וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמני ה-NBA חוששים ממעמדם החדש: "התפקיד שלנו הפך לקטלני"

סטיב קר יודע ש"הכוכבים מנהלים את הליגה", ג'נטרי מודה ש"אי אפשר לתכנן מעבר לעונה אחת", ולכולם ברור: כנראה שזו רק ההתחלה

עריכה: מתן חדד

בווידאו: העסקאות הבולטות של הקיץ

בזמן שקוואי לאונרד סוף סוף קיבל החלטה אשר לקבוצתו החדשה, ניק נרס בילה בלאס וגאס. אחרי עונה ארוכה בסיומה הביא את טורונטו לארץ המובטחת, נרגע מאמן הראפטורס בהופעה של חקיין של פרינס. ואז, הטלפון הסלולרי שלו רטט. נרס הוציא אותו מהכיס, וראה שהשולח הוא קוואי לאונרד. שלוש מילים היו בהודעה: "אני הולך הביתה".

את עזיבתו של קווין דוראנט סטיב קר אפילו לא גילה בטלפון. אצלו זה קרה בזמן שנח על החוף בהוואי וקרא ספר. את הטלפון שלו דאג להשאיר בבית המלון, אלא שאחד המתרחצים האחרים, שישב בסמוך למאמן גולדן סטייט, צרח: "אלוהים ישמור! KD הולך לנטס!"

שני הסיפורים הללו הופיעו בכתבה שפרסמה ג'קי מקמאלן ב-ESPN, העוסקת בכוח הבלתי רגיל של כוכבי הליגה בעידן החדש. "התפקיד שלנו הפך לקטלני", הודה מאמן דאלאס ריק קרלייל, המשמש גם כשנשיא ארגון המאמנים בליגה הטובה בעולם. "מבחינה היסטורית, חוזים תמיד היו חזקים. אני חושב שהיום, יותר מתמיד, הבעלים מבינים את חשיבות המאמנים וההמשכיות".

ניק נרס מאמן טורונטו ראפטורס. רויטרס
לפחות הוא נהנה בזמן ההודעה שהרסה לו את הקיץ. ניק נרס/רויטרס

אלא שהמציאות לא ממש מתיישרת עם דבריו של קרלייל. אם מוציאים מהמשוואה את גרג פופוביץ' (23 עונות בסן אנטוניו), אריק ספולסטרה (11 במיאמי) וקרלייל עצמו (11 בדאלאס), מתברר כי הקדנציה הממוצעת של 27 המאמנים האחרים עומדת על שנתיים וחצי בלבד. את התכניות ארוכות הטווח של הקבוצות השונות "אפשר לזרוק מהחלון", אמר אלווין ג'נטרי, "יש יותר מדי תנועה, יש מדי תנועה לא צפויה. אי אפשר לתכנן מעבר לשנה הקרובה. כשאנתוני דייויס חתם עם קלאץ', ידעתי מה יקרה. ידענו שזה עניין של זמן".

"הליגה תמיד סבבה סביב 15 השחקנים הטובים ביותר, אבל כמה מהם עזבו קבוצות?" תהה קר. "לארי בירד נשאר, מג'יק נשאר, טים דאנקן נשאר, קובי נשאר, אפילו ג'ורדן נשאר רוב הזמן. מה שמדהים הוא רמת השחקנים שעוזבים, כמו לברון, דוראנט וקוואי. הם פחות או יותר מנהלים את הליגה". כשנשאל נקודתית על מקרים כמו של אנתוני דייויס ופול ג'ורג', שדרשו לעזוב עוד לפני תום החוזה שלהם, אמר: "זו הסכנה האמיתית, שם צריך להתחיל לדאוג. זה רע לעסק שלנו".

ג'נטרי - שכאמור, חווה את כל זה על בשרו עם דייויס - הוסיף: "קחו את פול ג'ורג', אחד השחקנים הטובים בליגה, שקיבל כסף טוב מהקבוצה שלו, ולפתע אמר היי, אני רוצה לעבור בטרייד. אין לך מה לעשות מלבד לחפש את העסקה הטובה ביותר. אולי עדיף שפשוט יהיו חוזים לשנתיים, זה יחסוך הרבה כאבי ראש".

סטיב קר עם אנתוני דייויס. GettyImages
"זה רע לעסק שלנו". סטיב קר עם אנתוני דייויס/GettyImages

המצב הנוכחי גורם ללחץ רב על המאמנים, שצריכים לחשוב כעת לא רק על המשחקים עצמם, אלא גם על האפשרות שהכוכב שבדרך כלל גדול מהם עלול לחרוץ את גורלם - או את גורל המועדון ולדרוש טרייד. "אם קבוצה מבזבזת את כל הכסף שלה כדי להביא את השחקנים הכי טובים, ברור שהיא תתן להם הכל", אמר אחד המאמנים בליגה. "ואם השחקן הזה אומר, 'אני לא רוצה את המאמן הזה', איזו ברירה יש לנו?"

קני אטקינסון, שדווקא נהנה מהכוח שמקבלים השחקנים והרוויח את קווין דוראנט, הסכים עם עמיתיו. "זה מרגיש קצת לא פייר", הודה. "אפשר לעשות עבודה טובה יותר מסטיב קר? מניק נרס? היתה לו שנה מהחלומות. לעתים אתה תוהה מדוע שחקנים לא פשוט נשארים, אבל אני אוהב שיש להם את אופציית הבחירה. אנחנו חיים בשוק חופשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully