וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיעור בחמלה וספורטיביות": הרגע האנושי המרגש של קוקו גוף ונאומי אוסקה

ילדת הפלא של הטניס העולמי מיררה בבכי אחרי ההדחה מאליפות ארצות הברית, אוסקה ניחמה, ואמריקה התרגשה. הקאמבק של גוף ביחידים: רק ב-2020

צילום ועריכת וידאו: רויטרס

אחרי שכבשה את עולם הטניס בסערה עם סדרה של משחקים מרשימים, הפכה לטניסאית הכי צעירה מאז 1996 שמעפילה לסיבוב השלישי באליפות ארצות הברית וגרפה אינספור מחמאות וכותרות, המומנטום האדיר של קוקו גוף בת ה-15 נעצר הלילה (בין שבת לראשון). הנערה האמריקאית, שעד הלילה נראתה בוגרת ובשלה מכפי גילה, חזרה לגודל טבעי עם הפסד 6:3, 6:0 מהיר לאלופת העונה שעברה נאומי אוסקה, ולרגע שוב נראתה בת 15.

מיד אחרי שהמשחק הסתיים היא נראתה נסערת ומתוסכלת, ניסתה לעצור את הדמעות ללא הצלחה מול 23 אלף הצופים באצטדיון ארתור אש, אבל זכתה לחיבוק מנחם וליחס חמים במיוחד מאוסקה בת ה-21.

"היא אמרה לי ששיחקתי מדהים. אלמד המון מהמשחק הזה. נאומי היתה כל כך מתוקה אליי", אמרה גוף בראיון סוף משחק לא שגרתי למפסידה - שהיה כל כולו יוזמה של אוסקה.

אוסקה ראתה את רגע המצוקה של גוף בת ה-15, שניסתה בכל הכוח לא לבכות, ניגשה אליה, חיבקה ואמרה לה ש"זה בסדר" - מחווה שזכתה לשבחים בארצות הברית וכונתה על ידי ESPN כ"שיעור של חמלה וספורטיביות".

נאומי אוסקה עם קורי גוף. GettyImages
"ספורטאי אמיתי מתייחס אליך כאל היריב הכי גדול על המגרש, וכאל החבר הכי טוב מחוצה לו". אוסקה וגוף/GettyImages

במובנים רבים הסצנה מסיום המשחק הזכירה את המראות מגמר אליפות ארצות הברית לפני שנה. אוסקה היתה זקוקה אז לניחומים מסרינה וויליאמס אחרי גמר שנוי במחלוקת בו ניצחה, אבל לא קיבלה את מלוא תשומת הלב בגלל טרוניות של סרינה לשופט. הפעם היא היתה בתפקיד הפוך.

"כשהגעתי ללחוץ את ידה בסוף המשחק ראיתי שהיא על סף דמעות, שמתי לב שהיא מנסה להילחם בזה, וזה הזכיר לי כמה צעירה היא", אמרה אוסקה בת ה-21. "רק רציתי שהיא תעזוב את המגרש בתחושה נעימה. רציתי שתצא בראש מורם ולא בעצב. רציתי שתבין מה היא השיגה על אף גילה".

אחרי שניגבה את הדמעות, אמרה גוף ש"נאומי הפגינה מהי ספורטיביות הלילה. היא הראתה שהיא ספורטאית אמיתית. ספורטאי אמיתי מתייחס אליך כאל היריב הכי גדול על המגרש, וכאל החבר הכי טוב מחוצה לו. זה מה שהיא עשתה הלילה. לא ציפיתי לזה, ואני שמחה שיצא לי לחוות את הרגע הזה. אני שמחה שגם הקהל עזר לי להרגיש יותר טוב עם עצמי".

בסיום הודיע אביה של קוקו, קורי גוף, שבתו ככל הנראה תחזור להתחרות בטורנירי יחידים רק ב-2020 - כלומר, תחזור לאליפות אוסטרליה הקרובה. חוקי ה-ATP מגבילים את מספר הטורנירים שבנות 15 יכולות לקחת חלק בהן, וכן את מספר הפעמים שבהן הן יכולות להיכנס לטורניר באמצעות כרטיס חופשי. גוף, שכבר קיבלה שלושה כרטיסים חופשיים השנה - ולכן תצטרך להשבית את עצמה עד אליפות אוסטרליה.

עוד בוואלה!

ארצות הברית: אוסקה עצרה את גוף, זברב בשמינית, קיריוס הובס

לכתבה המלאה
קורי גוף עם נאומי אוסקה. GettyImages
נראה אותה שוב רק ב-2020. גוף/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully