וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין חלומות: מכבי תל אביב פותחת מסע אירופי אחרי קיץ בעייתי

מכבי תל אביב היתה טובה מדי ביחס לליגה אבל ההרכב הנוכחי שלה - במיוחד בהגנה - רחוק מאוד מהרמה אליה היא צריכה לשאוף כדי להוות כוח באירופה. אורן יוסיפוביץ על קיץ בעייתי במשרדים הצהובים, וכמה נקודות מעודדות לקראת המסע שמתחיל ברומניה

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: התגובות למשחק אלוף האלופים

1. זה היה אחד הימים המרגיעים - סוף סוף גיליתי שאני לא לבד ושיש עוד מישהו שסובל מהתופעה, אז בואו ננסה למצוא עוד כמה מזדהים:

קורה לכם לפעמים שאתם במיטה, אבל אתם לא ישנים וגם לא ערים? קרה לכם? אתם במצב שכיבה, בוודאות ישנתם, אבל אתם מרגישים ערים. הבעיה: אתם לא יכולים לפתוח את העיניים ולא להזיז את הגפיים. אחרי כמה פעמים שזה קרה חשבתי שאני הוזה, אבל כשגיליתי שחבר טוב סובל מאותה התופעה נרגעתי. ונרגעתי עוד יותר כשמצאתי טריק שלרוב עובד (מתכונים יימסרו באופן פרטי), אבל עדיין - זה מלחיץ בכל פעם מחדש. אתה לא ישן ולא ער, לא פה ולא שם, בין חלומות, אין מלחיץ מזה. כמו במטריקס, כשאתה בעולם המזויף ומישהו מנתק אותך בעולם האמיתי. איזה מפחיד זה.

כמו דור אלו. תגידו: מישהו יודע איפה לעזאזל דור אלו? איזו חולצה הוא לובש כרגע? מישהו קיבל תמונה מעודכנת? זו בלי ספק אחת הפרשיות ההזויות של הקיצים האחרונים:

מגן ימני מנודה של הפועל באר שבע מקבל אישור לעבור בהשאלה בחינם לאלופה, מצטרף למחנה שלה במירלו, מצלם את עצמו במדים הלכאורה-חדשים, התמונה דולפת, במקביל המגן הימני הקודם של הצהובים אלי דסה חוזר לתמונה, ואז שוב יוצא ממנה, אבל אז גם אלו תקוע לנצח במירלו, בצהוב, מול מראה. אין הודעת פרסה, אין הסבר של אף אחד. מישהו שמע ממנו משהו? מה לעזאזל קרה? ולא - אין סיכוי שזה רק בגלל התמונה. אלו כנראה יסיים לא באדום ולא בצהוב, הוא הרי בין קבוצות, בין חלומות. כנראה יוגלה לצפון, אל מעבר לחומה, איפה שכל המתים חיים וכל הערים ישנים.

ובגלל זה דור אלו לא ישחק הערב במוקדמות הצ'מפיונס - אז בואו נדבר על אלה שכן. כי האקסית שלו, אם אפשר בכלל לקרוא למכבי תל אביב אקסית (יש תמונה! זה לפחות אין-א-ריליישנשיפ), מתחילה היום מסע אירופי חדש. וגם היא, כמו אלו, תקועה בין חלומות.

עוד בנושא

הערב: קלוז' - מכבי תל אביב (21:00, ספורט 1)
יוכין עורך לכם היכרות מעמיקה עם מאמן קלוז' דן פטרסקו
ההתעניינות באמאדור גוברת, מכבי תל אביב נערכת לאפשרות שיימכר

דור אלו. צילום מסך
מה לעזאזל קרה שם? דור אלו והתמונה שדלפה/צילום מסך

2. מכבי תל אביב לא תשתתף העונה בשלב הבתים של ליגת האלופות (יאללה, לצלם מסך, אחלה ראיה להקנטה עתידית).

זה בסדר. מיטש גולדהאר אף פעם לא דרש את המפעל הזה ממנהליו, מאמניו ושחקניו. אפילו בעונה היחידה בה כן הגיעו לשלב הבתים תחת הבוס הקנדי, הוא דרש שלב בתים של ליגה אירופית. רצה הגורל ואיכשהו מכבי הגשימה חלום ענק מבלי שבכלל הלכה לישון. גם אז זה היה מאוד קשה, נדיר ומקרי, ומאז העסק נהיה קשה יותר והקבוצה נהייתה טובה פחות. וזו הבעיה של מכבי הזו - לכו תגידו על קבוצה שזכתה באליפות עם 31 נקודות פור על הסגנית מכבי חיפה, שכבשה 21 שערים יותר מהסגנית בקטגוריה בני יהודה, שספגה רק 17 גולים בעונה שלמה, שהפסידה רק במשחק אחד וגם זה עמוק בגארבג' - לכו תגידו על קבוצה כזו שהיא משמעותית פחות טובה מאשר מכבי של 2015/16, קבוצה שלא זכתה באליפות בכלל. ובעונה שעברה, מכבי תל אביב של 2013/14 היתה לוקחת אליפות ב-65 פור.

וזו הבעיה: מכבי תל אביב הנוכחית עדיין פייבוריטית לזכות באליפות בישראל, אבל בהרכב הנוכחי העפלה לשלב הבתים בליגת האלופות נראית כמו הישג דמיוני (תחלמו!); בסגל הנוכחי, גם הגעה לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות נראית כמו דרישה מוגזמת; בהרכב הנוכחי שאמור לעלות הערב על הדשא ברומניה מול קלוז', גם שלב בתים של ליגה אירופית זה בכלל לא באנקר. במכבי תל אביב ידעו שהם צריכים להתחזק, ובגדול, כדי להפוך לכוח אירופי. ההגנה של העונה שעברה ספגה אמנם רק 17 שערים בישראל אבל היתה חייבת להשתדרג.

בפועל, בקיץ מכבי עשתה זיגזגים עם דסה, גם עם אלו, שאלה מגן ימני - אנדרה ז'ראלדש - שעוד יצטרך לצבור תיאום עם הקבוצה, קיבלה זיגזגים בגרסת אמאדור, סאבוריט עדיין פצוע, קנדיל היה פצוע, ייני פצוע, ופיבן עדיין צריך להוכיח האם הוא בלם שמתאים לרמות האלה גם במשחקים בהם פרץ וגלזר לא חוסמים כל התקפה 30 מטרים לפניו.

הערב, לפי הדיווחים, החוליה האחורית של מכבי תל אביב תכלול שוער חדש, קנדיל, פיבן, אמאדור שלא נראה שממש רוצה להיות כאן, ודוידזאדה. זה לא מספיק טוב. זה לא קרוב. ואם תשאלו את איביץ', ותבטיחו לו שלא תספרו לאף אחד מה אמר, גם הוא יודה בכך. לפי סוכנויות ההימורים מכבי אנדרדוג של 4 ל-1, וזה לא שקלוז' כל כך מובחרת. כדי שהצהובים יוציאו תוצאה טובה ברומניה, וגם הפסד מינימלי עם שערי חוץ זו תוצאה שעונה לדרישה, איביץ' יצטרך להעביר את קסמיו מהליגה לאירופה. הזיכרונות מסרפסבורג עוד טריים.

עוד בוואלה!

ההתעניינות באמאדור גוברת, מכבי תל אביב נערכת לאפשרות שיימכר

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ז'איר אמאדור. דני מרון
לא נראה שהוא ממש רוצה להיות כאן. ז'איר אמאדור/דני מרון

3. זה לא שהכול שחור, בכלל לא. הרי שדרכם של הצהובים לפלייאוף הליגה האירופית סלולה גם אם יפסידו הערב, גם אם יודחו, וגם אם יחטפו בסקוטלנד כאילו היו הפועל באר שבע.

כדי לעשות את הצעד הבא הצהובים יצטרכו את דור פרץ בכושר שיא. פרץ הרי לא שותף בסרפסבורג, ואחרי שהוא וגלזר העלימו את ההגנה של עצמם במשך עונה שלמה, הם יצטרכו לנסות לעשות את זה גם בניכר. גם אלירן עטר לא שותף בהפסד 3:1. החלוץ נתן הופעת מוקדמות מפוארת בעונה שעברה, כשכבש חמישה שערים, והוא גם הפייבוריט של הסוכנויות לכיבוש צהוב הערב - למרות שבהרכבים המשוערים שמו טרם הופיע. זה המקום גם להזכיר עד כמה איביץ' רצה חלוץ לעונה זו, אבל פלונטר, לא מצאו, בלגן עם דסה, זר בעמדה, וכרגע זה מה יש.

ובגלל שבכל זאת עונה חדשה לפנינו, אם העונה שעברה היתה עונת הפריצה של יונתן כהן - העונה זו צריכה להיות עונת הדריסה שלו. כי אם כל כך קשה להביא חיזוק אדיר מבחוץ, אין כמו להיתקל פתאום בחיזוק אדיר מבית. המבחן של הטאלנט מתחיל הערב, ולחלום תמיד מותר.

orenjos@walla.co.il

שחקן מכבי תל אביב דור פרץ. יוסי ציפקיס
הצהובים צריכים אותו בכושר שיא. דור פרץ/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully