וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הרדאר של קבוצות ה-NBA: "ים מדר - המנצח הגדול של אליפות אירופה"

ב-ESPN פרסמו כתבה מחמיאה אודות הרכז של נבחרת העתודה, שהרשים גם את הסקאוטים. ויש גם השוואות לטוני פארקר ופטריק בברלי

שחקני נבחרת העתודה פלייר/צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: ים מדר ונבחרת העתודה חוגגים את הזכיה

לאחר שעסקו בהרחבה בדני אבדיה, ב-ESPN פרסמו כתבה אודות הכוכב הנוסף של נבחרת ישראל - ים מדר. מומחה הדראפט האמריקאי מייק שמיץ שעקב מקרוב אחרי האליפות התרשם לטובה מהרכז של הפועל תל אביב, "אלמוני כמעט לגמרי מחוץ לישראל", לדבריו, ש"התפוצץ בדרך לממוצעים של 15.9 נקודות ו-7.1 אסיסטים למשחק. אפילו עבור אלה שראו אותו לפני כן, ההופעה שלו היתה מרהיבה".

שלל סקאוטים ומנהלים מהליגה הטובה בעולם נהרו לאולם הדרייב אין כדי לצפות בעיקר בדני אבדיה, אבל לטענת שמיץ, הם הוסיפו גם את שמו של מדר, "המנצח הגדול ביותר של האליפות", לפנקסים. על אף נחיתות פיזית, הרכז בן ה-18 "היה חלק משמעותי מהזכייה השנייה ברציפות של ישראל בתואר, תוך שהוא מראה ניצוצות של כישרון NBA. מדר חסר פחד, עקשן ומחשמל עם הכדור".

הסקאוטים, כך טען שמיץ, "התרשמו מסגנון המשחק, המנטליות והכישרון" של הרכז הצעיר. העיתונאי האמריקאי מנה חמש סיבות שהופכות את שחקן הפועל תל אביב לפוטנציאל NBA:

עוד בנושא:

דני אבדיה מנתח: החסרונות שאני חייב לשפר כדי להפוך לכוכב NBA
ב-ESPN ניתחו את דני אבדיה: "העתיד שלו ב-NBA ברור לחלוטין"

ים מדר נבחרת העתודה. ברני ארדוב
רק שימשיך ככה. ים מדר/ברני ארדוב

1. קשיחות הגנתית
"מדר הראה את היכולות שלו כשומר על כל המגרש, קצת כמו פטריק בברלי. הוא נודניק עם ידיים אקטיביות וארוכות, נלחם עם שחקנים גדולים בחילופים ובריבאונדים. חסם חמש פעמים ב-218 דקות".

2. קליעות מחצי מרחק
"עבודת הרגליים של מדר, הזריזות שלו והכדרור מאפשרים לו להגיע לזריקה מחצי מרחק מתי שהוא רק רוצה. הוא אוהב מאוד להסתובב משמאל לימין, כמו טוני פארקר".

3. שינויי קצב
"מדר הוא סיוט עבור שחקני הגנה שמנסים להישאר לפניו. שינויי הקצב שלו היו גורמים לאנשים להרים גבות בסבב ב-AAU. היכולת שלו להעביר הילוכים היא ברמה גבוהה מאוד, הוא כל הזמן מעביר את הכדור בין הרגליים ואז מעביר הילוך. למדר, מעריץ גדול של קיירי אירווינג, יש גם שלל צורות לסיים ליד הטבעת".

4. ראיית משחק
"הוביל את הטורניר באסיסטים. הוא עדיין קצת לא בשליטה לעתים, אבל האינסטינקטים שלו וראיית המשחק שלו קיימים ברגע שהוא פורץ את ההגנה. בהתקפת מעבר הוא נוצץ, מוסר בעין עקומה. הוא יכול לבצע מסירות רגילות, או לאורך הפרקט, או לקלעים בשתי ידיו בזמן שהוא מחליק על קו הבסיס".

5. אפקטיבי גם בלי הכדור
"מדר נראה די בנוח לשחק לצד אבדיה, ולא תמיד היה זקוק לכדור כדי להשפיע. הוא ירוץ קדימה למתפרצות או יישאר אקטיבי כחותך. מעבר להכל, מדר נמצא במצב האידיאלי להצליח. עם מאמנו בנבחרת אריאל בית הלחמי בהפועל תל אביב הוא אמור לקבל יותר דקות. לא כדאי להגיב בצורה גורפת מדי לטורניר קצר, אבל למדר היו רגעים יוצאים מהכלל. לכל הפחות, הוא שם את עצמו על הרדאר של קבוצות NBA, אפילו אם מבחינה פיזית עדיין יקחו לו כמה שנים להגיע לשם".

והנה מייק שמיץ משוחח עם ים מדר

  • עוד באותו נושא:
  • ים מדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully