וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההדחה, פדרר מודה: אולי פספסתי צ'אנס אחרון לתואר גרנד סלאם

השוויצרי התעקש ש"זה הרגע של דימיטרוב, לא של הגב שלי", אבל התקשה להסתיר את האכזבה מבזבוז הצ'אנס הנדיר. בצד השני: "בייבי פדרר" חוגג את סגירת המעגל המרגשת

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: מתן חדד

אליפות ארצות הברית 2019 תיזכר בראש ובראשונה בזכות חוסר המזל של שניים משלושת הענקים של הטניס העולמי. שלשום היה זה המדורג 1 נובאק דג'וקוביץ' שנאלץ לפרוש בשל פציעה, והבוקר (רביעי) רפא נדאל (2) נותר בודד במערכה, אחרי שגם רוג'ר פדרר סבל מבעיות רפואיות והודח ברבע הגמר על ידי גריגור דימיטרוב. הפנומן השוויצרי הוביל פעמיים על יריבו המפתיע אבל נגרר למערכה חמישית, ובסט המכריע סבל מכאבי גב שהובילו להפסד 3:6, 6:4, 3:6, 6:4, 6:2 תוך קצת יותר משלוש שעות.

"התחלתי להרגיש כאבים בגב בשעות הצהריים, וזה נמשך כל המשחק. אבל עכשיו זה הרגע של דימיטרוב, לא של הגב שלי", התעקש פדרר בסיום, אחרי שנופף לשלום לקהל האמריקאי בתקווה שלא בפעם האחרונה בקריירה. פדרר בן ה-38 ידע שהפעם יש לו הזדמנות פז לזכות בתואר הגרנד סלאם ה-21 בקריירה: הפייבוריט נובאק דג'וקוביץ' הודח מוקדם מהצפוי, כאמור, ולמרות שפדרר חרק בשלבים הראשונים, עדיין היו רגעים בהם הציג יכולת שגרמה להאמין שהוא מסוגל ללכת עד הסוף.

כעת, בגילו המתקדם, ספק אם ההזדמנות תחזור. "האם אני מאמין שיהיו לו עוד צ'אנסים לזכות בתואר גרנד סלאם? אני לא נביא. אתה כן?", תהה פדרר בפני אחד העיתונאים שהציב בפניו את השאלה בסיום. "אי אפשר לדעת מה יקרה. כמובן שאני מקווה שתהיה לי עוד הזדמנות. זו כן הזדמנות מפוספסת, במידה מסוימת, אבל אני עדיין חושב שהיתה לי עונה חיובית בסך הכל. עכשיו אני מרגיש אכזבה, אבל אתאושש והכל יהיה בסדר".

רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי, אחרי ההדחה מאליפות ארצות הברית. GettyImages
להתראות בפעם האחרונה מניו יורק? פדרר אחרי ההדחה/GettyImages

עם או בלי קשר לפציעה, פדרר סבל מיום חלש בסטנדרטים שלו. הוא רשם 61 טעויות לא מחוייבות, ונראה מבולבל לפרקים. "פתיחת המערכה הרביעית לא היתה אידאלית, וכך גם פתיחת המערכה החמישית. אני מאוכזב שזה הסתיים כי באמת הרגשתי ששיחקתי טוב בטורניר הזה. היו לי כמה פתיחות לא טובות למשחקים, אבל הרגשתי טוב".

בצד השני, דימיטרוב השלים מהפך מעורר השראה. הבולגרי, שרשם יכולת חלשה כמעט בכל הטורנירים בהם השתתף ב-2019 כולל הפסד עוד הקיץ לשחקן מחוץ לטופ 400, מציג יכולת נפלאה בארצות הברית, והיום הגיעה התמורה המושלמת: ניצחון ראשון אי פעם על פדרר, האיש שהושווה לו ואף זכה לכינוי "בייבי פדרר" בזכות סגנון המשחק הדומה. דימיטרוב, המדורג 78 בעולם, הוא המדורג הכי נמוך שמעפיל לחצי הגמר בארצות הברית מאז ג'ימי קונורס ב-1991.

המסע שלו לחצי הגמר, בו יפגוש את דניל מדבדב הלוהט, היה כאמור מאוד לא שגרתי. עד כדי כך לא שגרתי, שמאמניו הנוכחיים אנדרה אגאסי וראדק סטפאנק אפילו לא הגיעו לניו יורק כדי לתמוך בו מקרוב.

"מגיע לגריגור כל הכבוד. הוא הצליח לשבור אותי. נלחמתי במה שהיה לי, אבל זה לא הספיק", אמר פדרר, בזמן שדימיטרוב הנרגש חגג עם הקהל. "רוג'ר התחיל קצת לאט את המשחק, וברור שבמערכה החמישית הוא לא היה בשיאו. ועדיין, זה מרגש מאוד", אמר.

עוד בוואלה!

ארצות הברית: פדרר סבל מכאבים בגב, והודח ע"י דימיטרוב ברבע הגמר

לכתבה המלאה
גריגור דימיטרוב עם רוג'ר פדרר. AP
פדרר ו"בייבי פדרר" הפתיעו - לרעה ולטובה/AP
גריגור דימיטרוב, טניסאי בולגרי, חוגג. GettyImages
ועכשיו: דניל מדבדב. דימיטרוב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully