וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש: קרב האליפות בין סיטי לליברפול שוב יעמוד במוקד עונת הפרמיירליג

9.8.2019 / 15:00

קרב הטיטאנים בין האלופה לאלופת אירופה ימשיך לרתק גם ב-2019/20. ארסנל, טוטנהאם ויונייטד ינסו לצמצם פערים, והתחתית תהיה לוהטת מתמיד. מתן בכור מתכונן לעוד עונה של כדורגל אנגלי

עריכה: מתן חדד

בווידאו: היום הראשון של הארי מגווייר במנצ'סטר יונייטד

היא שוב איתנו: אחרי חודשיים של הפסקה, זה הזמן לחבק אלינו בחזרה את הפרמיירליג האנגלית, ליגה אשר נחשבת בעיני רבים לטובה ביותר בעולם. העונה תצא לדרך כבר הערב (שישי, 22:00, שידור בערוץ ספורט 1) עם אלופת אירופה ליברפול שתארח את העולה החדשה נוריץ', וזה בדיוק הזמן להתכונן לעונת 2019/20 עם כל התחזיות, הסיפורים וההמלצות החמות לפנטזי. שנתחיל?

שחקן ליברפול, וירג'יל ואן דייק, חוגג זכייה בליגת האלופות. רויטרס
ליברפול מחזיקה בבלם הטוב בעולם. וירג'יל ואן דייק/רויטרס

הקרב על האליפות

מכל אנשי מנצ'סטר סיטי דווקא לירוי סאנה, הכוכב הגרמני שככל הנראה רוצה לעזוב לבאיירן מינכן ויחסיו עם פפ גווארדיולה לא טובים במיוחד, תיאר את הסיטיזנס בצורה הטובה ביותר בחגיגות האליפות השנייה ברציפות בעונה שעברה. "אנחנו מכורים", סיפר. "אנחנו רוצים לנצח שוב ושוב ושוב. עוד אליפות, עוד גביע, עוד תואר קטן. אם אתה לא כזה, אתה לא תשרוד כאן".

ועם הדבר הזה, הרובוטים שמפעילים את המכונה שנקראת אלופת אנגליה, תצטרך להתמודד ליברפול. אין צורך לרחם על המייטי רדס: בכל זאת, אנחנו מדברים על אלופת אירופה. להבדיל מסיטי, הקבוצה של יורגן קלופ אינה מכונה. היא כישרונית בטירוף, יש לה חוליית התקפה מהמסוכנות בעולם (אולי המסוכנת ביותר), והיא כמובן מחזיקה בהגנה מרשימה שבליבה עומד הבלם הטוב בעולם כיום - וירג'יל ואן דייק.

אוהדי ליברפול עדיין בסוג של האנגאובר מהזכייה בליגת האלופות. ולמה שלא יהיו? אחרי שנים של סבל, הם יכולים להרים ראשם בגאון כאלופי אירופה. אבל לכל אוהד ליברפול יש גיבנת על הגב, גיבנת שמציינת בדיוק העונה 30 שנים בהן המועדון לא זכה באליפות אנגליה. בעונה הקרובה הכל יידחק הצידה. זכייה נוספת בליגת האלופות תהיה אדירה, כל תואר אחר יתקבל בברכה, אבל המטרה המוצהרת והמובנת מאליה היא קודם כל זכייה באליפות. כדי לעשות זאת, המייטי רדס יצטרכו פעם נוספת, בדיוק כמו בשנה שעברה, ללכת ראש בראש מול המכונות ממנצ'סטר. אל תמצמצו: כל מעידה, מהמחזור הראשון ועד לאחרון, עשויה להכריע את גורל האליפות בעונה נוספת בה נזכה לחזות בקרב הטיטאנים הגדול של הכדורגל האנגלי.

פייר אמריק אובמיאנג שחקן ארסנל. רויטרס
התקפה קטלנית, אבל מה יהיה עם ההגנה? פייר אמריק אובמיאנג מארסנל/רויטרס

הקרב על הטופ 4 (וגם על הטופ 6)

בהנחה שקרב האליפות יהיה שמור לאדומים ולתכולים, הקרב המסקרן הבא יהיה על המקום ברביעייה הראשונה, מקום שמסדר כרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות. בעונה שעברה צ'לסי וטוטנהאם היו שם, והעונה ארסנל ומנצ'סטר יונייטד ינסו לתת פייט במטרה שלא לפספס עונה נוספת במפעל הבכיר של אירופה.

כאן, לכל קבוצה יש את הסיפור המרתק שלה: טוטנהאם, אחרי עונה היסטורית והגעה לגמר הצ'מפיונס, שמרה על כוכביה, התחזקה בצורה מרשימה, רוצה לשמור על הסטטוס ואולי, סוף סוף, גם לזכות בתואר כלשהו (באמת, כלשהו. רק תנו להם משהו, אפילו גביע ליגה). ארסנל הנחיתה את דני סבאיוס והביאה תמורת סכום שיא את ניקולא פפה, אבל היא תצטרך להוכיח שניתן לבנות על התקפה קטלנית עם הגנה בינונית יחסית, שקיבלה חיזוק בדמות דויד לואיז וקירן טירני.

במנצ'סטר יונייטד תמיד יש עניין. היא תבנה בעיקר על הארי מגווייר, שחקן ההגנה היקר בעולם, שאולי ייצב אותה אחרי שלא הצליחה להביא רכש גדול אחר. היא תקווה גם אולי לנס בגזרת פול פוגבה, שהיה נעול על עזיבה לריאל מדריד, אבל 'נאלץ' להישאר עונה נוספת באולד טראפורד. וצ'לסי? היא נכנסת לעונה יוצאת דופן עם המון צעירים מוכשרים, אגדת מועדון בדמות פרנק למפארד על הקווים ואיסור העברות אחד, שיאפשר לה להיכשל (באופן יחסי, כמובן) ולצאת מזה בשלום. בכל מקרה, צפויה לאוהדי הבלוז חוויה שונה ומרגשת.

לקבוצות שאינן חלק מהשישייה המובילה, תהיה מטרה להפתיע ולהיכנס אליה. מדובר על קבוצות ה-TOP 10, שהצליחו בעונה שעברה לקרוא תיגר ולהבהיר שהן לא מסתפקות בעשירייה הראשונה ורוצות יותר מזה. העונה יש לנו מספר קבוצות שיכולות לקחת את הספוט. ראשונה היא וולבס המעולה, שתשמח לשחזר את העונה שעברה ובו זמנית גם להגיע רחוק בליגה האירופית. יש גם את אברטון שהתחזקה בצורה מרשימה והביאה את מואיז קן מיובנטוס, ווסטהאם שהחלה בעונה שעברה במגמת שיפור והעונה צירפה מספר שמות מסקרנים ואת לסטר סיטי. השועלים מסומנים כממתק של ממש העונה, ויחד עם כוכבים דוגמת יורי טילמאנס, ג'יימי ורדי וג'יימס מדיסון הם ינסו להשכיח את מכירת מגווייר ולספר לנו סיפור סינדרלה נוסף.

חלוץ נוריץ' סיטי טימו פוקי. GettyImages
נוריץ' מקווה שהוא יפציץ גם בפרמיירליג. טימו פוקי/GettyImages

הקרב נגד הירידה

הקרב נגד הירידה צפוי להיות מעניין העונה. כמובן ששלושת העולות - שפילד יונייטד, נוריץ' סיטי ואסטון וילה הן מועמדות מובנות לירידה מתוקף עלייתן. וילה הוציאה הקיץ יותר מ-150 מיליון יורו על רכש, וכפי שהוכח על ידי פולהאם בעונה שעברה, זה לא מבטיח הישארות ואפילו מעיד על פאניקה וחוסר אמונה בסגל הקיים. שפילד תנסה לעשות את מה שוולבס עשתה בעונה שעברה עם סגנון משחק ייחודי ומעניין, אבל היא תסתפק גם במקום ה-17 ולא בשביעי. שאלת השאלות סביב נוריץ' היא טימו פוקי - החלוץ הפיני שהפציץ בצ'מפיונשיפ, ואף אחד לא באמת יודע האם הוא מספיק טוב כדי להוביל קבוצת פרמיירליג.

יחד איתן ישנן מספר מועמדות נוספות לירידה. ברייטון פיטרה את כריס יוטון, שהצליח להשאירה בליגה שנתיים עם סגל בינוני, והביאה הימור בדמותו של גרהאם פוטר. ניוקאסל, שכנראה עושה הכל כדי להיפרד מהפרמיירליג, הביאה כמחליפו של רפא בניטז את סטיב ברוס במהלך לא מובן, וגם קבוצות דוגמת ברנלי, סאות'המפטון, בורנמות' וקריסטל פאלאס עלולות למצוא את עצמן בסיטואציה לא נעימה אם ייכנסו לתקופה רעה בשלב מסוים של העונה.

ברנרדו סילבה שחקן מנצ'סטר סיטי עם קווין דה בראונה. רויטרס
סיטי חולמת על זכייה שלישית ברציפות. ברנרדו סילבה וקווין דה בראונה מניפים בעונה שעברה/רויטרס

ההימור של בכור

הקרב בין סיטי לליברפול יהיה צמוד, כמו בעונה שעברה, אבל אנו נחזה בטרי-פיט של הסיטיזנס שישאירו את המייטי רדס מאוכזבים פעם נוספת. טוטנהאם וארסנל יצטרפו אליהם בטופ 4, ואברטון תהיה מי שתצליח להשתחל לטופ 6. צ'לסי תסיים עונה חלשה יחסית במקום השמיני, אבל פרנקי למפארד יצליח לפתח לא מעט שחקנים צעירים ובכך לבנות בסיס מעניין לקראת העונה הבאה.

ומי תרד? מזלה של ברייטון ייגמר, ולמרות שהיא תילחם עד הסוף עם שפילד יונייטד ונוריץ', היא תיאלץ לחזור לליגת המשנה. תצטרף אליה אסטון וילה, שתוכיח, בדיוק כפי שפולהאם עשתה בעונה שעברה, שקנייה מופרזת במחירים גבוהים במיוחד לא תמיד מספיקה כדי לשרוד בפרמיירליג. היורדת השלישית והעצובה תהיה ניוקאסל, מועדון ענק שחייב, לפני הכל, לגרום לבעלים שלו מייק אשלי לזוז הצידה. סטיב ברוס והסגל הבינוני ומטה לא יצליחו לשרוד, ואולי ירידה לצ'מפיונשיפ תהיה מהלך ראשון בדרך לבנייה מחדש של המגפייז, שצמאים לשינוי.

הטבלה המלאה בתום עונת 2019/20:

1. מנצ'סטר סיטי
2. ליברפול
3. טוטנהאם
4. ארסנל
5. מנצ'סטר יונייטד
6. אברטון
7. לסטר סיטי
8. צ'לסי
9. וולבס
10. ווסטהאם
11. ווטפורד
12. בורנמות'
13. קריסטל פאלאס
14. ברנלי
15. סאות'המפטון
16. שפילד יונייטד
17. נוריץ'
18. ברייטון
19. אסטון וילה
20. ניוקאסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully