וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השערורייה במונדיאל הנשים: "מסרבות לשחק, יורקות ועושות פאולים, ובוכות על גזענות?"

מתקפה חריפה באנגליה על ההתנהגות המקוממת של הקמרוניות. פיל נוויל יצא בנאום אמוציונלי: "נערות צעירות מכל העולם שרוצות לשחק כדורגל, זה מה שהן רואות? זה לא היה כדורגל"

עריכה: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

בפלייר: לקראת מונדיאל הנשים

זעם גדול נרשם אמש (ראשון) באנגליה בעקבות האירועים במשחק במסגרת שמינית גמר מונדיאל הנשים שבו נבחרת אנגליה הביסה 0:3 את נבחרת קמרון ועלתה לרבע הגמר (מול נורבגיה). הקמרוניות זעמו על שתי החלטות VAR די גבוליות אבל מוצדקות (בראשונה נקבע שער לזכות האנגליות, בשנייה נפסל להן שער מצמק), והגיבו בזעם גדול.

אחרי השער הראשון הן סירבו לרדת מהמגרש, ואף שקלו להפסיק את המשחק. לאחר מכן, אחרי עשר דקות עיכוב, הן ירדו לחדר ההלבשה, אבל לפי הדיווחים המשיכו במרמור, התלוננו על גזענות וחלק מהשחקניות אף בכו ומחו בקול. במחצית השנייה הפארסה נמשכה: אחרי החלטת השופט לפסול להן את השער המצמק ל-2:1 הקמרוניות שוב השתוללו, שוב חלק מהן בכו על המגרש, והשחקניות אף דרשו מהמאמן לרדת מהמגרש לאור ה"קיפוח".

עוד בנושא
מונדיאל נשים: צרפת הדיחה את ברזיל ועלתה לרבע הגמר
כאוס על הדשא: קמרון איימה לרדת מהמגרש בגלל השיפוט

שחקניות נבחרת קמרון. רויטרס
מתלוננות. קמרון/רויטרס
שחקנית נבחרת קמרון דוחפת את השופטת. צילום מסך
דחפה במכוון את השופט?/צילום מסך
שחקניות נבחרת קמרון. רויטרס
בכו ומחו. קמרון/רויטרס

המשחק אף כלל כמה תקריות נוספות: במחצית הראשונה שחקנית קמרון נראתה יורקת על שחקנית נבחרת אנגליה, דבר שלא זכה לתגובה מצד השופטת. לאחר מכן, לקראת הסיום, שחקנית קמרון ביצעה עבירה חריפה על יריבתה האנגלית, והשופטת העניקה לה רק כרטיס צהוב.

"הן סירבו להמשיך לשחק, ירקו על היריבות, עשו עבירה 'שגומרת קריירה' - וכך אנגליה נאלצה להתמודד במונדיאל עם התנהגות מקוממת של קמרון, שעוד בסוף התבכיינו על גזענות", נכתב ב"דיילי מייל". גם מאמן נבחרת אנגליה פיל נוויל זעם: "כלל העולם רואה את התמונות האלה, נערות צעירות שלומדות לשחק כדורגל מסתכלות על המשחק וזה מה שהן לומדות. זה לא בסדר. אני לא יכול לעמוד כאן ולהגיד 'איזה יופי, עלינו לרבע הגמר'. יש תמונה גדולה יותר. יש סטנדרטים מסוימים של התנהגות, שאתה חייב לעמוד בהם. השחקניות שלי עמדו בהם, ואני גאה בהן. אבל זה לא היה כדורגל. אני לא יכול להגיד שנהניתי, השחקניות שלי לא נהנו. במחצית הן רק שאלו מה עליהו לעשות, הריכוז שלהן נפגע". נוויל נשאר אם אין לו אמפתיה לתלונות של הקמרוניות ואמר: "לא, בכלל לא. ממש לא. חוקים הם חוקים. היה אופסייד. תתמודדו. אלה החוקים. בסוף כל העולם ראה נבחרת שמסרבת לשחק".

מנגד, נצ'וט אג'ארה הקמרונית, שכבשה את השער שנפסל לנבחרת המפסידה, נראתה נסערת בסיום: "כולם עדים למה שקרה כאן. מאז המשחק הראשון שלנו מול קנדה התלוננו על השיפוט. וזה עדיין קורה. אני עדיין גאה בחברות שלי". מאמן קמרון אלאן דג'ומפה: "הרגשתי שהמשחק ברח לנו עם השער בדקה ה-14. זה פגע בנו. לא רצינו לספוג ב-20 הדקות הראשונות, אבל השופטים רצו משהו אחר. הלילה השופטים טעו. צפו במשחק, ותראו בעצמכם". המאמן נשאל על התגובה האמוציונלית של שחקניותיו ואמר: "השחקניות שלי מעולם לא אמרו שהן מסרבות להמשיך לשחק. הן התנהגו במקצוענות. הן הסכימו לחדש את המשחק. השחקניות שלי משמשות דוגמה. התכוננו היטב למשחק. כבשנו וצימקנו ל-2:1, אבל השער נפסל. אני מבטיח לכם שאם הוא לא היה נפסל, המשחק היה נראה אחרת".

מאמן נבחרת קמרון מעל שחקנית נבחרת אנגליה. רויטרס
סצינות מביכות. מאמן קמרון מעל שחקנית אנגליה/רויטרס
פיל נוויל, מאמן נבחרת הנשים של אנגליה. רויטרס
רתח בסיום. נוויל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully