וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן בגרות בגיאוגרפיה: המסע המפרך והאתגר שמחכה לבאר שבע בקזחסטן

1.8.2019 / 10:00

העייפות המצטברת, האצטדיון הלוהט והסגנון הדורסני: קייראט מוכנה להסתער על הפועל באר שבע (17:30, ספורט 1), אז מה ברק בכר מכין לגומלין? וגם: הבעיה של בן שהר והשטרות הראשונים ששטקוס חייב לפרוע

אוהדי קייראט מחוץ למלון של הפועל באר שבע

בווידאו: צפו בהתפרעות של אוהדי קייראט מחוץ למלון של הפועל באר שבע

1. אשכרה משחק שח מט

ביום בהיר ועם משקפת טובה ומיקום גבוה אפשר לראות מאלמטי את הגבול עם סין. שנים דיברו בלעג על הצירוף של ישראל לאופ"א ולתחרויות באירופה, אבל בהשוואה למיקום הגיאוגרפי של קזחסטן, באר שבע היא מטר ממגדל אייפל. עוד לפני שריקת הפתיחה למשחק הגומלין מול קייראט הערב (חמישי, 17:30, ספורט 1), בהפועל באר שבע כבר סימנו לעצמם נקודת זכות גדולה בגלל היציאה מישראל ביום שני בצהריים.

גם אמש אחרי האימון המסכם על כר הדשא המצוין באיצטדיון של קייראט עוד נשמעו קולות במלון של הקבוצה הישראלית על הפרשי השעות והעייפות המצטברת. "ביום שלישי זה היה בולט במיוחד", סיפר אתמול אחד השחקנים. "הגענו לאלמטי ב-4 לפנות בוקר שעון שלהם שזה 1 בלילה שעון ישראל ולאורך כל היום כולם היו גמורים מעייפות. גם שתי טיסות, גם המתנות בשדות התעופה וגם הפרשי השעות, גרמו לכולם להיות 'אאוט' לגמרי. טוב שיצאנו ביום שני כדי להסתגל להבדלים". לצערם של שחקני באר שבע, חיכתה להם הפתעה מעייפת נוספת בלילה שלפני המשחק, כשאוהדי היריבה העירו אותם ב-4 לפנות בוקר עם זיקוקים מחוץ לחדר המלון.

העיתונאים שמסקרים את המשחק בצד הקזחי מחשיבים מאוד את הפועל באר שבע. במסיבת העיתונאים אתמול הם לא הבינו מדוע ברק בכר לא נותן להם לצפות בכל האימון. "ממה יש לכם לחשוש?", שאלו אנשי התקשורת כאילו ברצלונה באה לביקור כדי לדפוק כרטיס בעבודה. בכר הסביר שהוא ייתן 15 דקות כמקובל ולא מעבר לכך והעיתונאים כל כך התאכזבו עד שחלקם מצאו דרכים להיות בכל זאת באיצטדיון, שיהיה הערב מאוד ביתי.

בבאר שבע צפו בהרבה משחקי בית של קייראט וראו את השפעת הקהל הביתי על הקבוצה. גם בטרנר היא היתה שווה שער ואפילו כבשה אחד שנפסל, אבל אצלה באיצטדיון הביתי היא בטוחה שהיא יכולה להפוך את ה-0:2 מהמשחק הקודם, וזאת כאמור למרות הכבוד הרב שמעניקים העיתונאים המקומיים להפועל באר שבע בזכות שלוש האליפויות והניצחונות על אינטר לא מזמן. "קייראט מאוד התקפית בבית שלה", אמר בכר לשחקנים. תכולת האיצטדיון היא קרוב ל-24 אלף מקומות ו-20 אלף אוהדים מקומיים אמורים להיות בו הערב ולדחוף את הקבוצה למהפך שהיא כל כך רוצה להשיג.

"שער אחד שלנו יחייב אותם להבקיע ארבעה וגם את זה צריך לזכור כך שאם נספוג שער מהיר ואפילו את השני, נצטרך לחפש בכוח את השער לזכותנו. התוצאה שהשגנו בארץ ובעיקר העובדה שלא ספגנו מהם שער חוץ חייבת לשרת אותנו", אמרו במועדון. "זה אשכרה משחק שח מט".

אוהדי קייראט. אתר רשמי
בבאר שבע מודעים להשפעת הקהל. אוהדי קייראט/אתר רשמי

2. בן אנד ג'ריס

בן שהר צפוי לפתוח על הספסל גם הערב. אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון מבחינת בכר, זה יקרה לשהר בפעם השלישית ברציפות באירופה. הוא פתח מול לאצ'י במשחק הראשון בחוץ, אבל מאז ראה את חוסה אנחל קאריו פותח במקומו בגומלין מול לאצ'י ולפני שבוע היה זה דווקא נייג'ל האסלביינק ששיחק מול קייראט את מספר 9 כשהוא משאיר על הספסל את שהר ואת החלוץ הספרדי שעד כה לא מראה סיבות מיוחדות בגללן היה צריך להביא אותו.

שהר נמצא כרגע בבעיה גם בגלל ההחלטה להפוך את האסלביינק לחלוץ המטרה. בבאר שבע הגיעו למסקנה שהוא השומר הכי טוב על הכדור עם הגב לשער היריב ושהוא גם יודע לייצר לעצמו מצבים. עוד יהיו משחקים ששהר והאסלביינק יפתחו יחד ולבטח שהישראלי יועדף מדי פעם על הזר, אבל מלך השערים של הפועל באר שבע והאיש שהיה ממובילי ההתקפה של הקבוצה בעונות האליפות, הוא כבר לא באנקר בחוד והוא יצטרך להכיל את זה ולהתמודד כדי להיות שם בשביל הקבוצה ובשביל עצמו ברגע שבכר יחליט ללכת איתו.

שהר מגלה בינתיים בגרות ולא מחמיץ פנים. גם אם הוא מרגיש מקופח, הוא לא נותן לסיטואציה להשפיע עליו ברמת הקבוצתיות. "לבן יש אופי נהדר ויש לו אישיות טובה", אומרים בהפועל באר שבע. "זה ברור לכולם שלא נוח לו עם המצב, בטח כשהוא היה מלך שערי הקבוצה, אבל אין לו משהו אחר לעשות מלבד לחכות להחלטה אחרת של ברק".

נייג'ל האסלביינק שחקן הפועל באר שבע. האתר הרשמי של הפועל באר שבע, אתר רשמי
מי צריך להיות חלוץ המטרה? נייג'ל האסלביינק/אתר רשמי, האתר הרשמי של הפועל באר שבע

3. אנסטיס או ארנסטס

שלשום בלילה היו שחקני הפועל באר שבע צמודים למשחק של מכבי תל אביב מול קלוז'. ספק אם מישהו במועדון הצטער בשביל הצהובים על ההדחה, אבל לבטח שמכבי תל אביב היא לא העניין המרכזי במחנה האדום. בעוד שהאלופה הלכה למוקדמות שלה עם שוער חדש שבקושי שיחק בחצי השנה האחרונה, הפועל באר שבע החליטה הקיץ ללכת על הטוב ביותר כאן בלי לחפש הרפתקאות נוסח יאניס אנסטיס. גם האמון שהיה כלפי אוהד לויטה לא גרם לבכר לוותר על ארנסטס שטקוס ברגע שהיתה לו הזדמנות להביא אותו.

המשחק הערב הוא המשחק הראשון בו שטקוס צריך לפרוע את השטרות עבור אלונה ברקת. קייראט תתקוף ותלחץ מדקת הפתיחה. טעויות סטייל יאניוטיס לא יתקבלו בהבנה במקרה של שטקוס שאמור להיות האיש הכי עסוק באיצטדיון הערב. "זה מבחן בגרות עבור כל הקבוצה", היה מי שאמר אמש בבאר שבע. "אבל ברור שאנחנו צריכים במשחק הזה את השוער שהבאנו על חשבון לויטה שעשה חצי עונה מצויינת וגם על חשבון שוער אחר שיכול היה לבוא. כדי לעבור צריך את ארנסטס בשיאו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully