וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריל מורי: "ג'יימס הארדן סקורר יותר טוב מג'ורדן, זו עובדה מוגמרת"

ג'נרל מנג'ר יוסטון מתעקש: "אני יודע שזה מרגיז הרבה אנשים אבל סטטיסטית, לא היה שחקן התקפה כמו ג'יימס הארדן מעולם"

עריכת וידאו: מתן חדד

דריל מורי נודע כאחד מאבות מהפכת האנליטיקס ב-NBA, וגם כיום הוא ממשיך להסתמך באופן אבסולוטי על מספרים וסטטיסטיקות מתקדמות כדי להפוך את יוסטון שלו לקבוצה טובה יותר. הפעם הנתונים הובילו אותו לטענה חתרנית למדי: לטענתו, ג'יימס הארדן סקורר יותר טוב ממה שמייקל ג'ורדן - גדול הכדורסלנים בכל הזמנים - היה אי פעם.

ג'נרל מנג'ר הרוקטס כבר העלה בעבר את הטענה שהארדן הוא שחקן האחד על אחד הגדול בתולדות המשחק, ובחודש שעבר הוסיף ואמר שלטענתו המזוקן טוב מג'ארדן גם באופן כללי ברמה ההתקפית. אמש (חמישי) הוא נדרש להסביר את האמירה בראיון ל"אתלטיק", ולא לקח אפילו חצי צעד אחורה.

"עוד כשהיה שחקן אוקלהומה סיטי הוא היה סקורר יותר טוב. אין פה ויכוח, זו עובדה מוגמרת", טען מורי, ורתם למען הטיעון - איך לא - סטטיסטיקות מתקדמות. "אם מסתכלים על זה מנקודת מבט מתמטית, כשבוחנים כמה נקודות הארדן מייצר לך בהתקפה, הוא במקום הראשון בהיסטוריה של ה-NBA. גם כששיחק בת'אנדר הוא היה כזה, זה פשוט פחות בלט בגלל שהוא לא היה שחקן חמישייה. כבר אז הבנו שהבחור הוא חתיכת סקורר מדהים".

מורי דחה גם את הטיעון של תומכי ג'ורדן, הגורסים כי בימינו ג'ורדן היה מעמיד מספרים לא פחות טובים מהמזוקן, שסיים את העונה ממוצע של 36.1 נקודות למשחק. "אנשים שונאים לשמוע את זה, הם מתעבים את זה שאני אומר את זה, אבל הארדן פשוט סקורר יותר טוב. טיעון הנגד שלהם אולי הגיוני - יכול להיות שאם ג'ורדן היה היום בשיאו הפיזי הוא היה עושה יותר מהארדן. אבל המספרים ההיסטורים מראים שהשחקן שעושה לקבוצה היריבה הכי הרבה נזק עם הכדור הוא ג'יימס. זו עובדה פשוטה".

הטיעון של מורי מתבסס כאמור על שלל נתונים: כך, למשל, במדד ה-True Shooting שמודד יעילות התקפית, הארדן עדיף, כביכול. הוא העמיד ממוצע של למעלה מ-60 אחוז ב-TS% בשבע מתוך עשר העונות שלו ב-NBA, לעומת ג'ורדן שחצה את הרף הזה ארבע פעמים ב-15 שנות קריירה. גם מדד ה-Offensive box plus/minus שמכמת את התרומה ההתקפית של שחקן בכל זמן נתון על הפרקט, נותן עדיפות להארדן, שבעונה שעברה עמד על פלוס 10.5 - מספר שג'ורדן לא הגיע אליו לעולם.

מצד שני, ג'ורדן "מנצח" במצ' אפ הזה בנתונים אחרים: ג'ורדן קלע למשל 31.5 נקודות למשחק בממוצע בשיקגו, בעוד הארדן עומד על ממוצע של 29 נקודות ביוסטון - וכל זה עוד לפני שמשקללים את העלייה בקצב המשחק וכמות הפוזשנים ב-NBA, שבוודאי היתה עוזרת לג'ורדן לנפח עוד יותר את המספרים.

בנוסף, במדד ה-Offensive Win Shares, שמודד תרומה התקפית לניצחונות, ג'ורדן מציג מספרים טובים יותר.

כך או כך, גם את המחלוקת ההיסטורית הזו - כמו כל ניסיון להשוות ספורטאים מדורות שונים - אף אחד לא יצליח ליישב לעולם.

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס. GettyImages
לא קצת הגזמנו? הארדן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully