וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אחת והטראומה שלה: ברזיל חוזרת למינייראו, ארגנטינה נגד ההיסטוריה

5 שנים אחרי ה-7:1 המשפיל בחצי גמר המונדיאל, הסלסאו שבים לחצי גמר נוסף במגרש הדמעות, הפעם מול היריבה המושבעת (בין ג' ל-ד', 3:30, ספ'1). האלביסלסטה כושלת דרך קבע מול ברזיל בקופה, מסי ישווה עוד שיא וינסה לקטוע את הרצף המדהים של אליסון, שקרוב להישג היסטורי

וידאו: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בווידאו: מישל פלאטיני לאחר מעצרו

כמעט חמש שנים חלפו מטראומת הכדורגל הכי גדולה שידעה ברזיל. ב-8 ביולי 2014, כשהיא מרחק 180 דקות מזכייה בגביע העולמי לעיני הקהל הביתי, הושפלה הנבחרת המקומית בצורה קשה על ידי גרמניה עם תבוסה היסטורית 7:1 באצטדיון מינייראו בבלו הוריזונטה. מחר בלילה (בין שלישי לרביעי, 3:30, ספורט 1) הסלסאו שוב בזירת הפשע, ושוב במעמד חצי הגמר של טורניר ביתי, רק הפעם בקופה אמריקה ומול היריבה המושבעת ארגנטינה. הקלאסיקו הגדול של היבשת.

עוד בנושא:
ליאונל מסי: "זה לא הקופה הכי טוב שלי עד כה, תנאי המשטח גרועים"
גם מאמן ברזיל טיטה קוטל את מצב המגרשים בקופה אמריקה: "זה אבסורד"
ארגנטינה עלתה לחצי הגמר עם 0:2 על ונצואלה ותפגוש את ברזיל

טיאגו סילבה מנחם את דויד לואיז אחרי התבוסה של נבחרת ברזיל בחצי גמר מונדיאל 2014. רויטרס
"אף אחד כאן לא לקה במחלת השכחה". טיאגו סילבה מנחם את דויד לואיז לאחר השביעייה ב-2014/רויטרס

"אף אחד כאן לא לקה במחלת השכחה, כולנו זוכרים מה קרה, אבל אלה החיים", אמר הבלם טיאגו סילבה, שאת חצי הגמר מול גרמניה החמיץ בגלל כרטיסים צהובים והפעם יוכל לשחק כדי למנוע טראומה נוספת. "אנחנו לא יכולים להיתקע בעבר, חייבים לחשוב על הדברים הטובים. שיחקנו שם היטב במפגש האחרון מול ארגנטינה". אכן, ברזיל פגשה במינייראו את האלביסלסטה ב-2016 והביסה אותה 0:3 במוקדמות המונדיאל, אבל הפעם מדובר בקרב שבו הפסד משמעותו הדחה ואובדן התואר.

גבריאל ז'סוס, כובש הפנדל המכריע ברבע הגמר מול פרגוואי ומי שבמאזנו 16 שערים ב-30 הופעות במדי הסלסאו, מוכן למפגש עם סרחיו אגוארו, חברו ממנצ'סטר סיטי. "הוא הכובש הגדול בהיסטוריה של המועדון, למדתי ממנו המון ומבחינתי הוא אחד החלוצים הגדולים של זמננו", החמיא החלוץ הברזילאי, שיצטרך להתמודד עם עוד חבר לקבוצה, הבלם ניקולאס אוטאמנדי. "אני יודע טוב מאוד איך הוא משחק ומכיר גם את הסגנון של המגן מטוטנהאם (חואן פוית). גם פירמינו מכיר אותם ושיחק נגדם בליגה. דיברנו על זה הרבה. יש לארגנטינה הגנה טובה, היא לא ספגה במשחקים האחרונים".

אבל לברזיל יש הגנה טובה עוד יותר. אליסון, אלוף אירופה הטרי עם ליברפול, עדיין לא ספג שער בטורניר, ואם נחבר גם את משחק הידידות בו פתח מול הונדורס ואת המשחקים האחרונים בשערה של ליברפול (מול ברצלונה, וולבס וטוטנהאם) אז הרצף שלו עומד על שמונה משחקים עם רשת נקייה. הוא יוכל לעשות היסטוריה ולהיות השוער הראשון שזוכה בכפפת הזהב בשלושה מפעלים שונים, אחרי שהשיג את התואר האישי עם ליברפול בפרמיירליג ובליגת האלופות.

אליסון שוער נבחרת ברזיל. רויטרס
שמונה משחקים ללא ספיגה. אליסון/רויטרס

בארגנטינה יצאו מעודדים מהניצחון 0:2 על ונצואלה ברבע הגמר, בו 10 הדקות הראשונות היו הכי טובות של הנבחרת בטורניר. לאוטרו מרטינס כבש שער שישי ב-10 הופעות בינלאומיות, השוער פרנקו ארמאני סיפק שתי הצלות גדולות ובשורה התחתונה ארגנטינה התקדמה שלב אחד יותר מקולומביה ואורוגוואי, שהיו שתי הנבחרות המרשימות של שלב הבתים. למרות זאת, המאמן ליאונל סקאלוני עשוי לשנות הרכב בפעם ה-14 ברציפות, כשאנחל די מריה מועמד לחזור על חשבון אחד החלוצים.

לפני הכול, בבואנוס איירס מייחלים להתעוררות של ליאונל מסי, שסובל ממשטחי הדשא הגרועים והבקיע רק שער אחד עד כה שגם הוא היה בפנדל מול פרגוואי. הקפטן בן ה-32 ישווה את שיא ההופעות של שחקן ארגנטינאי בקופה אמריקה, כשהמשחק מול ברזיל יהיה ה-26 שלו במסגרת זו - בדיוק כמו הקפטן הקודם חאבייר מסצ'ראנו. סיבה מספיק טובה כדי לספק ערב בלתי נשכח.

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה אחרי ההפסד בגמר קופה אמריקה 2007. AP
היה שותף לתבוסה מול ברזיל בגמר קופה 2007. ליאונל מסי/AP

מסי מחכה לתואר ראשון עם הנבחרת, שבעצמה לא הניפה גביע מאז קופה אמריקה 1993. למרות התקופה השחונה ולמרות שלושת ההפסדים הרצופים בגמרים, מאזן חצאי הגמר של האלביסלסטה כמעט מושלם ונותן סקאלוני סיבה טובה לאופטימיות. ארגנטינה השתתפה ב-13 חצאי גמר (מונדיאל, קופה אמריקה, גביע הקונפדרציות), ועלתה לגמר ב-12 מהמקרים. ההפסד היחיד בחצי גמר היה 1:0 לאורוגוואי בקופה 1987.

אלא שארגנטינה לא ניצחה את ברזיל במשחק רשמי מאז ה-1:3 ביוני 2005, במסגרת מוקדמות המונדיאל, ובקופה אמריקה לא עשתה את זה מאז הפנדלים ברבע הגמר ב-1993, בדרך לזכייה האחרונה. מאז נפגשו שתי היריבות עוד ארבע פעמים במסגרת הטורניר היבשתי, ובכל המקרים ברזיל חגגה: ניצחון בפנדלים ברבע הגמר ב-1995, ניצחון 1:2 עם שערים של ריבאלדו ורונאלדו ברבע הגמר ב-1999, ניצחון בפנדלים בגמר 2004 וכמובן ה-0:3 במפגש האחרון בגמר 2007. רוברטו אז'אלה, כיום אחד מעוזריו של סקאלוני, היה אז קפטן הנבחרת וכבש שער עצמי. מבין השחקנים שרדו רק דני אלבס (כבש אז את השער השלישי כמחליף) ומסי שפתח מנגד.

אנחל די מריה שחקן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
יחזור להרכב? אנחל די מריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully