וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי זועם על "הבולשיט" של השופטים: "כל השריקות היו לטובת ברזיל"

ארגנטינה רותחת על השיפוט בחצי הגמר, הקפטן בהתבטאויות חריגות. דני אלבס הקדיש את הניצחון לטיטה, ז'סוס התגאה: "זאת ברזיל"

השופט רודי סמבראנו מול שחקני נבחרת ארגנטינה לאנדרו פארדס, רודריגו דה פול, ליאונל מסי. רויטרס
חמים על השופט. שחקני נבחרת ארגנטינה/רויטרס

נבחרת ברזיל חגגה הבוקר (רביעי) ניצחון יוקרתי 0:2 על ארגנטינה ועלייה לגמר קופה אמריקה 2019. מארחת הטורניר הגיעה לזירת הפשע במינייראו, שם הובסה 7:1 בידי גרמניה לפני חמש שנים בחצי הגמר של המונדיאל הביתי, אבל הפעם השיגה את הכרטיס לגמר, שיהיה ה-20 שלה באליפות היבשתית והראשון מאז הזכייה האחרונה ב-2007. לעומתה, ארגנטינה שוב נשארת עם זיכרונות התואר האחרון מ-1993, למרות ההופעה הכי טובה שלה בטורניר. ליאונל מסי היה קרוב, אבל נעצר בקורה ונותר מתוסכל בתום טורניר בו כבש שער אחד, וגם הוא מהנקודה הלבנה.

אליסון שוער נבחרת ברזיל חוגג. רויטרס
846 דקות ללא ספיגה. אליסון/רויטרס

המספרים

* ברזיל עלתה לגמר קופה ראשון מאז 2007 וגמר 20 בסך הכול.

* ברזיל שמרה על המאזן הנקי מהפסדים מול ארגנטינה בטורנירים גדולים שהיא מארחת. המאזן כרגע הוא תשעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. בנוסף, היא ניצחה שבעה משמונת המשחקים הרשמיים מול יריבתה, כשהשמיני הסתיים בתיקו.

* הרצף של אליסון נמשך: השוער לא ספג בחמשת משחקיו בטורניר, ויחד עם משחק הידידות מול הונדורס וסיום העונה בליברפול עומד כבר על תשעה ללא ספיגה וסך הכול 846 דקות.

* ארגנטינה נותרה ללא ניצחון במשחק רשמי על יריבתה הגדולה מאז 2005 ולא עברה אותה בקופה מאז הזכייה האחרונה ב-1993.

* מסי ב-2019 במדי הנבחרת: צמד מול ניקרגואה ופנדל מול פרגוואי בשבעה משחקים. לעומת זאת, מסי בברצלונה ב-2019: 30 שערים ו-7 בישולים ב-30 משחקים.

* ליאונל סקאלוני הוא המאמן הראשון של ארגנטינה שמפסיד את שני משחקיו הראשונים מול ברזיל, מאז ססאר לואיס מנוטי ב-1975.

עוד באותו נושא

ז'סוס ופירמינו כבשו, ברזיל עלתה לגמר אחרי 0:2 על ארגנטינה

לכתבה המלאה
ליונל סקאלוני מאמן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
"לא מבין את זה". ליאונל סקאלוני ההמום/רויטרס

תגובות ברזיל

דני אלבס, הקפטן בן ה-36 שנבחר לאיש המשחק, הקדיש את הניצחון למאמנו טיטה: "הרבה אנשים פקפקו בו ובנו, אבל אנחנו סומכים על הצוות שלנו ועל העבודה שלנו. אנחנו מחויבים, נחושים ונקטוף את פירות העבודה הזו. אנחנו מרחק צעד אחד מהמטרה. ברור שלא יהיה קל, אין משחקים קלים היום בכדורגל, אבל אנחנו בטוחים בעצמנו".

כובש השער הראשון גבריאל ז'סוס: "היום התחלתי את המשחק... ישב לי בראש שאבקיע. הייתי עם ביטחון, בלי קשר לשער. הוא נתן לי עוד יותר ביטחון ואני שמח מאוד עבור הנבחרת. זאת ברזיל. אנחנו צריכים להגיע עם הרוח הזו לכל משחק ונשיג את מה שאנחנו רוצים".

דני אלבס שחקן נבחרת ברזיל. רויטרס
עוד צעד אחד. דני אלבס חוגג/רויטרס

תגובות ארגנטינה

בארגנטינה התלוננו רבות על חוסר השימוש ב-VAR, כשמסי וחבריו התנפלו על השופט רודי סמבראנו כמה פעמים במשחק וכך גם המאמן ליאונל סקאלוני. בין היתר טענו לעבירה של דני אלבס על קון אגוארו בתוך הרחבה, רגע לפני היציאה המהירה של ברזיל להתקפה שהובילה לשער השני, ולפנדל שביצע ארתור על ניקו אוטאמנדי.

ליאונל מסי התבטא נגד השופטים בצורה חריגה: "היו פנדלים לכל אורך הטורניר, והיום הם אפילו לא נעזרו ב-VAR. כל השריקות היו לטובת ברזיל והכרטיסים אלינו. אני כועס כי היה לנו משחק נהדר, מאמץ אדיר שלנו שלא קיבל את הסיום הראוי. כנראה נמאס להם מהחלטות הבולשיט שלהם וכל הטעויות, אז פשוט ויתרו על ה-VAR דווקא אצלנו. השארנו הכול על המגרש, אבל לא קיבלנו כבוד מהשופטים".

המאמן ליאונל סקאלוני טען: "אני לא יודע לגבי הפנדלים, אבל השופט אפילו לא בדק. זה טירוף. השופט הרביעי הזכיר כל המשחק לטגליאפיקו שיש לו צהוב, לא הבנתי את זה. והשריקות הקטנות היו תמיד לטובת ברזיל. בשער השני שלהם היה שחקן על הדשא ושמענו שריקה. פוית עצר ולכן השתוללתי".

על המשחק אמר: "השחקנים 'הרגישו' את החולצה, הם נתנו הכול והראו שהם הולכים עד המוות אחרי הצוות המקצועי והנבחרת. הראינו שיש עתיד לנבחרת ארגנטינה. היינו טובים יותר מברזיל, ובהתאם למה שראינו היום, הכול יהיה לטובה".

מסי סיים כאמור טורניר עם שער בודד מהנקודה הלבנה ושוב לא הצליח להוביל את ארגנטינה לזכייה בתואר, אבל קיבל מחמאות על ההופעה שלו מול הסלסאו. ב"אולה" נכתב: "הוא שיחק עם הלב ביד ולא הפסיק לנסות. הוא היה המנהיג על המגרש ונתן לארגנטינה בדיוק את מה שהיא צריכה. קפטן אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully