וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתה סיפקה נאום אמוציונלי אחרי ההדחה של ברזיל, עם מסר לכדורגלניות העולם

אחרי ההפסד ועל רקע המאבק לשוויון תקציבי בברזיל, הכוכבת הברזילאית דמעה והישירה מבט למצלמה: "אתן צריכות לרצות יותר. תבכו בהתחלה, כדי שתוכלו לחייך בסיום"

מונדיאל הנשים

בווידאו: הנאום המרגש של מרתה

בפעם השנייה ברציפות במונדיאל הנשים, נבחרת ברזיל הודחה בשמינית הגמר. אתמול (ראשון) הברזילאיות הפסידו 2:1 לצרפת וסיימו את דרכן בטורניר, אבל בסיום המשחק הכוכבת הגדולה של ברזיל ומי שנחשבת לכדורגלנית המפורסמת בעולם, מרתה, סיפקה נאום אמוציונלי שבו התייחסה לעתיד הענף. מרתה בת ה-33, מי שזכתה שש פעמים בתואר כדורגלנית השנה בעולם, אומנם לא הצהירה על פרישה, אבל בהחלט ייתכן שהיה זה המשחק האחרון שלה במונדיאל במדי הסלסאו.

עוד בנושא
מונדיאל נשים: צרפת הדיחה את ברזיל בשמינית הגמר
תקרית מביכה על הדשא: קמרון איימה לרדת מהמגרש
השערורייה במונדיאל הנשים: "מסרבות לשחק, יורקות ועושות פאולים, ובוכות על גזענות?"

מרתה, נבחרת ברזיל, מונדיאל נשים. רויטרס
המשחק האחרון במונדיאל? מרתה/רויטרס

"זה לרצות יותר", אמרה בסיום מרתה הנרגשת, כשהיא מישירה מבט למצלמה ומדברת על העתיד של הענף, "זה להתאמן יותר. זה לדאוג לעצמך יותר. זה להיות מוכנה לשחק 90 דקות, ואז 30 דקות נוספות. זה מה שאני מבקשת מהנערות. פורמינגה לא תישאר לנצח. מרתה לא תישאר לנצח. כריסטיאנה לא תישאר לנצח. כדורגל הנשים תלוי בכן בשביל שישרוד. אז תחשבו על זה. תעריכו את זה יותר. תבכו בהתחלה, כדי שתוכלו לחייך בסיום".

מרתה ציינה בדבריה שהסגל של נבחרת ברזיל כבר כנראה מעבר לשיא שלו: מרתה וכריסטיאנה כבר בנות 33 ו-34, ופורמינגה בגיל 41 היא הכדורגלנית הכי מבוגרת ששיחקה אי פעם במונדיאל והראשונה להשתתף בשבעה מונדיאלים. בנוסף, כרגע כדורגל הנשים בברזיל סובל מירידה בתקציבים, והענף נלחם על תקציבים שיתקרבו לאלה שמקבלים הגברים.

"זה עדיין רגע מיוחד, ואנחנו צריכות ליהנות ממנו", אמרה מרתה, "אני אומרת את זה במטרה לנצור את הרגעים האלה. אנחנו מבקשות כל כך הרבה, מבקשות תמיכה, אבל אנחנו צריכות גם לדעת להעריך את זה. אנחנו מחייכות פה, ואני חושבת שזה הדבר העיקרי: צריך לבכות הרבה כדי שבסוף אפשר יהיה לחייך".

עוד באותו נושא

מונדיאל נשים: צרפת הדיחה את ברזיל, קמרון איימה לרדת מהמגרש

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully