וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר מונדיאל הנשים: הולנד רוצה להשלים סנסציה, ראפינו תשוב להרכב ארה"ב?

אלופת אירופה תנסה להפתיע את אלופת העולם (א', 18:00, כאן11), הכוכבת שהחמיצה את חצי הגמר ועשויה לשוב ל-11 ביקרה את פיפ"א. אלכס מורגן רומזת: אם נזכה, לא נבקר בבית הלבן

עריכה: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

ארצות הברית והולנד מעולם לא נפגשו במסגרת רשמית. מחר (ראשון, 18:00, כאן11) הן ייפגשו במסגרת הרשמית מכולן - גמר מונדיאל הנשים, שיהיה גם קרב לוהט בין אלופת העולם המכהנת, ואלופת אירופה המכהנת. ארצות הברית מחפשת זכייה רביעית בתולדותיה, שתאפשר לה להפוך לנבחרת השנייה בכל הזמנים שזוכה בשני מונדיאלים רצופים (גרמניה היתה הראשונה), בעוד ההולנדיות קבעו את הישג השיא שלהן בעצם ההעפלה לחצי הגמר, אך כעת הן מקוות להשלים את המסע הקסום בדרך לדאבל היסטורי.

ההתלבטות העיקרית בשורות אלופת העולם נוגעת למייגן ראפינו, הכוכב שהחמיצה את חצי הגמר בשל מתיחה בשריר הירך האחורי. כריסטיאן פרס שהחליפה אותה סיפקה משחק מצוין ב-1:2 הדרמטי על אנגליה, ועדיין לא ברור מי מבין השתיים תפתח לצד אלכס מורגן בחוד. מנגד, ליקה מרטנס שהוחלפה במחצית חצי הגמר של הולנד נמצאת בספק להתמודדות, אם לא תהיה כשירה ג'יל רורד צפויה להחליפה.

"לרגע לא האמנו שזה אפשרי", הודתה ג'קי חרונן, שכבשה את שער הניצחון ב-0:1 על שבדיה בחצי הגמר. "עוד משחק אחד ונהיה אלופות העולם. יהיה קשה מאוד, אבל זה יהיה בלתי רגיל לנצח". הקשרית דניאל ואן דה דונק הוסיפה: "אני אוהבת להיות אנדרדוג, זה המקום הכי טוב להיות בו. אני גאה מאוד בנבחרת הזאת".

עוד בנושא:

סיפורה המרגש של אשלין האריס, השוערת המחליפה של נבחרת ארצות הברית
צורחת גם כשהיא שותקת: מייגן ראפינו מעוררת סערה במונדיאל הנשים
כל גול בצבע: עשרת השערים היפים ביותר בהיסטוריית כדורגל הנשים

שחקניות נבחרת הולנד. רויטרס
90 דקות מסנסציה. ההולנדיות באימון המסכם/רויטרס

אם ארצות הברית תנצח, היא תיאלץ להתמודד עם סוגיה נוספת: האם לבקר בבית הלבן של דונלד טראמפ, או להצטרף למספר קבוצות שהחרימו את הנשיא המכהן. "את ההחלטה הזו נקבל רק אחרי המשחק", אמרה אלכס מורגן. "קודם כל צריך להשלים את המשימה. אני חושבת שכולם כבר יודעים את התשובה לשאלה הזאת ממילא. תמיד קיבלנו החלטות כנבחרת, כולן ביחד, וזה מה שנעשה גם הפעם".

האמריקאיות הביעו תרעומת על כך שהגמר נקבע לאותו יום של גמר גביע הזהב, שיפגיש מחר את נבחרת הגברים של ארצות הברית עם מקסיקו. "זה מדהים", חרצה ראפינו. "זהו לוח זמנים איום ונורא עבור כולם. זה רעיון נורא לקיים שני משחקי גמר באותו יום. זה גמר המונדיאל - תבטלו את כל מה שקורה באותו יום. אני לא יודעת איך זה קרה. גמר המונדיאל נקבע לפני כל כך הרבה זמן, אז זה פשוט לא ייאמן. אני לא מרגישה את אותו כבוד שפיפ"א מעניקה לגברים".

ראפינו אף יצאה נגד הפרס הכספי בטורניר (60 מיליון דולר) בהשוואה לזה שמקבלים הגברים (400 מיליון דולר במונדיאל ברוסיה): "זה בהחלט לא הוגן. אם למישהו באמת אכפת מהענף, מדוע נותנים לפערים הללו לגדול?"

עוד באותו נושא

הצלת השנה

לכתבה המלאה
שחקנית נבחרת ארצות הברית מייגן ראפינו. רויטרס
כרגיל, לא מתביישת להגיד את דעתה. ראפינו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully