וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך יוצאים מזה? בית"ר ירושלים עלולה להיכנס לסחרור נוסף

30.7.2019 / 16:00

מבחינת משה חוגג, הפעולות של לה פמיליה ביישו אותו ומשם הדרך לאווירה מלחמתית ולאיומים על כל דבר שזז הייתה קצרה. ואם עלי מוחמד היה הטריגר למחלוקת, מה יקרה כשחלוצה המצטיין של קבוצת הנוער זייד קונבר יעלה לבוגרים?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: מסיבת העיתונאים של חוגג ונציג לה פמיליה

בשבוע שעבר הוזמן לנבחרת נוער ב' זייד קונבר, שחקן ערבי ישראלי שמשחק בקבוצת הנוער של בית"ר ירושלים. מדובר בשחקן התקפה מאוד מוכשר, סקורר מחונן, שיש לו סיכוי גבוה להצטרף לבוגרים של המועדון בעוד שנתיים או שלוש. עצם העובדה שכל ראשי בית"ר קיבלו בחודשים האחרונים הודעות מאוהדים בנושא קונבר, שמסבירות שבשל מוצאו הוא לא יוכל לעלות לבוגרים בעתיד, הוא עוד נדבך בהחלטה להתמודד עם נושא קבלת שחקנים מכל דת ועשיית סוף לעיסוק בגזענות סביב המועדון.

וזייד הוא חלק קטן בסיפור. למעשה, מבחינת משה חוגג, לה פמיליה עשו טעות אחת יותר מדי באירועי עלי מוחמד, טעות כזאת שאין מבחינתו דרך חזרה ממנה. הבדיקה כי השחקן נוצרי והאמירה כי הם ישנו את שמו, יחד עם אימון הפתיחה הסוער והסירוב לגנות את האירועים, הוציאו את חוגג מדעתו. מאותו רגע הוא במוד קרבי כשהמטרה: לנקות את כל הסממנים הגזעניים במועדון.

במשך שבועיים ניסו בבית"ר להרגיע אותו ולמנוע ממנו לצאת למלחמה, אך התוצאה של כל הניסיונות הללו הייתה המפגש עם לה פמיליה, האיומים בתביעות ופגיעה כלכלית בראשיה עם דרישה חד משמעית להוצאת ההודעה לפיה הארגון יקבל כל שחקן מכל דת. חוגג אמר אז לראשי בית"ר: "רוצים שאמנע ממלחמה? אוקיי, אבל אני סיימתי לקבל הודעות על זר שאנחנו במגעים איתו הוא מוסלמי, או כל הודעה שקשורה לתעודת זהות של השחקן. סיימנו להיות תבוסתניים. או שהמועדון הזה יהיה נורמטיבי ומותג מצליח, או שנקפל את כל העסק. כשאני מסתכל לאחור זה מביך אותי ששיקרנו לעצמנו וחשבנו שדברים יסתדרו, הגיע הזמן להסתכל על עצמנו במראה".

זייד קונבר. עיבוד תמונה
מבקיע בצרורות בנוער. זייד קונבר/עיבוד תמונה

למעשה, אם המפגש בין חוגג לנציג לה פמיליה בשבוע שעבר לא היה מתקיים, ואירגון האוהדים לא היה יוצא בהודעה ברורה לגבי קבלת כל שחקן, כבר לפני שבוע הייתה מתחילה המלחמה של חוגג והמאמץ לפנות את כל מה שקשור לאירגון האוהדים מהיציע. הכל כבר היה מוכן למהלך הזה. נעשו שיחות עם כל גורמי האכיפה ואנשי בית"ר הכשירו את הקרקע לניקוי היציע. למעשה, על אף המתיחות הנוכחית, אם לא היה מתקיים המפגש בין חוגג לאוהדים, מבחינת לה פמיליה הסיטואציה היום הייתה הרבה יותר גרועה.

חוגג השתמש בנשק יום הדין כשישב עם לה פמיליה. הוא הציג מצגות, לא בחל באמצעים וירה את כל מה שהיה לו בקנה כדי לקבל את ההודעה שרצה. הוא לא רק איים שיסגור לארגון את החנות, אלא אף הבהיר שכל מכירת המוצרים של לה פמיליה אינה חוקית ושהוא יוכל לתבוע אותם רטרואקטיבית יותר מעשור לאחור, ולגרום להם לנזקים כלכליים. הוא לא היה רוצה לעשות את זה, אך זה נשק שהוא ובית"ר הרגישו שהם יהיו חייבים להשתמש בו כדי לאפשר מצב שבו כל שחקן יתקבל באהבה בבית וגן ללא כל קשר למוצאו. ראשי אירגון האוהדים נלחצו, הרגישו שהם נאלצים להוציא את ההודעה, חזרו בהם אחרי יומיים, והמתיחות עברה לסיבוב נוסף.

צפו בזייד קונבר כובש במדי קבוצת הנערים של בית"ר

אז איך ממשיכים מכאן? על פניו, כל עוד לא יהיה עיסוק בגזענות, בבית"ר לא מתכוונים לעשות כלום. במקביל, לה פמיליה מודיעים שהם יגיעו לעודד ללא גזענות, כך שעל הנייר זה נראה שגם עם ניתוק הקשר בין הצדדים, אפשר לייצר שקט. בפועל, הסיכויים שזה יקרה נמוכים והשקט הזה מאוד מטעה. הכל נפיץ וזה רק עניין של זמן עד שנגיע לסיבוב חדש. הבעיה היא שאנחנו נמצאים בגל האחרון של ההידברות והאיומים בין הצדדים. הסבב הבא יהיה של מעשים ושימוש מאסיבי בגורמי האכיפה.

למעשה, יהיה זה שלב של מלחמה ללא פשרות וכזה שיכול לפגוע מקצועית גם בעונה שבפתח, מה שחוגג ובית"ר לא היו רוצים שיקרה אחרי השקעה של קרוב ל-100 מיליון שקל ברכישת המועדון והעמדת תקציב גבוה בעונה שעברה ובעונה הנוכחית. איך הכל ייגמר? סביר להניח שהסיבוב הבא יהיה גם הסיבוב האחרון, או שחוזרים לסיטואציה שהייתה לאחר מסיבת העיתונאים. סיטואציה שבמסגרתה האוהדים מקבלים כל שחקן מכל דת, או שתתחיל כאן מלחמה ללא פשרות שלא תעשה טוב לאף אחד. גם בבית"ר עצמה וגם הרוב השפוי של אוהדיה מקווים שהאופציה הראשונה תתממש. אחרת שוב לא יהיה פה שקט.

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם נציג לה פמיליה גיא ישראלי. יוסי ציפקיס
בדרך למערכה חדשה? משה חוגג ונציג לה פמיליה/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully