וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל כחילה נפרד מבית"ר: "לא העריכו אותי, עד הרגע האחרון חשבתי שיתקשרו"

3.7.2019 / 7:15

אחרי קיץ מתיש, הבלם פותח דף חדש באטרומיטוס. בראיון הוא מסביר למה נפגע מבית"ר ("רצו להחתים ישראלים במחירים מטורפים, ואיתי לא דיברו"), איך נרקם המעבר ליוון, כיצד כמעט התפשר על אשדוד ולמה היציאה לחו"ל לא באמת מנעה מבית"ר דמי השבחה

צילום: דני מרון, עריכה: מתן חדד

בווידאו: אימון הפתיחה של בית"ר ירושלים

אחרי קיץ מתיש, טל כחילה חתם אתמול (שלישי) באטרומיטוס היוונית. כחילה ירוויח בעונה הקרובה כ-140 אלף יורו, בעוד חוזהו לעונה שלאחר מכן מותנה בכמה פרטים נוספים.

אחרי כמעט יומיים ללא שינה, כשהוא בשדה התעופה בדרך למחנה האימונים של קבוצתו החדשה באוסטריה, שוחחנו עם הבלם, שעוזב את ישראל לראשונה בגיל 27 אחרי קדנציה ארוכה בקבוצת נעוריו בית"ר ירושלים וגיחה קצרה לבני יהודה.

"לפני כמה ימים פנה אלינו סוכן יווני. הוא אמר לי שראה אותי בכמה משחקים ושהוא חושב שהוא יכול לעזור לי. הוא קיבל וידאו שלי והתחיל לגלגל עניינים", מספר כחילה על השתלשלות העניינים. "הוא אמר לי שיש להם 50 מועמדים ולא ציפינו ליותר מדי. שלשום בערב הוא שוב יצר קשר ואמר לנו להתכונן ובשש בבוקר כבר הייתה לנו טיסה ליוון, מעכשיו לעכשיו. הגעתי בבוקר ליוון, הסוכן אסף אותי ולקח אותי לבית החולים לכל בדיקה אפשרית, בדיקות שלא עשיתי אף פעם. אחר כך נלקחתי לרופא של הקבוצה לבדיקה נוספת ואחרי זה המנהל המקצועי שלהם התקשר ואמר שאמורות להיות לי בדיקות מאמץ, אבל הם מבינים שאני עייף אז שאלך למלון להתארגן ולנוח קצת לפני שאמשיך את כל הבדיקות".

כחילה מספר ש"לא הספקתי אפילו לנוח, מהר מאוד הגענו למבדקים, למרות שלא ישנתי מאוד אהבתי את רמת ההשקעה בבדיקות, זו רמה שלא נתקלתי בה בארץ וזה שידר מקצוענות מצידם. בינתיים הם שלחו את כל הנתונים לצוות הרפואי והפיזיולוגי והם היו מרוצים מהתוצאות. במקביל לקחו אותי למגרש של הקבוצה כדי לראות את מתחם האימונים, חזרתי למשרדים לשבת כמה שעות על התנאים ורק אחרי חצות חתמתי. איך שסיימתי עם החתימות והתמונות אמרו לי להתכונן לנסיעה לשדה לכיוון מחנה האימונים".

עוד בנושא

טל כחילה חתם באטרומיטוס היוונית לעונה עם אופציה לעונה נוספת
הפלונטר של בית"ר: קונטה לא יחתום על חוזה חדש בלי שדרוג בשכר
בית"ר בוחנת את האפשרות לרכוש את מתן בלטקסה ממכבי תל אביב

טל כחילה במדי אטרומיטוס. באדיבות המצולמים, צילום מסך
שדרוג כלכלי ומקצועי. כחילה אחרי החתימה/צילום מסך, באדיבות המצולמים

עברת קיץ קשה.

"קיץ קשה מאוד. עד אתמול לא באמת עיכלתי שאני עוזב את הארץ, היה לי חשוב לא לעזוב סתם כדי לבטל דמי השבחה או לפגוע בבית"ר, היה חשוב לי להגיע לקבוצה עם מטרות ושאיפות. זאת קבוצה שסיימה במקום רביעי ביוון ומתמודדת בליגה האירופית, בליגה חזקה. זה קרץ לי מאוד. המאמן בדק המון בלמים ואהב את מה ראה ממני, אז זה חיזק אותי".

אתה יודע מה אומרים - כחילה כל הקיץ רצה לברוח לחו"ל כדי להימנע מדמי השבחה.

"אני מכיר את זה. הגיוני שכל אחד יגיד את זה. היו לי שיחות עם יוסי בניון בנושא, דיברנו הכי פתוח, והוא אמר לי שבשביל 40 או 50 אלף יורו לעונה לא שווה לצאת וזה לא יעשה טוב, והוא צודק. אבל הוא גם אמר לי שאם אביא הצעה טובה הוא ייתן לי את ברכת הדרך ושכשאחזור לישראל, אחזור לבית"ר. היו הצעות נמוכות שוויתרתי עליהן, או הצעות מקבוצות שנלחמות על החיים ולא לקחתי, וההצעה באה בדיוק בזמן. זה שדרוג כלכלי ומקצועי עבורי ולא הייתי עובר רק בשביל לשבור את ההשבחה, זה היה פוגע בי. ויתרתי על הצעות מקפריסין שלא היו טובות, ויתרתי על קבוצות שכל שנה מנסות לשרוד בחו"ל, רציתי לנסות להתקדם, אחרת לא היה טעם לצאת לחו"ל. קבוצה ביוון שנמצאת במוקדמות הליגה האירופית זאת התקדמות מקצועית וכלכלית עבורי".

"היו לי הרבה הצעות בארץ", הוא מוסיף. "הרבה מאמנים והרבה קבוצות פנו - מכבי נתניה ובני יהודה למשל. לגיטימי מצד בית"ר לדרוש דמי השבחה, אבל קשה מאוד לקבוצות לשלם סכומים של מיליון שקל דמי השבחה וגם לתת לי חוזה טוב. אני לא האמנתי שתגיע ההצעה הזאת מיוון, כבר חשבתי שבסופו של יום אתפשר ואסכים לתנאים, אולי אפילו הייתי סוגר באשדוד אחרי שנתניה ובני יהודה ירדו מהפרק. ברגע שבני יהודה ונתניה ירדו מהפרק אז באיזשהו מקום הרגשתי שנתקעתי, כי רציתי אתגר מקצועי וגם להרוויח שכר ראוי".

טל כחילה שחקן בית"ר ירושלים. סוכנות ג'יני
לא הוערך מספיק? כחילה במדי בית"ר/סוכנות ג'יני

היה בך הרבה כעס על החודשים האחרונים בבית"ר.

"היה בי הרבה כעס כי לא דיברו איתי בחודשים האחרונים. הייתה אי וודאות שעשתה לי רע. אני חושב שעד הימים האחרונים עדיין חיכיתי לבית"ר ירושלים, חשבתי שעדיין לא החתימו שם בלם ואולי יקראו לי, אולי ינסו לשמור עליי. ראיתי שרוצים להחתים בלמים מהארץ ולשלם להם משכורת מטורפת ורציתי שבמקום זה יקראו לי. זה לא קרה וזאת זכותם, אבל אני חושב שיכולתי לעזור. למעשה זאת גם הסיבה שעזבתי בסיום העונה. ברגע שלא מדברים איתך ולא מעריכים אותך, אתה צריך ללכת הלאה. זה חלק מהחיים. אני בטוח שביום מן הימים אחזור לבית"ר, אולי מהדלת הראשית".

כחילה ביקש לסיים את הראיון עם מסר לאוהדים. "אני רוצה להודות לכל אוהדי בית"ר שתמכו, דחפו וגם נלחמו כל הזמן שאשאר. אין אהבה כזאת, זה תמיד ילווה אותי. הכי חסר לי יהיה הקהל של בית"ר. אני חושב שלראות את המשחקים של בית"ר באינטרנט או בטלוויזיה בכל מקום יהיה לי מוזר, זה יצבוט בלב לשמוע את הקהל והאווירה, גדלתי על זה ולא חשבתי שזה ייגמר ככה, זה משהו שלא חשבתי שייעצר בכלל. ועדיין, אני בטוח שמתישהו בעתיד אני אחזור לבית"ר ולטדי ואשמח עם הקהל. בית"ר תמיד תהיה חלק ממני".

טל כחילה שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הוא עוד יחזור/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully