וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה חוגג על לה פמיליה: "אונסים את בית"ר ירושלים להתנהגות גזענית"

29.7.2019 / 22:00

הבעלים של בית"ר ירושלים פרסם פוסט ארוך בעקבות הסכסוך עם "לה פמיליה": "אני מאוד אוהב את מה שבית"ר מייצגת, אבל גזענות? חס ושלום. מעדיף יציע ריק מלא באהבה מיציע מלא מלא בשנאה"

פלייר רוני לוי בית"ר ירושלים/צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: לתגובות לניצחון של בית"ר ירושלים על סקציה נס ציונה

בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, העלה הערב (שני) פוסט בדף האוהדים "זר לא יבין זאת" בו הוא פונה לאוהדי הקבוצה ומתייחס למספר נושאים ביניהם לה פמיליה, הסיבה בגללה רכש את המועדון והאיומים בתביעות.

להלן הטקסט המלא של חוגג:

"ערב טוב בית"ר, אתחיל בזה שזו כנראה הפעם האחרונה שאכתוב פה, לפחות לתקופה הקרובה, אני מרגיש שיותר מידי דיבורים יצרו יותר מידי רעש ואם רוצים להשיג משהו העונה, ורוצים, אז צריך יותר שקט וריכוז בכדורגל ולא ברעשים מסביב. אני רוצה לנצל את הפוסט הזה להבהיר כמה דברים ומקווה שלא אדרש להם שוב.

"דרישות, איומים וגזענות: כל אדם רשאי לדעתו וכל עוד היא לא פוגעת בזולת אין איתה בעיה גדולה מידי, מקסימום אפשר לדבר ולנסות לשכנע אחרת, הבעיה הגדולה מתחילה שאדם מחליט להזיק לאחר רק כי הוא חושב אחרת ממנו. זו בעיה שמאלצת תגובה. זה לא נעים.

"בית"ר ירושלים היא כיום נכס שלי ושל משפחתי, שילמתי עליו המון ואני משקיע בו עוד יותר (אחר כך אסביר למה), ברגע שקבוצה של אוהדים מחליטה לנהוג בגזענות הם פוגעים מהותית ודרמטית במוניטין של המועדון ועל ידי כך בשווי הנכס, אין לי ברירה אלא להגיב. פשוט אין ברירה, זה או להילחם במזיקים או לראות את הכסף שאני משקיע יורד לטימיון".

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
"כל מי שיפגע בבית"ר ישלם על זה". משה חוגג/יוסי ציפקיס

"אז האם איימתי בתביעות? ברור, אני גם לא אפסיק, כל מי שיפגע בבית"ר או ישלם על זה או יתבע וישלם על זה. האם לא כואב לי לקחת כסף מאוהדים שאין להם? בדרך כלל לא, לא תעשו נזק לא תשלמו עליו, אחד האבות של אחד הנתבעים סיפר שהילד שלו מובטל ומרושש, באסה ועדיין הוא גרם נזק לבית"ר, אני לא אבא שלו, אני לא צריך לשלם על הטעויות שלו. לעומת זאת יש אדם אחר שתיכננו לתבוע וגילה שיש לו סרטן, לו החלטתי כן לוותר למרות שעשה טעות. שיוכל להתרכז בלהילחם במחלה הארורה הזו ולא בתביעה מהמועדון אותו הוא אוהד.

"מה דרשתי מלה פמיליה? דרישה הכי פשוטה והכי לגיטימית בעולם בשנת 2019. שיודיעו שהם מצטערים על הקריאות נגד עלי מוחמד ושללה פמיליה אין בעיה עם דת, צבע או גזע. הלוואי והם היו מתעסקים רק בעידוד... זה היה נכס אדיר. חבל. גזענות היא מחוץ לחוק מסיבות טובות מאוד, בטח במדינה שנולדה כתוצאה מגזענות אנטישמית של עמים אחרים כלפינו היהודים.

"האם אני מנסה לחנך אותם לדעות שונות או עקרונות שונים? ממש לא. מי שהדעה שלו היא כזו הוא לדעתי או בור או מסכן ואשמח להעניק לו חיבוק כאזרח אבל כבעלים של בית"ר? שכל אחד יאמין במה שבא לו זה לא אכפת לי כל עוד זה לא מזיק למועדון שלי. ברגע שאוהדים חושבים שהם יחליטו מי ישחק ומי לא, חושבים שהם משרד הפנים ומשנים שמות והשיקול שלהם הוא גזעני הם אונסים את המועדון ושאר הקהל להתנהגות גזענית וזה לא מקובל עליי בשום פנים ואופן. נקודה. רוצים להיות גזענים? תישארו בבית.

"מה לקחתי מלה פמיליה? כלום... לה פמיליה הודיעו שהם לא רוצים מאיתנו יותר שום דבר, רצונם כבודם. ביקשתי ממנכל המועדון לכבד את בקשתם ולא לתת להם יותר כלום. זה עד כדי כך פשוט. לפגוע בעידוד? חס ושלום, הכי כיף לראות טדי שמח, אם יש ארגון אחר שרוצה מחסן ציוד או עזרה בכל דבר אתם מוזמנים לפנות למועדון, נשמח לעזור באהבה, אנחנו רוצים לראות צבע ויופי ביציעים.

"בלי לה פמיליה אין יציע: בצער רב אבל בלב שלם אני אומר, מעדיף יציע ריק מלא באהבה מאשר יציע מלא מלא בשנאה.

"האם אני מתכנן להביא שחקן X לבית"ר: לא. הדבר היחיד שאני מתכנן זה להביא שחקנים טובים. הדת, הצבע והגזע לא מעניינים אותי כל עוד השחקן מכבד אותנו ואת ארצנו ויודע לתת גולים.

"לה פמיליה לקחו אותי לרב לבחירתם, רב גדול יש לומר, הרב הבהיר להם שלא רק שאין שום בעיה עם שחקן מוסלמי אלא שהמוסלמי צריך לקבל עדיפות על פני הנוצרי שכן הנצרות היא עבודה זרה והאיסלם לא. ליהודי מותר לדוגמא להיכנס למסגד אבל לא לכנסייה. הסביר שגזענות מבזה את הדת! יסלח לי הרב הגדול, אצלי העדיפות תהיה רק על בסיס היכולת על המגרש".

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים עם בנו במהלך המשחק מול בני סכנין. ברני ארדוב
"הלוואי והיו מתעסקים רק בעידוד". משה חוגג עם אוהדי בית"ר/ברני ארדוב

"ידעתי למה אני נכנס שקניתי את בית"ר: אני מאוד מאוד מאוד אוהב את מה שבית"ר מייצגת! לאומנות, פטריוטיות, ציונות, העיר הקדושה בעולם... גזענות? חס ושלום, גזענות מבזה את הדת שלנו ומהווה חילול השם, מי שחושב שגזענות מייצגת אותנו צריך ללמוד כמה דברים ויפה שעה קודם, הוא יכול להתחיל עם משנתו של ז'בוטינסקי.

"פרסום: אחד המחירים הגדולים שמתלווים לבעלות על בית"ר ירושלים הוא פרסום, הפרסום לפעמים נחמד אבל ברוב הפעמים הוא קנס לא נעים. לאבד פרטיות זה לא דבר נעים. אם בכל זאת מישהו חושב שקניתי את בית"ר בשביל פרסום אני מקווה שלפחות נותן לי קרדיט שאני לא טיפש. הרי יכולתי לקנות את כל שלטי החוצות באיילון למשך שנה שלמה בעשירית הכסף שהשקעתי בבית"ר.

"אז למה כן קניתי: כי החלטתי שאני אקדיש חלק מההון שצברתי על מנת לשמח אנשים. אני תורם בכל מיני מוסדות ומקומות ומשתדל לעשות דברים חשובים (חולים, לימוד תורה, השכלה ועוד) אבל בית"ר גורמת להרבה מאוד אנשים לחייך כשהיא מנצחת. ואני מת על כדורגל אז זה נראה לי שילוב גדול. לעשות טוב לאנשים ולהינות מהתהליך.

"האם אני נהנה: לפעמים כן ולפעמים לא, בתקופה האחרונה לא. מצד אחד אני משקיע סכומי עתק במועדון ומעבר לכסף משקיע גם זמן ומחשבה ומהצד השני אני נאלץ לספוג אש מאוהדים שלא רוצים מוחמד או חושבים שהם מאמנים טובים יותר מרוני לוי ומבינים יותר מבניון ואוחנה וכל זה מבלי לעשות מנוי למרות שהוא זול יותר ויש מבצעים ושאני צריך להשוות עם יריבים אז אני רואה שבמכבי ת"א ביום אחד עושים 9,000 מנויים ומכוונים ל20 אלף... אז לפעמים לא כיף.

"ובכל זאת כלום לא ינצח אותנו אם נהיה ביחד...
אם נכבד את מי שמכבד אותנו.
אם האויב שלנו יהיה רק היריב שעל הדשא.
אם נלחם ביחד במי שפוגע בנו ולא במי שגובה את המחיר.
אם אגו לא ישלוט בנו, לא בחדר הלבשה ולא ביציע.

"יש פוטנציאל מיוחד בעונה הזו. שילוב של כישרון, יכולות, אופי טוב של שחקנים ומקצוענות שיא. אנחנו צריכים אתכם איתנו כדי לממש את זה. אם בשבילכם בית"ר מעל לכל אז תתנהגו ככה, אל תפגעו בבית"ר, תתמכו בענישה נגד מי שפוגע, תבינו שזו בית"ר ירושלים, לא בית"ר לה פמיליה או בית"ר נורדיה. זו בית"ר ירושלים".

"מקווה שנצליח לעבור את המשברון הזה מהר יותר ממה שגרסיה עבר את המגן שלו אתמול ונעשה עונה היסטורית ביחד. שלכם, משה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully