקדמו היורו. וישובץ למחזור השני של ליגת האלופות בעוד שלושה שבועות.

גם זיו אדלר, שהיה שופט VAR במשחק בין קרית שמונה להפועל כפר סבא ולא העריך כי מגן כפר סבא תום שלח ביצע פנדל, לא שובץ אף הוא למחזור הקרוב. כמו כן, השופט אלי חכמון עדיין יישב בבית במחזור הקרוב אחרי אותה טעות משמעותית במשחק במחזור הראשון במשחק בין בני יהודה לקרית שמונה.

זאת ועוד, באיגוד השופטים שינו הבוקר את ההחלטה לשלוח את דוד פוקסמן להיות שופט VAR במשחק בין בני יהודה למכבי נתניה, וזאת לאחר שהבינו שפוקסמן הוא תושב נתניה וכהגדרה לא יכול להיות שופט ראשי במשחקי הקבוצה, וכל שכן שהוא שופט VAR. יש לציין כי ההתיייחסות לשופטי ה-VAR היא יותר מחמירה מאשר לשופטים הראשיים, ולראיה - השופטים הראשיים שטעו במשחקים במחזור השני כן שובצו למחזור השלישי, בעוד ששופטי ה-VAR נשארו בבית.

על כך אמרה תירוש לוואלה! ספורט: "לשופט VAR יש תנאים יותר טובים כדי לקבל פסיקה נכונה. הוא יושב מול מסכים ורואה את האירועים כמה וכמה פעמים, ולכן טעות של שופט VAR קריטית אפילו יותר מטעות של שופט ראשי. אנחנו לא קוראים לאי שיבוץ השעיה. אין כאן אלמנט של ענישה. אבל יחד עם זה, יש בהחלט התייחסות באיגוד לטעויות, ומשכך מי שטעה לא שובץ".

עוד בוואלה

שופטי ליגת העל ביצעו את אתגר המשרוקית, מי מהם ניצח?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully