וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל טננבאום: "כבר התרגלתי לשלב את האימונים עם השירות הצבאי"

העובדה ששוער מכבי תל אביב משרת במקביל בחיל האוויר מסקרנת את הברזילאים, שערכו עמו ראיון נרחב: "ההתחלה הייתה מסובכת, אבל זו הדרך שלי להחזיר למדינה שנתנה לי אזרחות"

צילום וידאו: דני מרון

בווידאו: מאמן הפועל באר שבע ברק בכר

אין כמעט אף מדינה בעולם שבה כדורגלן מקצועני נדרש לשרת בצבא. וכמו שאתם יודעים, ישראל היא אחת מהן. אצלנו מדובר בדבר שבשגרה, אך עבור אחרים מדובר במשהו שלא רואים בכל יום. זו כנראה הסיבה שבאתר הספורט הכי גדול בברזיל - globoesporte - בחרו לערוך כתבה עם שוער מכבי תל אביב, דניאל טננבאום בן ה-24, שלא רק לוקח חלק פעיל באימוניה של קבוצתו מכבי תל אביב, אלא גם משרת באופן סדיר בצה"ל.

"ברור שלא ציפיתי לשרת בצבא", אמר טננבאום, שמשרת בחיל האוויר. "הגעתי למכבי תל אביב מלכתחילה כי אני יהודי, מה שהקל את ההצטרפות שלי לשורות הקבוצה. החוק בישראל אומר שיהודי שמגיע לישראל לפני גיל 23 ומקבל אזרחות, מחויב לשרת בצבא המקומי וזה בדיוק מה שאני עושה. לא הולכת להיות לי קריירה צבאית, אבל זו הדרך שלי להחזיר למדינה שנתנה לי אזרחות".

שוער מכבי תל אביב דניאל טננבאום. צילום מסך מתוך globoesporte, צילום מסך
גם צבא וגם אימונים? קטן על טננבאום/צילום מסך, צילום מסך מתוך globoesporte

"אם קשה לי לשלב את השירות הצבאי ביחד עם האימונים? אני כבר רגיל לזה", הוסיף השוער בן ה-24, שהגיע לצהובים בקיץ 2016 ומאז רשם 16 הופעות בכל המסגרות (5 מתוכן בליגה בעונה שעברה). "כשהייתי בריו, בזמן ששיחקתי בפלמנגו, עשיתי תואר במנהל עסקים, כך שדי התרגלתי לשלב משהו נוסף ביחד עם האימונים. כמובן שבצבא מתחשבים בי מאוד ובלוח הזמנים שלי. בכלל, זה לא שאני עושה משהו פיזי, אלא בסך הכול צריך להגיע לעתים למשרד. ההתחלה בצבא הייתה קצת מסובכת וקשה, אבל היום אני מרוצה".

טננבאום נשאל על המרחק הרב מברזיל והיחסים עם המשפחה והחברים שנותרו מאחור: "לא אשקר, קשה לשמור על קשר ממרחק כל כך גדול, בטח כשפער השעות כל כך גדול. למזלי יש כיום את הרשתות החברתיות שעוזרות בכך".

לסיכום, דיבר הברזילאי על מכבי תל אביב: "הייתה לנו עונה נהדרת שבסיומה זכינו באליפות בהפרש של 30 נקודות מהקבוצה שבמקום השני. רשמנו גם הישגים נאים באירופה וזו הייתה הרגשה נפלאה. את העונה הנוכחית פתחנו בצורה לא טובה עם הפסד במוקדמות ליגת האלופות, אך למרות זאת אנחנו מצפים לעשות עונה טובה ומלאה בהצלחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully