וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החצר האחורית של בית"ר ירושלים: האלמונים שמחכים לפריצה

18.8.2019 / 14:00

שלום אדרי כיכב בעיקר בכדורגל חופים, תמיר עדי לא קיבל צ'אנס בבאר שבע, יקיר ארצי מנסה ללכת בדרכו של החבר יובל אשכנזי, נתנאל דלויה תופף ביציע המזרחי כילד ומצא את עצמו בשער של בית"ר. הכירו את השחקנים המשלימים של הסגל הנוצץ בבירה: מי מהם יהפוך לסיפור סינדרלה?

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

ב-2014 חיים שאבו נחשב לאחד המאמנים הצעירים המבטיחים בכדורגל הישראלי, לאחר שפרץ לתודעה כמאמן עירוני רמת השרון. באותה עונה גם החל שאבו לשלב בסגל את הקשר-חלוץ הצעיר שלום אדרי, אותו אימן גם בנוער. אבל מאז אותה עונה הקריירה של שאבו ואדרי לא התרוממה - המאמן ביצע שלל בחירות שגויות, והשחקן המבטיח התקשה לפרוץ וכמעט ויתר על הקריירה.

השניים הידרדרו במקביל, ובשלב מסוים הם אפילו חברו אחד לשני בהפועל כפר שלם בליגה א'. בעונה שעברה אדרי שיחק במ.ס טירה והיה מוכר בעיקר מהביצועים שלו בליגת החופים, אבל אחרי שהקיץ שרוני לוי צירף את שאבו לעמדת עוזר המאמן בבית"ר ירושלים, נכלל ברשימת המוזמנים להתרשמות גם אדרי, שבגיל 25 הגיע להילחם בפעם האחרונה על מקומו בליגת העל.

החיבור הזה הוא גם מראה לבית"ר החדשה. הקבוצה מהבירה ביצעה הקיץ רכישות נוצצות כמו עלי מוחמד, ליוואי גרסיה ומיכאל אוחנה, אך בשל ההשקעה הכספית הגדולה בהם, יוסי בניון ורוני לוי נאלצו להצטמצם ולאלתר במשבצות נוספות. עם שכר שחקנים סביב 25 מיליון שקל וצורך למצוא פתרונות זולים, הם החלו לחפש מציאות. למעשה, בית"ר עברה מהפך הקיץ אבל לא היה לה בסיס אמיתי של סגל. במועדון עושים מהפכה גם במחלקת הנוער אך יעברו עוד מספר שנים עד שהיא תראה פירות, כך שלמועדון אין שחקני בית צעירים הראויים להשלים את הסגל.

אז מה עושים? מאלתרים. לעומת מכבי תל אביב או מכבי חיפה שמבשלות את שחקני הבית שלהן בהשאלות בלאומית ומקבלות אותן מוכנים, בית"ר הנוכחית צריכה להמר, והמבחנים שערכה לשחקנים המומלצים מהליגות הנמוכות היו בדיוק מסוג הרגעים שמולידים סיפורי סינדרלה.

חיים שאבו עוזר מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
קיבל צ'אנס, ונתן צ'אנס. חיים שאבו/דני מרון

מקס גרצ'קין ששוחרר הקיץ ממכבי תל אביב ללא תמורה (פרט לסעיף שאם יימכר הצהובים יקבלו חלק מהסכום) כבר נטש את משבצת האלמוני אחרי כמה משחקים טובים בגביע הטוטו כולל שער ניצחון על הפועל תל אביב, ומי שמיועד ללכת בעקבותיו הוא לירן רוטמן. הקשר בן ה-23 גדל בנס ציונה, עבר בגיל נערים למכבי פתח תקוה, לא השתלב, ירד להשאלה ללאומית ובעונה האחרונה חזר למלאבס. הוא לא תפס מקום של קבע בהרכב אך צד את עינו של יוסי בניון שהתאמן ושיחק לצידו והמליץ לבית"ר לצרפו. מדובר בשחקן כנף מאוד מוכשר שבבית"ר לוקחים בחשבון שבתהליך נכון יוכל עם הזמן להפוך לשחקן משמעותי.

ואם גרצ'קין ורוטמן הם אלמוניים משולי ליגת העל, כמה מחבריהם החדשים הגיעו ממקומות נידחים בהרבה. את משבצת השוער השני, למשל, בית"ר נותנת לנתנאל דלויה. השוער בן ה-21 שגדל כאוהד בית"ר (ברשתות מתרוצצות לא מעט תמונות שלו מתופף כנער ביציע המזרחי) ושיחק בנוער של מטה אשר וצור שלום כמעט לא חווה קריירת בוגרים ושימש כשוער שלישי בבית"ר אשתקד, כך שהאמון בו הוא הימור גדול מאוד. בניון התלהב ממה שראה ממנו באימונים בחצי השנה האחרונה, גם מאמן השוערים משה בן דוד המליץ, וכשרוני לוי הגיע הוא בחן אותו ונתן את האישור שמדובר בשוער שני ראוי.

עוד בוואלה!

פורצים באגף: דרכם של שי קונסטנטין ומקס גרצ'קין לבית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
לירן רוטמן בית"ר ירושלים שגיב יחזקאל מ.ס. אשדוד. יוסי ציפקיס
צד את עינו של בניון שהתאמן לצידו. לירן רוטמן/יוסי ציפקיס
אנחל קוראה שחקן אתלטיקו מדריד מול נתנאל דלויה שוער בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הימור גדול מאוד. נתנאל דלויה במשחק מול אתלטיקו מדריד/קובי אליהו

תמיר עדי מחכה כבר זמן רב לפריצה. הבלם-קשר בן ה-26 שיחק שיחק עד גיל נערים בהפועל באר שבע, אבל בנוער לא היה בתכנון לשחק ובחר ללכת למכבי באר שבע ואף שיחק איתה בליגה הלאומית. לאחר מכן מ.ס אשדוד רכשה אותו והחתימה אותו לארבע שנים, אבל גם שם לא קיבל כמעט הזדמנויות והושאל בכל שנה ללאומית - להכח רמת גן, מכבי קרית גת והפועל רמת גן, שם הצליח לבלוט ולבסס את מקומו בליגה. בעונה האחרונה שיחק בהפועל קטמון, ובמהלך מפתיע נשאר בבירה אחרי שהרשים במבחנים בבית"ר והוחתם.

גם יקיר ארצי הגיע מהלאומית לבית וגן בזכות היכולת לשחק במספר עמדות - הוא משחק כקשר אחורי, כבלם וגם כמגן. ארצי בן ה-23 הוא חבר טוב של יובל אשכנזי, ובדיוק כמוהו הוא לא מצא עצמו בהפועל רמת גן והחל לחפש את עצמו בליגה א' - בקביליו יפו ולאחר מכן במכבי יבנה. למבחנים בבית"ר הקיץ הוא התייצב ללא יותר מדי ציפיות, אבל הצליח לתפוס את אחד משלושת המקומות הפנויים בסגל מבין עשרות הנבחנים.

שחקני בית"ר ירושלים עלי מוחמד, תמיר עדי. ברני ארדוב
מקטמון לבית"ר. תמיר עדי/ברני ארדוב
יקיר ארצי, בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בדרכו של יובל אשכנזי? יקיר ארצי/ברני ארדוב

וזהו למעשה כל הסיפור של בית"ר בעונה שלפנינו. היא לא דומה לקבוצות שנבנו במטרה לזכות בתארים בשנים האחרונות, בהן הציבו שני שחקנים חזקים בכל תפקיד. היא לקחה את הכסף להביא מספר כוכבים שיובילו אותה וניסתה ולמצוא פתרונות זולים בעמדות אחרות. גרצ'קין היה אמור להיות מחליף למגן זר, אך אין לכך תקציב וכרגע יחפשו עתודה לגרצ'קין. גם בהתקפה נמצאים בינתיים רק שני חלוצים בסגל - אנתוני וארן ושלומי אזולאי - ובמשחקנים האחרונים כשאחד מהם היה פצוע או חולה, לוי אילתר עם אנז' פרדי פלומן או ליוואי גרסיה בחוד.

בית"ר חסרה גם מספר 6 קלאסי בקישור, ולכן היא גם נאלצת להמר על הרכב התקפי. רוני לוי רץ עם 4:4:2 מתחילת האימונים כשמיכאל אוחנה מוצב ממש מאחורי החלוץ, והקישור כולל את עלי מוחמד ועוד אחד מבין גדי קינדה, דן איינבידר או אופיר קריאף. בעשור האחרון קבוצות שזו בתארים עשו זאת עם שלישייה חזקה באמצע, אך בית"ר מהמרת על שניים ושמה הרבה על ההתקפה, כשלוי עובד על משמעת טקטית חזקה של החלק הקדמי.

איך כל זה יתחבר? הרבה תלוי בבלם משמעותי שיצורף ואולי גם במומנטום של פתיחת העונה. בכל מקרה השילוב הלא קונבנציונלי של הסגל בבית"ר מסקרן מאוד. רק עוד שבוע נותר עד משחק הפתיחה המצופה מול הפועל באר שבע, ובינתיים השתיים ייפגשו הערב בחצי גמר גביע הטוטו לניסוי כלים משמעותי עבור המרקם החדש שנבנה בבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully