וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי אבוקסיס: "הרגע הכי מרגש שהיה לי". סמואל מאנדיי יגיע להתרשמות

15.8.2019 / 22:08

בני יהודה תשחק מול מאלמו השבדית בפלייאוף הליגה האירופית, המאמן הנרגש: "עברנו קבוצה אדירה כשאנחנו עוד לא מוכנים לעונה". הקשר הניגרי בן ה-25 ינסה להרשים. וגם: גובה המענקים והיכרות עם היריבה הבאה

יוסי אבוקסיס בני יהודה/עריכת וידאו: קובי אליהו

בזמן שהאלופה מכבי תל אביב הודחה בבושת פנים בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, מחזיקת הגביע בני יהודה חגגה הערב (חמישי) עם אוהדיה באצטדיון המושבה את העלייה לשלב הפלייאוף. הכתומים ניצחו 1:2 את נפטצ'י באקו אחרי 2:2 באזרבייג'אן, ובשבוע הבא יתארחו אצל מאלמו השבדית (הפסידה 1:0 בחוץ לזריניסקי מוסטאר, אבל עלתה עם 1:3 בסיכום) למשחק הראשון מבין שניים. הגומלין יהיה בארץ בעוד שבועיים.

בני יהודה כבר הבטיחה לעצמה מענקים בסך 580 אלף יורו בעקבות העלייה לשלב הפלייאוף, גם במקרה של הדחה מול מאלמו. הפתעה נוספת ועלייה לשלב הבתים תהיה שווה מענק בסיס נוסף של 2.6 מיליון יורו.

בקבוצה גם ממשיכים לחשוב על חיזוק, ומי שיגיע מחר להתרשמות הוא הקשר הניגרי סמואל מאנדיי בן ה-25, ששיחק עד יוני בקבוצת תאן הואה מהליגה הווייטנאמית ולפני כן כבש שבעה שערים במדי לנדסקרונה מהליגה השנייה בשבדיה. הקשר השתייך כנער לקבוצת המילואים של בנפיקה ובגיל 19 עבר לאנגלהולם מהליגה השנייה בשבדיה. אחרי שלוש שנים התקדם ב-2015 לאוסטרסונד, איתה עלה לליגה הבכירה. באוגוסט 2016 נמכר מאנדיי להלסינגבורג, כבש במדיה שער אחד, אבל ירד עם הקבוצה והוסיף שני שערים בליגת המשנה.

יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה עם שחקניו. קובי אליהו
מפרגן לשחקנים שלו. יוסי אבוקסיס/קובי אליהו

המאמן יוסי אבוקסיס סיכם: "זה הרגע הכי מרגש שהיה לי, לצד הזכייה בגביע. לעבור קבוצה כזאת באירופה כשאנחנו עדיין לא מוכנים, שחקני הרכב פצועים ואחרים עוד לא יכולים לשחק. כל מי ששיחק עשה לי כאב ראש לגבי ההרכב, יהיה מאבק חזק על ה-11. אנחנו הכי שמחים שיש. השחקנים רעבים להצליח. הקהל הריע לי בסוף, אבל סימנתי להם לעודד את השחקנים כי זה שלהם. כולם עשו משחק גדול היום מבחינה הגנתית כי הם לא הגיעו לשום מצב, וזו קבוצה אדירה. ראיתי אותם מביסים בסיבובים קודמים ומנצחים את ארסנל טולה הרוסית. משחק ההגנה שלנו היה מצוין".

החלוץ מוחמד גדיר: "ידעתי שבני יהודה יכולה להחזיר אותי. כבר בפגרה דיברתי עם יוסי, ידעתי שהוא הולך לתת לי הזדמנות ואני שמח שאני עוזר לקבוצה והיא עוזרת לי. יש פה חבר'ה צעירים שרוצים מאוד. לפני המשחק אף אחד לא נתן לנו צ'אנס, ועשינו את זה".

עוד בוואלה!

בני יהודה השוותה את הישג השיא שלה ועלתה לפלייאוף הליגה האירופית אחרי ניצחון 1:2 על נפטצ'י באקו

לכתבה המלאה
מוחמד גדיר שחקן בני יהודה. קובי אליהו
אף אחד לא נתן צ'אנס. מוחמד גדיר/קובי אליהו

היריבה הבאה

מאלמו אמנם הפסידה הערב בבוסניה לאחר שספגה פנדל בתוספת הזמן, אבל עברה כאמור את זריניסקי עם 1:3 בסיכום. הקבוצה של המאמן הגרמני אווה רוזלר הוליכה את הטבלה בשבדיה בזמן ההגרלה, אבל מאז איבדה את הפסגה לטובת יורגודן ונמצאת במקום השלישי, מרחק שלוש נקודות ממנה אחרי 19 מחזורים.

מרכוס רוזנברג הבלתי נגמר עדיין רץ, בועט וכובש (7 שערים בליגה) גם בגיל 36 ולצדו שחקנים בולטים נוספים כמו החלוץ מרכוס אנטונסון, הקשרים אוסקר לויצקי ואנדרס כריסטיאנסן והבלם הוותיק רסמוס בנגטסון. בסגל נמצא גם טים פריצה, בנו בן ה-17 של ראדה פריצה, אקס מכבי תל אביב.

מאלמו היא שיאנית האליפויות של שבדיה עם 23 זכיות, כולל ארבע בשש השנים האחרונות. הישג השיא שלה באירופה הוא גמר גביע האלופות ב-1979, כשבעונה שעברה היא הודחה ממוקדמות ליגת האלופות, צלחה את שלב הבתים של הליגה האירופית ונעצרה על ידי צ'לסי בשלב 32 האחרונות.

בישראל היא ביקרה פעם אחת, באוגוסט 2005, אז הדיחה את מכבי חיפה עם 2:2 בבלומפילד (עם השער המפורסם של "אוי דוידוביץ'", הרחקה של שלומי ארבייטמן ושוויון דרמטי בדקה ה-89) אחרי ניצחון ביתי 2:3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully