וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדרינסולה אסאולה מגיע לסגור חשבון עם הכדורגל הישראלי

מלך השערים של קייראט נבחן במכבי חיפה ובית"ר ירושלים, אבל לא קיבל הצעות. אחרי שכבר הדיח את אלקמאר מאירופה, ביום חמישי הוא יפגוש את הפועל באר שבע וינסה להוכיח לכולם שהם טעו

יוטיוב

קייראט אלמטי הקזחית המריאה הבוקר (שלישי) לישראל לקראת המשחק הראשון שלה נגד הפועל באר שבע. ולפחות עבור אחד מהשחקנים שלה, זה לא יהיה ביקור ראשון כאן.

אדרינסולה אסאולה כבר היה בישראל. לא יום ולא יומיים. באפריל 2015 החלוץ האוקראיני-ניגרי - אז בן 24 - הגיע לכפר גלים והצטרף לאימוני מכבי חיפה כמושאל. קורות החיים שלו לא היו מרשימים בלשון המעטה: תקופה קצרה בקבוצת המילואים של דינמו קייב והופעות בקבוצה האיטלקית הזעירה ויבונזה לא הרשימו אף אחד בכרמל, אבל הוא קיבל הזדמנות להרשים.

המאמן אז, בדיוק כמו היום, היה מרקו בלבול ובחיפה עסקו בניסיון (שלא צלח) לסיים את עונת 2014/15 עם כרטיס לאירופה. לאף אחד לא היה זמן להתעכב על הנבחן האלמוני, אבל הוא הצליח לבצע כמה פעולות שגרמו לירוקים לשקול להחתים אותו ולהשאיל אותו. עם זאת, ההחלטה הסופית הייתה לא לעשות זאת.

אדרינסולה לא ארז ועזב, אלא המשיך לתקופת מבחנים נוספת, הפעם בבני יהודה ששיחקה בליגה הלאומית. גם הזהובים החליטו לא לצרף אותו והאוקראיני-ניגרי נחת בבית"ר ירושלים. אסאולה הספיק להשתתף בכמה אימונים תחת גיא לוי ואפילו בילה עם הקבוצה באירוע של מרכז פרס לשלום, אבל לבסוף שוחרר.

חודש בישראל, מבחנים בשלוש קבוצות וכרטיס טיסה בכיוון אחד: הביתה.

שחקן קייראט, אדרינסולה אסאולה (צהוב), מול אלקמאר. GettyImages
אדרינסולה/GettyImages

אסאולה השאיר את החוויה הישראלית מאחור והמשיל לבנות את הפריצה. הוא חזר לאוקראינה, כיכב בליגת המשנה והושאל לאקז'איק אורלסק הקזחית. חצי עונה פנטסטית (8 שערים ב-13 משחקים) גרמה לקייראט לרכוש אותו בקיץ 2018 וכולם הרוויחו.

הליגה הקזחית נמצאת בעיצומה ואסאולה מוליך את טבלת מלך השערים עם 12 כיבושים ב-15 משחקים. משחק הרגל שלו לא מבריק, אבל העוצמה הפיזית ומשחק הראש הופכים אותו לכלי נשק מסוכן. בשנה שעברה הוא כבש צמד ב-0:2 על אלקמאר במוקדמות הליגה האירופית ולפני שבועיים הוא הבקיע את שני השערים ב-1:2 על שירוקי בבוסניה.

היום אסאולה הוא הכוכב הגדול של קייראט בחוד, הסקורר המוביל שינסה לעשות להפועל באר שבע את מה שהוא כבר עשה לאלקמאר לפני כ-12 חודשים. "אם הוא ישחק בריאל מדריד, הוא יכבוש יותר שערים מקארים בנזמה", הגזים הסוכן שלו לא מזמן.

אסאולה הוא לא בנזמה, גם לא קרוב. אבל ביום חמישי הוא יעלה לכר הדשא בטרנר והוא ישמח להראות למכבי חיפה, בני יהודה ובית"ר ירושלים מה הן פספסו.

עוד בוואלה!

אם תעבור את קייראט, הפועל באר שבע תשחק נגד נורשפינג או לייפאיה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully