וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההדחה: במכבי תל אביב חוששים מכישלון שיוביל לכדור שלג

31.7.2019 / 6:45

ירידה באיכות האימונים, כושר בעייתי של שחקני המפתח, ויומרנות מוגזמת סביב יאניוטיס: במכבי תל אביב מודים - "יש המון בעיות", והן עלולות לגרום לכישלון אירופי שישפיע על העונה כולה, לא רק על המגרש

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. השחקנים חוששים מסודובה: "עוד שנה בלי שלב בתים זה יותר מדי"

לחץ גדול במכבי תל אביב בעקבות ההדחה אמש (שלישי) ממוקדמות ליגת האלופות על ידי אלופת רומניה קלוז'. במועדון היו משוכנעים שבסיכום שני המשחקים, מכבי תל אביב תעפיל לשלב הבא ותפגוש את סלטיק. המשחק אמש הוכיח לרבים במועדון שעם כל הכבוד וההערכה למה שמכבי תל אביב עשתה במשך שנה שלמה בליגת העל, התחרות באירופה היא כבר סיפור אחר לגמרי. אחרי ההדחה בעונה שעברה מפלייאוף הליגה האירופית, חוששים כעת במועדון גם מהמפגשים מול סודובה אלופת ליטא בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. העובדה שסודובה היא אלופה בארצה כמו גם העובדה שהיא כבר משחקת בליגה שבועות ארוכים ונמצאת בכושר הרבה יותר טוב משל מכבי תל אביב, מביאה עמה חשש שמכבי תל אביב לא תעפיל שנה שנייה ברציפות לשלב הבתים של הליגה האירופית.

"הליטאים ניצחו 0:10 בסיכום שני המשחקים שלהם וגם אם הם עברו יריבה חלשה, קשה להבקיע עשירייה בשני משחקים גם לקבוצת הנוער", התבטאו כמה שחקנים כשעזבו את האיצטדיון בנתניה. לא במקרה פרסמו אמש מהמועדון דברים שאמר המנכ"ל בן מנספורד, שפנה מיד אחרי המשחק לאוהדי הקבוצה, הודה להם על ההגעה לנתניה וביקש לראות אותם תומכים במכבי תל אביב גם ביום חמישי הבא במשחק הראשון מול סודובה שיערך בנתניה.

"מראש אמרנו שיהיה קשה להגיע עם הקבוצה הזו לליגת האלופות, אבל אם לא נהיה בליגה האירופית זה יהיה כישלון גדול מאוד", הודו אמש במועדון. "שנה שנייה ברציפות מחוץ לשלב הבתים זה יותר מדי עבור מכבי תל אביב. אין זמן לבכי על ההדחה מול קלוז'. חייבים לאסוף את כל הכוחות שלנו, להרים אחד את השני ולבוא מול הליטאים בכל הכוח ולכן הנוכחות של הקהל שלנו מאוד קריטית למשימה הזו".

במכבי תל אביב גם יודעים שהצלחה באירופה הינה מתכון בטוח למלא את בלומפילד באותם 24 אלף בעלי מינויים שמכבי תל אביב רוצה להשיג. "אם נודח כבר בסיבוב הבא, זה יפגע בכל ההכנה לעונה הקרובה בארץ", אמרו אמש בקבוצה.

ז'איר אמאדור שחקן מכבי תל אביב מאוכזב. ברני ארדוב
השחקנים כבר חוששים לגורל העונה. שחקני קלוז' חוגגים מול שחקני מכבי תל אביב המתוסכלים/ברני ארדוב

2. "חלק גדול מהשחקנים בכושר לקוי מאוד"

אז מכבי תל אביב כבר עם הפנים למשחקים מול סודובה, אולם אי אפשר שלא להתייחס למה שהיה במפגש עם קלוז'. גם במועדון הסכימו אמש שמכבי תל אביב לא הגיעה מוכנה למשחקים מול הרומנים. "יש המון בעיות", הודה אמש אחד השחקנים שיצא מהאיצטדיון בנתניה. "מעבר לפציעות של שחקני מפתח שגרמו לירידה באיכות האימונים שלנו, חלק גדול מהשחקנים נמצא בכושר אישי מאוד לקוי. אין את החדות הרגילה אצלנו. אנחנו רחוקים מאוד מהיכולת בעונה שעברה ובכושר הזה כנראה שאי אפשר היה לעבור".

עוד בוואלה!

מוקדמות ליגת האלופות: מכבי תל אביב סיימה ב-2:2 עם קלוז' והודחה

לכתבה המלאה
דור מיכה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הכי רחוק מהעונה שעברה. מיכה אמש/ברני ארדוב

3. התלות במיכה ופרץ מדאיגה

בעיני רבים שני שחקני המפתח של מכבי תל אביב הם דור פרץ ודור מיכה. כששניהם טובים, מכבי תל אביב טובה. אמש שני השחקנים החשובים של מכבי תל אביב היו מתחת לרמתם הרגילה. דור פרץ כמעט לא חילץ כדורים, היה רחוק מאוד מהאירועים המרכזיים ובכלל לא איים על השער. פרץ היה רחוק מאוד ממשחקיו בעונה שעברה. גם דור מיכה שזכה אתמול כאן לשלל תשבחות משחקני עבר כמו איל ברקוביץ' ואיציק זוהר שטענו כי הוא חייב להיות על המגרש בכל משחק, לא רשם משחק טוב. מיכה ניסה וביקש את הכדור כדי לנסות לייצר מהלכים, אך זה היה עדיין רחוק ממה שהוא יכול לתת. כאשר שניהם רחוקים מאוד מיכולת טובה, למכבי תל אביב תמיד יהיה קשה.

שוער מכבי תל אביב אנדראס יאניוטיס. ברני ארדוב
אפילו עוד לא רבע ראיקוביץ'. יאניוטיס/ברני ארדוב

4. האם מכבי תל אביב היתה יומרנית מדי לגבי יאניוטיס?

השער השני שספג אתמול אנדראס יאניוטיס היה באשמתו ואחרי שספג את השער בקלוז' בעקבות יציאה רעה מאוד שלו לכדור קרן, מכבי תל אביב נמצאת כרגע בבעיה עם השוער היווני שלה. יאניוטיס יהיה תחת זכוכית מגדלת במשחקים מול סודובה והוא בחור יותר מדי אינטליגנטי כדי לא להרגיש זאת. ההשוואה ליאניס אנסטיס של הפועל באר שבע תמיד תהיה שם ועד שהוא לא יוכיח אחרת, הוא יהיה בסימן שאלה בעיני התקשורת ואפילו בעיני האוהדים. אם מכבי תל אביב ציפתה כבר אחרי פחות מחודש בקבוצה לשוער שיעשה את ההבדל, היא היתה כנראה יומרנית מדי. יאניוטיס שלא מכיר את מכבי תל אביב ולא נהנה מההגנה היציבה יותר שהיתה בעונה שעברה, הוא גם שוער שהגיע בלי כושר משחק ובלי ביטחון אחרי שישב מחוץ לאולימפיאקוס למעלה מחצי שנה. שחקנים מעידים שהוא טוב יותר מפרדראג ראיקוביץ', אך בינתיים הוא סופג בכל משחק גול שיש לו חלק גדול בו.

יונתן כהן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גם במצבים הנייחים יש נסיגה. יונתן כהן מאוכזב/ברני ארדוב

5. הרעה החולה של הכדורגל הישראלי דבקה במכבי תל אביב

גם אם מכבי תל אביב ידעה שקלוז' חזקה מאוד במצבים נייחים ובקרנות, וגם אם ולאדן איביץ' עבד על זה עם השחקנים, עדיין מכבי תל אביב לקתה במחלה הקשה של הכדורגל הישראלי: התמודדות ההגנתית עם קבוצות שעבורן ניצול מצבים נייחים הוא מקצוע. בכדורגל הישראלי לא אוהבים לעבוד על זה ולא יודעים להתמודד עם זה. בעונה שעברה מכבי תל אביב ידעה לצמצם בצורה ניכרת את השערים שספגה ממצבים נייחים, אבל בשני המשחקים מול קלוז' היא הלכה אחורה ושוב נראית לא מספיק טובה בתחום הזה. כל כדור אתמול שהונח על הקרקע ושחקן של קלוז' עמד לבעוט בו, היה נראה כמוקש גדול עבור מכבי תל אביב. חוסר הביטחון מול הכדורים הנייחים בלט, והליטאים לא נופלים מהרומנים בעניין כך ששום דבר לא השתנה מבחינת מכבי תל אביב.

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. ברני ארדוב
גם סודובה היא אתגר. איביץ'/ברני ארדוב

6. דוידזאדה חש ברע ועבר סדרת בדיקות

אופיר דוידזאדה חש ברע בסיום המשחק וצוות של מד"א נכנס לחדר ההלבשה בנתניה כדי לטפל בו מאחר שהבעיה היתה יותר מסובכת ודורשת בדיקה על ידי גוף חיצוני ולא רק על ידי אנשי הצוות הרפואי של מכבי תל אביב. אחרי שקיבל טיפול בחדר ההלבשה, דוידזאדה נלקח להמשך בדיקות אל תוך הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully