מאור בוזגלו, הפועל תל אביב. אתר רשמי הפועל תל אביב, אתר רשמי
מאור בוזגלו, הפועל תל אביב/אתר רשמי, אתר רשמי הפועל תל אביב

הפועל תל אביב חתמה בקבוצת מאור בוזגלו

היא משעממת ורדומה, הוא פצצת עניין מתקתקת. במצבם הנוכחי לאדומים אין את הלוקסוס לפחד מעסקת בוזגלו, כי אין להם מה להפסיד - בלי קשר למה שיקרה על כר הדשא. אורן יוסיפוביץ על זיכרונות מ-79', המכירה הפומבית ההפוכה של יעקב ושני התקדימים המעודדים עבור הבן והסוכן

"היום לפני 40 שנה הפועל תל אביב רכשה את יעקב בוזגלו!", אבא של מאור היה גאה להכריז אמש (שבת). הידיעות ב'חדשות הספורט' מאותו קיץ של 1979, מאובקות גם באונליין מרוב התיישנות, מספרות על רכש של חצי מיליון לירות מהפועל ירושלים. בוזגלו ידע לעשות ביזנס כבר אז, ובעיתון סיפרו איך הנהלת הקבוצה עזרה לו, ליעקב, לרכוש מכונית מדגם קורטינה. עם האוטו, נכתב, יוכל למלא טוב יותר את תפקידו השני כסוכן מכירות של בגדי ספורט, אצל הבוס דאז, ניסן ניסנוב.

יעקב היה גאה להזכיר את הטיימינג, ובצדק, זה באמת נדיר, וכל כך דומה - בוזגלו חותם אצל הפועל של ניסנוב אחרי קדנציה בירושלים, וכעבור 40 שנה הבן של בוזגלו חותם בהפועל של ניסנוב אחרי קדנציה מירושלים - אבל נקווה בשביל המשפוחה שההמשך יהיה שונה. כי בוזגלו האב הפסיד משחקים בשל הרחקה, מזכיר העיתון, ומשחקים רבים נוספים בגלל פציעה. "ניסיונו של חלוץ הרכש לחזור לאימונים הסתיים בכישלון חרוץ", כתב אלי עזור אז, וכדי להשלים את האירוניה, אותו עזור - כיום הבוס של צ'רלטון, וגם של עיתונים ותוכניות רדיו - הוא שיהנה מעליית רייטינג משמעותית במשחקי הפועל תל אביב העונה.

עוד בנושא:

"אני לא רודף בצע": אחרי החתימה בהפועל תל אביב, מאור בוזגלו מתייחס לסערת מכבי חיפה
עקוב אחרי: אפקט ההחתמה של מאור בוזגלו על הפועל תל אביב
הפועל תל אביב: מאור בוזגלו חתם לשנתיים

יעקב בוזגלו הפועל תל אביב 1979. עיתון חדשות הספורט, באדיבות ארכיון ההתאחדות לכדורגל בישראל, סריקה
מתוך עיתון 'חדשות הספורט', באדיבות ארכיון ההתאחדות לכדורגל בישראל/סריקה, עיתון חדשות הספורט, באדיבות ארכיון ההתאחדות לכדורגל בישראל

כאן מר בוזגלו האב יזכיר לבטח שבעונה הבאה בחוזה שלו בהפועל הם זכו באליפות, אבל המשפחה והמועדון ירשו לי להמר שהפעם, קבוצתית, זה יסתיים אחרת.

מבחינת יעקב הסוכן, השנים האחרונות, החל מעזיבת הנגב ב-2017, נראות כאילו הוציא את מאור למכירה פומבית הפוכה.

"מי רוצה 500, באר שבע? יפה, יש לנו 500 מבאר שבע, אני שומע 450? מכבי חיפה, 450! האם יש לנו 300? 280? 250? בית"ר? בית"ר! מי זה מניף שלט של 240? אני רואה נכון? יענקל'ה? יענקל'ה, 240! מכבי חיפה פעם אחת, מכבי חיפה פעם שנייה, מכבי חיפה פעם שליש-"

"180!!!!"

"180?! מי זה, ניסנוב? 180 הפועל תל אביב! פעם ראשונה, פעם שנייה, פעם שלישית, נמכר!!!".

בוזגלו הקדים תרופה למכה וכתב בפוסט את הסיבה לירידה הכלכלית: הם, הבוזגלוס, רצו קבוצה שתרצה אותם. לפי מה שכתב יעקב, את שניהם. מכבי חיפה כנראה רצתה רק את הילד, בית"ר נמנעה, הפועל תל אביב מקבלת בכיף את ההוא והקורטינה ביחד, בעסקת חבילה נוסטלגית. להגנת הסוכן הכן-ממולח נזכיר שהיו שתי פציעות רציניות של הבן שהורידו ערך יותר מהפחד להתעסק עם האבא, וכמובן שהאבא הכניס מענקים לחוזה הנוכחי של הבן, אינדיווידואלים, והסכומים כן עשויים לטפס. זה גם המקום להזכיר את שני התקדימים בהם אבא יעקב "התפשר" על עתיד בנו - בסכנין ובבאר שבע. פעמיים בקריירה מאור בוזגלו הגיע למועדונים שבזמן אמת לא תאמו את רמתו - ואלו היו שתי התחנות הטובות ביותר בקריירה שלו.

בהפועל הוא ישחק כל עוד הוא בריא, וזה בלי לחוות דעה (ואני משוחד לטובה) על מה שבוזגלו כן יכול לתרום לקבוצה כזו; תראו את הסגל - מי ישחק אם לא הוא?

אבל הסיפור הפעם הוא פחות המהלך של השחקן ויותר המהלך של המועדון. כי עם כל הכבוד, השם של השחקן כל כך הרבה יותר גדול מהשם של הקבוצה כרגע, שהפועל תל אביב חתמה בקבוצת מאור בוזגלו ולא להפך.

פעמיים בקריירה מאור בוזגלו הגיע למועדונים שבזמן אמת לא תאמו את רמתו - ואלו היו שתי התחנות הטובות ביותר בקריירה שלו

שחקן הפועל באר שבע מאור בוזגלו חוגג. ברני ארדוב
שחקן הפועל באר שבע מאור בוזגלו חוגג/ברני ארדוב

קחו את הקייס המקצועי הרע ביותר - בוזגלו נפצע אחרי חודשיים. עדיין, גם בנסיבות העצובות הללו, הפועל תל אביב עשתה עסקה טובה עבורה.

בואו נודה: הפועל תל אביב הנוכחית היא מותג גוסס ומועדון עייף. סגל אפור עד לא מוכר, בו שחקני בית נמכרים לבאר שבע כדי להתקדם; שוערים מושאלים מאשדוד למטרות השבחה - של אשדוד; שחקני לאומית מבוקשים כמוגרבי של סכנין נשארים בליגה השנייה. לפני בוזי, האימונים נפתחים עם הרכש הבא:

סאבלט ג'רפי, מייקל אולהה הווייטנמי (שעדיין לא הגיע, אגב), אור אינברום, עלי כנעאנה ודני גרופר.

לצדם, חתימה של מאור בוזגלו נראית כמו טעות דפוס. במצב הנוכחי והרעוע והעני, הפועל לא יכולה לגעת בשחקן בקליבר הזה - ואני מתכוון אפילו לבוזגלו של אחרי הפציעות. מבחינתה - ושוב, בתסריט השלילי ביותר בו בוזגלו לא יתרום דבר על הדשא (וכל עוד הוא בריא, הוא יתרום, גם בבית"ר תרם), החתמת מאור היא ניתוח פלסטי לנערה (או נער!) שחושבת שאף אחד לא מסתכל לעברה. היא רק רוצה שידברו עליה (או עליו!). עכשיו מדברים.

למזלה של הפועל תל אביב, יש לה היסטוריה, קהל נאמן ומתקן אדיר ששווה אלפי מנויים בטריבונות גם כשעל הבמה לא מציגים דבר. האדומים של השנים האחרונות הפכו למדבר של באזז, לקבוצה לא מעניינת שאיבדה את מקומה במועדון "הגדולות" לאותה קבוצה שלקחה לה גם את רמזי ספורי. באספקט הזה, החתמת בוזגלו אכן מהווה הצהרת כוונות, מתנה לאותם רוכשי מנויים. בוזגלו הוא כן הצגה ששווה לראות. בליגת העל הזו הוא אפילו הצגה משובחת. יש לו 244 אלף עוקבים באינסטגרם, ולהפועל 22 אלף. יש לו 39 אלף עוקבי טוויטר, ולהפועל 7,000. נכון, גם ברחבי העולם לספורטאים הפופולריים ביותר יש הרבה יותר עוקבים מלקבוצות עצמן, אבל המקרה הזה שונה - ציבורית, הפועל תל אביב מעולם לא היתה קרובה יותר לרצפה; זו החתמה שמרימה אותה קצת, לפחות תדמיתית, לדעתי גם שיווקית, ובהכרח מיידית. פתאום, הפועל שווה קצת יותר רייטינג, עניין, דיבורים. כל עוד בוזגלו חבר בה, היא תסוקר יותר, תעניין יותר, ועקב כך, אל תתפלאו אם גם תוכל למשוך עוד שחקן או שניים.

שום דבר לא נכתב בוואקום - הכול בהתחשב במצב הנוכחי, בסגל הקיים, באלטרנטיבות, ובמה שהפועל הוכיחה שהיא יודעת ויכולה (והיא לא, שיעול, שיעול…) לעשות בגזרת הרכש בשנים האחרונות. זו לא היתה התגובה שלי לו מכבי תל אביב היתה מחתימה את בוזגלו, גם לא באר שבע. יש מועדונים שמוכנים יותר לנצח, ומועדונים כאלה לא צריכים דרמות מיותרות ואבא אושייה. אני מבין את הפחדים שלהם בהתרחקות, מי יותר ומי פחות. להפועל תל אביב אין סיבה לפחד. אין לה גם מה להפסיד. כל עוד תלוש השכר של בוזגלו לא משתק אותה - וניתן להניח לפי התנהלות הבוסים הנוכחית שההחתמה לא מכניסה את המועדון למינוס ושיש ביטוח בריאות לעסקה - זו החתמה באנקר מבחינת יח"צ ויופי של תמורה פוטנציאלית לאגרה (או איך שבאמת מתרגמים Value-For-Money).

ונסיים עם טיפ לתוכנית הריאליטי, לזכיין המשדר, או אפילו למועדון האדום בעצמו:

השמש שוקעת מעל נתיבי איילון ואל תוך הפריים דוהרת קורטינה אדומה.

מאור ליד הנהג, יעקב על ההגה. את בדל הסיגריה הוא זורק מהחלון כשהפורד דופקת פנייה חדה במחלף וולפסון.

מה יהיה? מה יקרה? מה זה משנה?! העיקר שיקרה.

orenjos walla co il

פורד קוסטינה. GettyImages
פורד קוסטינה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully