וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל אשכנזי קטן עליהם: הסינדרלות החדשות של בני יהודה ואבוקסיס

16.8.2019 / 8:30

אחד עוד לא שיחק בליגת העל, האחר כמעט ירד לליגה א', וזו רק ההתחלה: הסגל האלמוני של בני יהודה מאיים להפוך העונה לסיפור אפילו גדול יותר מהעונה שעברה. אופיר סער על הפרוייקטים החדשים של אבוקסיס, וסוד ההצלחה שלו

יוסי אבוקסיס בני יהודה/עריכת וידאו: קובי אליהו

1. יובל אשכנזי קטן עליהם

חובב כדורגל ישראלי ממוצע שהסתכל אתמול (חמישי) על תמונת החגיגות של שחקני בני יהודה בחדר ההלבשה, לא זיהה לפחות חצי מהשחקנים. דניאל פלשר, אמיר רוסתום, שי מזור, אורי צעדון, אריאל לזמי - כל השחקנים האלמוניים הללו לקחו חלק בשני המשחקים נגד נפטצ'י באקו ועזרו לזהובים לעלות לפלייאוף הליגה האירופית. לשפשף את העיניים ולא להאמין.

הסיפור המרתק ביותר רשום על שמו של רוסתום. הוא עוד לא רשם ולו הופעה אחת בליגה העל, וכבר נמצא במרחק צעד אחד משלב הבתים של הליגה האירופית. לא בטוח שיש לזה תקדים. רוסטום מועדף כרגע על פני המגן השמאלי הבכיר, אורי צעדון, שהגיע הקיץ מעפולה מהלאומית. אם בשנה שעברה יובל אשכנזי היה סיפור הסינדרלה של בני יהודה, אתמול הופיעו כמה סינדרלות חדשות.

אבישי כהן בישל אתמול וגם בשבוע שעבר. באוגוסט בשנה שעברה, גם כשבית"ר הייתה בסגל חסר מאוד, גיא לוזון החליט שכהן לא מתאים לבית"ר וב-1 באוגוסט הקבוצה ניצלה סעיף בחוזהו ושחררה אותו. גם בליגת העל וגם בליגה הלאומית לא היו משבצות פנויות, וההצעה הכי טובה שכהן קיבל הייתה מכפר שלם. רגע לפני שהוא יורד לליגה א', סוכנו מאיר ריפמן סידר לו מבחנים בבני יהודה.

הוא נבחן בקבוצה במשך חודש, ובסוף יוסי אבוקסיס לקח אותו כפרוייקט. אגב, גם שי מזור הגיע לבני יהודה אחרי סיבוב בכפר שלם, שאיכשהו הפך לסניף של המועדון בליגה א'. אל תתפלאו אם גם האזכור הקצר בסוף הכותרת - "סמואל מאנדיי יגיע להתרשמות" - יהפוך בסופו של דבר לסיפור גדול. בדיוק לפני שנתיים גם איסמאילה סורו הצטרף בשקט, ואיכשהו אבוקסיס ליטש גם אותו.

בחנו את עצמכם: כמה שחקנים אתם מזהים בתמונה?

View this post on Instagram

אין אושר כזה!!!! ⚽?⚽

A post shared by בני יהודה תל אביב (@bnei_yehuda_tlv_official) on

2. אז מהו סוד הקסם של אבוקסיס? "שחקנים ממושמעים"

יוסי אבוקסיס התרגש מאוד בסיום המשחק, ואמר ש"לפני שנתיים בסנט פטרסבורג עשינו תוצאה יותר גדולה, אבל זה לא הביא לנו כלום. זה הרגע הכי שמח שלי כמאמן אחרי הזכייה בגביע. לבוא עם חבורה של שחקנים שלא נתנו להם סיכוי, ולעשות דבר כזה...הקהל בסוף קרא בשמי אבל סימנתי להם לשיר לשחקנים. עדיין לא שיחקנו מספיק משחקים, חסרים לנו משחקים, יש רשימה ארוכה של פצועים, אבל אלה ששיחקו היו יוצאים מהכלל. זה הישג אדיר".

למרות פערי הרמות ממאלמו, היריבה הבאה בפלייאוף, מאמן בני יהודה לא מרים ידיים מראש: "אין הרבה צ'אנסים למועדון בסדר גודל שלנו להגיע למצבים כאלה. מאלמו חזקה, פייבוריטית, היא באמצע העונה ועושה תוצאות טובות. כל עוד יש לנו סיכוי נתכונן ונבוא בצורה הכי טובה שלנו. נאמין. מה יהיה אם נעבור? זה יהיה משהו לא נורמלי שייתן לנו דחיפה בכל הרמות".

אז מהו סוד הקסם של אבוקסיס, תהו שוב העיתונאים אמש. "שחקנים ממושמעים מחפים על הרבה חסרונות. שחקנים חכמים עם אינטיליגנציה מחפים על הרבה דברים", הסביר המאמן. "אם השחקנים לא מבצעים את ההוראות הכל נזרק לים, זה לא שווה כלום. בני יהודה היא צוות - זה מתחיל מניהול ועובר דרך שחקנים ממושמעים ורעבים. אין מתכון אחר. על עצמי אני לא אדבר".

עוד בוואלה!

בני יהודה עלתה לפלייאוף הליגה האירופית אחרי ניצחון 1:2 על נפטצ'י באקו

לכתבה המלאה
יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה עם איסמעילה סורו. קובי אליהו
הסוד? ניהול, ומשמעת. אבוקסיס חוגג עם השחקנים אמש/קובי אליהו

3. "יש שחקנים רעבים שעובדים קשה. על זה מקבלים סוכריות"

דור ג'אן נראה סחוט בסיום. "אם הם היו מבקיעים ראשונים היינו בצרות,, אמר החלוץ, ששוב מצא את הרשת אמש. "השער שלנו נתן לנו יתרון משמעותי. זה לא משנה מי משחק אצלנו, הקצב וה-DNA שיוסי אבוקסיס מכתיב לקבוצה נשארים. גם שנה שעברה וגם עכשיו זאת קבוצה מחוייבת, יש שחקנים רעבים שבאים לעבוד קשה ועל זה מקבלים סוכריות. צריך להאמין, והשמיים הם הגבול".

על האווירה העוינת שעשויה להמתין להם במאלמו אמר: "ניקח את זה בחשבון. בסופו של דבר צריך להתעלם מכל הרעשים האלה וממה שקורה מסביב, זה כדורגל ומשחקים אותו על הדשא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully