וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם במכבי תל אביב: פרץ יימכר, עטר וז'איר מתנדנדים, אכזבה מאיביץ'

16.8.2019 / 6:25

ההנהלה מתכוונת לפעול אחרי ההדחה המביכה: המו"מ עם דינמו מוסקבה יואץ, "כל האופציות פתוחות" בגזרת השחרורים, גולדהאר מתוסכל אבל לא מפקפק במעמדו של המאמן. וגם: השחקנים מפנימים - ה"ביזיון" יישאר ככתם על הקריירה

צילום וידאו: דני מרון

עיקרי הדברים

- בעקבות ההדחה המוקדמת: מכבי תל אביב איבדה הכנסה בגובה 20 מיליון שקל

- בנוסף, תוביל ההדחה להאצה במשא ומתן עם דינמו מוסקבה למכירת דור פרץ

- גם ז'איר אמאדור ואלירן עטר מתנדנדים, במכבי תל אביב מבהירים: "כל האופציות על הפרק"

- אכזבה בקבוצה מולאדן איביץ', אבל ספק רב אם גולדהאר יחליט לפטר אותו

- אווירה קשה בין השחקנים: "כולם מרוסקים, זה אחד הביזיונות הגדולים של המועדון"

seperator

מכבי תל אביב תעבור מספר שינויים בעקבות ההדחה מאירופה אמש (חמישי) על ידי סודובה בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. הכישלון המקצועי של ולאדן איביץ' ושחקניו פוגע מאוד במוניטין של מכבי תל אביב ששנה שנייה ברציפות לא מגיעה לשלב הבתים באירופה. הכישלון הוא לא רק מקצועי אלא גם כלכלי. מדובר באובדן הכנסה של 20 מיליון שקל שיכוסה בחלקו על ידי מכירת 20 אלף מינויים לבלומפילד, אך עדיין משאיר בור שיתמלא בעזרת מכירת שחקנים והשתחררות מחוזיהם של חלק מהשחקנים שהיו נשארים אם מכבי תל אביב היתה מעפילה לליגה האירופית.

ההדחה על ידי סודובה תאיץ את המשא ומתן למכירת דור פרץ והוא אמור להימכר לדינמו מוסקבה בתוך זמן קצר. אם מכבי תל אביב דרשה תחילה 4.5 מיליון יורו ודינמו מוסקבה הסכימה לשלם 2.5 מיליון יורו, כעת, לאור מה שקרה באירופה, הצהובים צפויים למכור במחיר נמוך יותר בדומה למה שעשו לפני כשנה עם וידאר קיארטנסון אותו מכרו לרוסטוב תמורת 2.3 מיליון יורו ובונוסים שונים על הישגים עתידיים של רוסטוב. גם במקרה של פרץ הכוונה היא להכניס סעיפי בונוס למכירה הקרובה, אבל כפי שהדברים נראים קיים סיכוי מאוד גבוה שהעסקה תצא כעת לפועל, משתי סיבות עיקריות: גם מכבי תל אביב לחוצה לכסף עקב בעיות הפייר פליי, וגם פרץ מיצה את עצמו במועדון וספק אם יוכל עוד להיות במכבי תל אביב השחקן הנהדר שהיה בעונה שעברה.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב הפסידה 2:1 לסודובה והודחה מהליגה האירופית

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב דור פרץ. ברני ארדוב
אחד מהראשונים שישלמו את המחיר. דור פרץ/ברני ארדוב

בעקבות מכירת פרץ, אמור עדן קארצב להישאר במכבי תל אביב ולהיכנס למשבצת שלו. גם אייל גולסה אמור לחזור מפציעה ארוכה ולסייע בעמדה הזו. גם האפשרות שז'איר אמאדור לא יישאר קיימת ואם עדיין רוצים אותו בספרד, מכבי תל אביב עשויה למכור אותו. "כל האופציות כרגע על הפרק מבחינת שחרור שחקנים", אמרו בסביבת מכבי תל אביב אמש.

סוגיה מעניינת היא אלירן עטר. אתמול החלוץ לא שותף גם כמחליף וזאת למרות שיחה בארבע עיניים שנערכה בינו לבין המאמן בתחילת השבוע. עטר יזם את השיחה עם איביץ' בעקבות כל הידיעות שפורסמו על מערכת יחסים לא טובה ביניהם. השיחה ביניהם היתה טובה, כך מעידים גורמים שונים, אבל אמש הפתיע הסרבי כשלא העלה את עטר בהרכב ועוד יותר הימם את עטר כשלא הכניס אותו אפילו כחילוף שלישי. לעטר יש חוזה במכבי תל אביב בגובה של 400 אלף דולר ואם מכבי תל אביב תחליט שהיא רוצה לשחרר אותו, היא תצטרך לדאוג שתהיה לו קבוצה שתשלם לו לפחות חלק מהשכר אחרת העסקה הזו לא כדאית מבחינה כלכלית. כך או אחרת, עתידו של עטר במכבי תל אביב עדיין לא ברור.

שחקן מכבי תל אביב, אלירן עטר. דני מרון
גם השיחה האישית לא עזרה. אלירן עטר/דני מרון

באשר לאיביץ'. אמש בתום המשחק הוא דיבר בחום על השחקנים ואמר שהוא גאה בהם. הוא לא הראה לרגע סימן שהוא נשבר או שהוא מהרהר באשר לעתידו במועדון. הסרבי מתכוון מבחינתו להמשיך לעונה הקרובה בליגה מתוך מטרה לקחת עוד אליפות. במכבי תל אביב לבטח מאוד מאוכזבים והמנהלים בקנדה ודאי הופתעו מאוד מההתפרקות של הקבוצה, אבל ספק רב אם מיטש גולדהאר יחליט לפטר את האיש עליו הוא אמר רק לפני שלושה חודשים כי הוא רוצה שיהיה איתו במכבי תל אביב עוד חמש שנים ושממש לפני ארבעה ימים אמר עליו המנכ"ל בן מנספורד שהוא אחד המאמנים הטובים באירופה.

בשתיים לפנות בוקר חיכתה למכבי תל אביב הטיסה חזרה לישראל מקובנה. הקבוצה הגיעה באוטובוס מהאיצטדיון של סודובה בעיר מאירמפולה לקובנה והתחושות היו קשות מאוד. "כולם שבורים. מרוסקים", סיפר אמש אחד השחקנים. "כולנו שותפים לאחד הביזיונות הכי גדולים בתולדות מכבי תל אביב. פשוט מביך שהפסדנו לקבוצה כזו פעמיים. זה משהו שילווה את כל השחקנים עוד הרבה שנים. עם כל זה שהגענו לכל כך הרבה מצבים ולא היה לנו מזל, עדיין היינו חייבים לעבור אותם".

איביץ' אמר עוד אחרי המשחק: "הפסדנו את ההתמודדות הזו במשחק בארץ. בישראל היינו חייבים להוציא תוצאה אחרת ובטח לא להפסיד להם".

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
מעמדו יציב. איביץ'/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully