וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: רפאל נדאל עלה לחצי הגמר אחרי ניצחון על דייגו שוורצמן

השור הספרדי ניצח את דייגו שוורצמן עם 4:6, 5:7, 2:6 ויפגוש בחצי הגמר את מתאו ברטיני שגבר על גאל מונפיס. נשים: ביאנקה אנדרסקו בת ה-19 ניצחה את אליס מרטנס ותפגוש את בלינדה בנצ'יץ'

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: מתן חדד

שלב רבע גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה ננעל הלילה (בין רביעי לחמישי, שידורים ישירים ביורוספורט, יורוספורט 2 ויורוספורט פלייר) גם אצל הגברים וגם אצל הנשים. רפאל נדאל עלה כצפוי לחצי הגמר שם הוא יפגוש את מתאו ברטיני. בחצי גמר הנשים תתמודדנה בלינדה בנצ'יץ' וביאנקה אנדרסקו.

מתאו ברטיני. רויטרס
טורניר חייו. מתאו ברטיני/רויטרס

גברים

גאל מונפיס (13, צרפת) - מתאו ברטיני (24, איטליה) 3:6, 6:3,6:2, 3:6, 7:6

רק לפני שנה וארבעה חודשים האיטלקי היה במקום ה-103 בעולם ועכשיו הוא הגיע לחצי גמר גרנד סלאם לראשונה בקריירה שלו. המדורג 24 הצליח לצאת מהפסד במערכה הראשונה עם וניצח לאחר מותחן אדיר בשובר השוויון של המערכה המכרעת. הוא איבד יתרון של 2:5 בשובר שוויון כשמונפיס חוזר ל-5:4, אבל האיטלקי השיג מיני ברייק בדיוק בזמן וניצח במשחק שארך כמעט ארבע שעות. ברטיני יפגוש בחצי הגמר את רפאל נדאל הפייבוריט מספר 1 לזכייה.

עוד בוואלה!

אליפות ארה"ב: אלינה סביטולינה עלתה לחצי הגמר

לכתבה המלאה
רפאל נדאל אליפות ארה"ב. רויטרס
מי יכול עליו? רפאל נדאל/רויטרס

רפאל נדאל (2, ספרד) - דייגו שוורצמן (20, ארגנטינה) 4:6, 5:7, 2:6

אחרי הנפילות של דג'וקוביץ' ופדרר, רפאל נדאל עשה את זה ועלה לחצי גמר אליפות ארה"ב אחרי ניצחון קל מול הארגנטינאי, שלא שמט מערכה עד שמינית הגמר אך היה חסר אונים מול השור הספרדי
למרות שהצליח לשבור אותו לא מעט פעמים. נדאל נזקק לשעתיים ו-45 דקות כדי לגבור על שוורצמן ולסדר לעצמו מפגש מול מתאו ברטיני בחצי הגמר. שוורצמן הצליח לחזור מפיגור 4:0 במערכה הראשונה עם שתי שבירות משלו, אך נשבר שוב ל-6:4. במערכה השנייה שוב הוא שבר פעמיים, אך נשבר ברגע קריטי ל-7:5. במערכה השלישית נדאל לא אפשר לארגנטינאי לשבור אותו ועם שתי שבירות הוא ניצח ועלה בפעם השמינית לחצי גמר אליפות ארה"ב. נדאל ינסה כעת לצלוח את חצי הגמר שבו הוא הודח בשנה שעברה ולזכות בטורניר בפעם הרביעית בקריירה. חשוב מכך, אם יזכה בטורניר נדאל ירשום זכייה מספר 19 בטורניר גרנד סלאם, רק אחד פחות מרוג'ר פדרר. האם הספרדי ישתווה לשוויצרי ברולאן גארוס?

בלינדה בנצ'יץ' טניסאית שוויצרית. GettyImages
ניו יורק ממשיכה להאיר לה פנים. בלינדה בנצ'יץ'/GettyImages

נשים

בלינדה בנצ'יץ' (13, שוויץ) - דונה וקיץ' (23, קרואטיה) 6:7 (5), 3:6

לפני חמש שנים הגיעה בלינדה בנצ'יץ' לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם, וזה קרה בניו יורק. היום היא חגגה באותו מקום חצי גמר ראשון בקריירה בטורניר גדול והפכה לטניסאית הראשונה משוויץ שמגיעה לחצי גמר אליפות ארה"ב מאז 2001. דונה וקיץ' ניצחה במפגש היחיד בין השתיים השנה, אבל הפעם בנצ'יץ' הייתה גדולה עליה. שתי הטניסאיות שברו פעם אחת כל אחת במערכה הראשונה, שנכנסה לשובר שוויון ובה השוויצרית ניצחה, בעיקר בזכות האייסים שלה. במצב של 3:3 במערכה השנייה השיגה בנצ'יץ' שבירה על האפס ולאחר מכן הבטיחה את הניצחון עם שבירה נוספת.

ביאנקה אנדרסקו. רויטרס
מתקשה להאמין. אנדרסקו/רויטרס

ביאנקה אנדרסקו (15, קנדה) - אליס מרטנס (25, בלגיה) 6:2, 2:6, 3:6

הקנדית בת ה-19 עברה פציעה קשה במהלך השנה, אבל למרות זאת הצליחה לפרוץ בענק ולזכות באינדיאן וולס ואז גם בטורונטו מול הקהל הביתי שלה. הלילה, היא הפכה לטניסאית הצעירה ביותר שמגיעה לחצי גמר אליפות ארה"ב מאז 2009. אחרי הפסד במערכה הראשונה, אנדרסקו הפכה את המשחק, הוציאה את מרטנס מהקצב ושברה אותה שלוש פעמים במערכה השנייה. במערכה השלישית היא שברה בדיוק בזמן ל-3:5 וניצחה את המשחק כדי לסדר לעצמה מפגש מול בלינדה בנצ'יץ' בחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully