וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון החם בארצות הברית: האם ב-NBA ממעיטים בערכו של לברון ג'יימס?

אחרי שג'יימס לא קיבל ולו קול אחד בסקר על השחקן הטוב בליגה, הפרשנים מתווכחים: האם הוא עומד לחזור בגדול ב"גרסא עצבנית", או שקוואי זוכה לקרדיט בצדק?

עריכה: מתן חדד

אחרי פתיחה סוערת לקיץ, הימים האחרונים ב-NBA מתנהלים על מי מנוחות, ללא עסקאות גדולות או מהלכים מפתיעים. ובכל זאת, סוגיה חדשה שהפכה לאחרונה לדיון החם התפתחה בעקבות סקר שערך טים בונטמפס מ-ESPN, בו שאל 20 מנהלים מרחבי הליגה מיהו השחקן הטוב בליגה.

התוצאות לא היו מפתיעות במיוחד במובן אחד - קוואי לאונרד, MVP הגמר, האיש שסחף את טורונטו לאליפות היסטורית - זכה למרבית הקולות, עם 12 כאלה. הן כן היו מפתיעות במובן אחר - לברון ג'יימס, עד לא מזמן השליט הבלעדי של ה-NBA, לא קיבל ולו קול אחד לרפואה (יאניס אנטטוקומפו קיבל שישה קולות, וג'יימס הארדן שניים), מה שעורר דיון ער בין הפרשנים.

חלקם טוענים שב-NBA ממעיטים בערכו של לברון, ושבעונה הקרובה, אחרי שאסף כוחות ואנרגיות מחודשות והתאושש לחלוטין מהפציעה שהפריעה לו בעונה שעברה, הוא יחזור בגדול. "הוא שמע בחודשים האחרונים את המוניטין שלו נפגע, ראה איך כולם משמיצים אותו. אנחנו מתווכחים כבר חודשיים מי השחקן הכי טוב ב-NBA, בוחרים כל פעם במישהו אחר, ואפילו לא פעם אחת מישהו אמר 'למעשה זה עדיין לברון ג'יימס, הוא רק נעלם לכמה חודשים'", טען מייק גרינברג מ-ESPN. "לברון עומד לחזור בגדול - נקבל גרסה עצבנית, חדורת מוטיבציה, מלאת אנרגיות של לברון בעונה הבאה - ולמרות גילו המתקדם, אני חושב שהוא עוד עשוי לרשום את העונה הגדולה בקריירה שלו".

עוד בנושא

אחרי 9 שנים: אשתו של לורנזן רייט הודתה במעורבות ברצח שלו
עדיין לא חוזר לאירופה: דרגאן בנדר חתם לשנתיים במילווקי באקס
סטיב קר מבקר את המעבר של אנתוני דייויס: "זה רע לליגה"

לעומתו, פרשנים אחרים מאמינים שקוואי לאונרד זוכה לקרדיט בצדק. "יש הבדל בין להיות השחקן הכי טוב ב-NBA לבין להיות השחקן הכי מעוטר ב-NBA. בשנים האחרונות לברון מתמודד על תואר השחקן הטוב בעולם עם שני שחקנים - קווין דוראנט וקוואי לאונרד. זה כל הזמן משתנה, אבל אי אפשר לחשוב שדווקא בעונה הקרובה, אחרי שקוואי סחף את טורונטו לאליפות, הוכתר ל-MVP הגמר, הדיח את פילדלפיה, העיף את יאניס אנטטוקומפו, עשה צחוק מגולדן סטייט בלי דוראנט, ייחשב לשחקן פחות טוב משחקן שהקבוצה שלו אפילו לא עלתה לפלייאוף", הסביר ג'יילן רוז. "אני מסכים שלברון יגיע לעונה הקרובה עם יצר נקם, עם מוטיבציה מיוחדת, אבל הוא חייב להכיר בזה - מלך המגרש, נכון לעכשיו, חייב להיות קוואי לאונרד".

מקס קלרמן, פרשן נוסף של ESPN, מצדד גם כן בקוואי. "אין לי מושג האם לברון מסוגל לחזור להיות השחקן הטוב בעולם, אבל אני יודע דבר אחד - קוואי נתן ללברון פייט רציני על התואר הזה עוד לפני הפציעה האחרונה של ג'יימס", נימק. "קוואי הפך לשחקן שמסוגל להיות הציר שסביבו נבנית אלופת NBA, ולצד זה הוא אחד השומרים הטובים בכל הזמנים. הוא זכה רק עכשיו ב-MVP של הגמר. לעומתו, כשנראה את לברון בפלייאוף - אם זה יקרה - זה יהיה כמעט שנתיים אחרי הפעם הקודמת שהוא היה שם".

עוד בוואלה!

פי אלף יותר לברון: השלכות החבירה של קוואי לאונרד ופול ג'ורג'

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully