וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל נשים: צרפת הדיחה את ברזיל, קמרון איימה לרדת מהמגרש

הצרפתיות עלו לרבע הגמר אחרי 1:2 דרמטי על ברזיל, הקמרוניות סירבו לקבל את רוע הגזרה אחרי שתי החלטות VAR שנויות במחלוקת, פרצו בבכי והתלוננו על גזענות בהפסד 3:0 לאנגליה

עריכה: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

דרמה במונדיאל הנשים: שחקניות נבחרת קמרון סירבו לחדש היום (ראשון) את משחק שמינית הגמר נגד אנגליה בעיר הצרפתית ולנסיין. האנגליות ניצחו בסופו של דבר 0:3 ועלו לרבע הגמר, אבל המשחק ייזכר בעיקר בשל התקריות, שסחטו מהקמרוניות תגובות נרגשות ונסערות.

האנגליות עלו ליתרון בדקה ה-14 וכבשו שער נוסף על סף ההפסקה, אבל השער נפסל באופן מיידי על ידי צוות השיפוט מסין בשל טענה לעמדת נבדל. אחרי שהמקרה נבדק ב-VAR, השער של אלן וויט אושר ואנגליה עלתה ל-0:2. בקמרון התקשו לקבל את רוע הגזרה, והשחקניות סירבו לחדש את המשחק. הן התמקמו בעיגול האמצע והצביעו על מסך ה-VAR. המשחק לא חודש במשך דקות, מה שגרם למחצית הראשונה להסתיים רק בדקה ה-55. בירידה להפסקה, שחקניות נבחרת קמרון פרצו בבכי במנהרות והתלוננו על גזענות.

העניין לא נגמר שם: המחצית השנייה יצאה לדרך, ובדקה ה-49 איירה נאצ'וט מקמרון צימקה ל-2:1. גם השער הזה נבחן ב-VAR, ובסופו של דבר נפסל על אופסייד של סנטימטרים. כאן חלק משחקניות הנבחרת, בעיקר נאצ'וט, כבר לא הצליחו להסתיר את הרגשות וזעמו על ההחלטה. נאצ'וט אף פרצה בבכי והשחקניות איימו לרדת מכר הדשא, אבל מאמנן אלן דיופומה הצליח להשאיר אותן על המגרש ולהמשיך במשחק.

בהמשך המחצית האנגליות כבשו שוב, כאשר גרינווד (58) נעצה את השלישי, ומשם הקמרוניות כבר איבדו את הראש, אבל דווקא בשלב הזה השופטת ריחמה עליהן, כשלא העניקה לאנגליות פנדל כשבחנה עבירה ברחבה ב-VAR, ובהמשך לא הוציאה לשחקנית קמרון כרטיס אדום למרות עבירה חריפה. וכך, אחרי עשר דקות תוספת זמן במחצית הראשונה ועשר בשנייה, המשחק הסתיים בניצחון 0:3 לאנגליות, שיפגשו את נורבגיה ברבע הגמר.

שחקניות נבחרת קמרון מנחמות את איירה נאצ'וט. רויטרס
שחקניות נבחרת קמרון מנחמות את איירה נאצ'וט/רויטרס
שחקניות נבחרת קמרון מסרבות לחדש את המשחק נגד אנגליה. GettyImages
שחקניות נבחרת קמרון בעיגול האמצע/GettyImages

היה נבדל?

החלטת ואר נגד קמרון. צילום מסך
החלטת ואר נגד קמרון/צילום מסך
אלכס גרינווד, פראן קירבי, שחקניות נבחרת אנגליה חוגגות, כדורגל נשים. רויטרס
אלכס גרינווד, פראן קירבי, שחקניות נבחרת אנגליה חוגגות, כדורגל נשים/רויטרס

האם השחקנית הקמרונית דחפה במכוון את השופטת?

וגם: האם הקמרונית ירקה במכוון על יריבתה?

במשחק השני והמרכזי של הערב נבחרת צרפת המארחת שמרה על חלום הדאבל, כשגברה 1:2 על ברזיל אחרי הארכה ועלתה לרבע הגמר, שם היא תפגוש את המנצחת בין ארה"ב לספרד. אחרי הזכייה של נבחרת הגברים במונדיאל ברוסיה בשנה שעברה, הצרפתיות חולמות לשחזר את ההישג, וידעו שניצב בפניהן אתר לא קל בדמות הברזילאיות, אבל קדידאטאו דיאני וחברותיה השלימו את המשימה בסטייל. הקפטנית אמנדין הנרי הצליחה לכבוש את שער הניצחון בדקה ה-107, בסיומו של משחק מותח.

נבחרת הנשים של צרפת, מונדיאל נשים. רויטרס
שוב הנרי, שוב מול ברזיל/רויטרס
מרתה, נבחרת ברזיל, מונדיאל נשים. רויטרס
להתראות. מרתה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully