וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין יעקובו למנור סולומון: המכירות הגדולות של ליגת העל

מכירת ראיקוביץ' ממכבי תל אביב לריימס התברגה בצמרת ההיסטורית. מה עוד היה שם? הכישלונות של בן חיים ושכטר, הבינגו של ברוז' והאקזיט של הפועל רעננה. 15 העסקאות הגדולות שקדמו לשוער הסרבי

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: מתן חדד

15. מוחמד קמארה, הפועל רעננה ליאנג בויז, 1.5 מיליון יורו

אחד האקזיטים המוצלחים בתולדות ליגת העל ואם מישהו חושב שהוא נגמר, טעות בידיו. הבלם הגינאי מעורר עניין רב כבר אחרי עונה אחת בשוויץ והאלופה המקומית לא תמכור אותו בפחות מ-7-8 מיליון יורו (כנראה יותר). רעננה שמחזיקה באחוזים ממכירה עתידית, צפויה להרוויח סכום יפה נוסף ולהשתמש בחלק ממנו כדי... למצוא את מוחמד קמארה הבא שלה.

14. רוברטו קולאוטי, מכבי חיפה לבורוסיה מנשנגלדבאך, 1.6 מיליון יורו

בקיץ 2007 1.6 מיליון יורו היה סכום בלתי מבוטל בשביל מנשנגלדבאך - אז בליגה השנייה בגרמניה. העונה הראשונה של קולאוטי הייתה מלאת פציעות, בשתי העונות הבאות הוא כבש 6 שערי בונדסליגה ובשורה התחתונה: בשלוש שנים בגלדבאך הוא לא סיפק את מה שציפו ממנו.

13. ערן זהבי, הפועל תל אביב לפאלרמו, 1.7 מיליון יורו

בקבוצה הסיציליאנית היו בטוחים שהם מצאו בזול יורש לחאבייר פסטורה, אבל עם כל הכבוד לזהבי - איפה הוא ואיפה הגאון הארגנטינאי? שנה וחצי בסרייה A הספיקה לכולם להבין שזה לא מתאים והזוכה הגדולה הייתה מכבי תל אביב.

עוד באותו נושא

פרדראג ראיקוביץ' חתם בריימס לארבע עונות

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן פאלרמו מול חאבייר סאנטי שחקן אינטר. Tullio M. Puglia, GettyImages
הזוכה הגדולה מההגעה של זהבי לאיטליה הייתה דווקא מכבי תל אביב/GettyImages, Tullio M. Puglia

12. בירם כיאל, מכבי חיפה לסלטיק, 1.8 מיליון יורו

בארבע שנים וחצי, הקשר הפך לשחקן בולט באימפריה הסקוטית והוכיח שהוא היה שווה כל פני ששולם עליו. במכבי חיפה יכולים רק להצטער שהם לא גידלו מאז עוד בירם כיאל, כי בשוק המשוגע של היום, הם היו יכולים למכור שחקן כמוהו בהרבה יותר מ-1.8 מיליון יורו.

11. מוסא קונאטה, מכבי תל אביב לקרסנודאר, 2 מיליון יורו

אחרי הופעות מופלאות באולימפיאדת לונדון 2012, מכבי תל אביב רק הייתה צריכה לבחור באחת מההצעות שהונחו בפניה והפור נפל על הקבוצה הרוסית. בגיל 19 ואחרי עונה אחת בלבד בבוגרים, קונאטה לשחקן החמישי הכי יקר שנמכר מליגת העל לחו"ל. עבר גם באיטליה ושוויץ ובשנתיים האחרונות החלוץ משחק באמיין הצרפתית ונראה טוב.

10. אור אינברום, מ.ס. אשדוד לגנט, 2 מיליון יורו

הבלגים קנו אותו, משהו שם לא עבד והוא הושאל מיידית למאריבור. בגנט בוכים עד היום על הסכום האדיר ששילמו על אינברום וחולמים להחזיר משהו מההשקעה. אולי עונה טובה בהפועל תל אביב אליה הוא מושאל, תעזור לבלגים.

מוסא קונאטה שחקן נבחרת סנגל הצעירה. GettyImages
ההופעה באולימפיאדה הפכה את קונאטה למצרך מבוקש/GettyImages

9. איתי שכטר, הפועל תל אביב לקייזרסלאוטרן, 2.5 מיליון יורו

אחד מחלוצי הליגה הכי טובים בישראל ב-10 השנים האחרונות, כנראה פשוט לא התאים לאירופה. אם בקבוצה הגרמנית היו יכולים להחזיר את הגלגל אחורה, הם היו שמחים להשקיע את המיליונים בשחקן אחר.

8. ליאור רפאלוב, מכבי חיפה לקלאב ברוז', 2.5 מיליון יורו

כששמים את התרומה שלו מול המחיר, ברוז' עשתה עסקת מוצלחת ביותר. רפאלוב הוא אחד הלגיונרים המצליחים והמוצלחים שהיו לכדורגל הישראלי, עם שנים רצופות בצמרת הכדורגל הבלגי, תארים, עשרות הופעות במפעלים אירופים והרבה מאוד הערכה.

7. וידאר קיארטנסון, מכבי תל אביב לרוסטוב, 2.5 מיליון יורו

כשהצהובים רכשו את האיסלנדי תמורת כ-3.5 מיליון יורו, הם חשבו שהם יצליחו למכור אותו בהרבה יותר כסף. בסופו של דבר ג'ורדי קרויף ומיטש גולדהאר נאלצו להתפשר כדי להחזיר לפחות חלק מההשקעה. קיארטנסון נחל כישלון חרוץ ברוסיה וכרגע משחק כמושאל בהאמרבי השבדית.

איתי שכטר שחקן קייזרסלאוטרן. Alex Grimm, GettyImages
בקייזרסלאוטרן היו שמחים להחזיר את הגלגל אחורה. שכטר/GettyImages, Alex Grimm

6. דוגלאס דה סילבה, הפועל תל אביב לרד בול זלצבורג, 2.6 מיליון יורו

אם במתחם חודורוב עוד זוכרים לבלם הברזילאי את התקופה הנפלאה במדים האדומים, הרי שבזלצבורג הוא הפך לזיכרון נשכח. נפצע, נחשד בהטיית משחקים והפך לשחקן שהקבוצה האוסטרית רק רוצה להיפטר ממנו. התגלגל לברזיל ולצ'כיה ולא הצדיק מעולם את הכסף שזלצבורג שילמה עליו.

5. טל בן חיים, מכבי תל אביב לספרטה פראג, 2.9 מיליון יורו

במכבי תל אביב הרגישו שהם היו יכולים לקבל יותר, בספרטה פראג מצטערים עד היום. השנתיים של בן חיים בבירת צ'כיה היו הגרועות בקריירה שלו והוא לא הצדיק את התואר בו החזיק חצי עונה: "שחקן הרכש הכי יקר בתולדות הליגה הצ'כית". בפראג מזהים אותו כ"שחקן של אנדראה סטרמאצ'יוני" וכשמזכירים שם את השם של המאמן האיטלקי, זה בדרך כלל בהקשר שלילי.

4. דיא סבע, מהפועל באר שבע לגוואנגז'ו ר.פ, 4.4 מיליון יורו

שלושה חודשים אחרי שרכשה אותו ממכבי נתניה בכ-2 מיליון יורו, הפועל באר שבע עשתה אקזיט וכולם הרוויחו. בינתיים זה נראה לא רע בסין, בטח ביחס לסכום הלא גבוה (במונחים סינים) ששולמו עליו.

דוגלאס דה סילבה במדי רד בול זלצבורג. GettyImages
כישלון מהדהד. דוגלאס במדי זלצבורג/GettyImages

3. איגביני יעקובו, מכבי חיפה לפורסמות', 4.75 מיליון יורו

כמה שבצד הירוק של הכרמל מתגעגעים לניגרי שהיה גדול בכמה מידות על הכדורגל המקומי. 95 שערי פרמיירליג הופכים את יעקובו לאחד מהשחקנים הכי מוצלחים שיצאו מליגת העל ולאורך הקריירה שולמו עליו יותר מ-35 מיליון יורו. מכבי חיפה קיבלה סכום נוסף מהמעבר שלו מפורטסמות' למידלסברו בקיץ 2007.

2. מנור סולומון, מכבי פתח תקוה לשחטאר דונייצק, 6 מיליון יורו

מכבי פתח תקוה אמנם ירדה ליגה בסוף העונה שעברה, אבל קשה לתלות את זה במכירה של סולומון ואי אפשר להאשים את הלוזונים על עסקה כל כך מוצלחת. בחצי העונה שלו באוקראינה, סולומון השתלב היטב ובעונה הבאה הוא אמור לעלות מדרגה.

1. ערן זהבי, מכבי תל אביב לגוואנגז'ו ר.פ, 7.2 מיליון יורו

אחרי שהצעיד את מכבי תל אביב לכל תואר אפשרי, החלוץ עבר לכסף הגדול של סין ושבר עוד שיא ישראלי. כשמסתכלים על סכומי ההעברות בסין אל מול התרומה של זהבי, מבינים שהמחיר שלו היה ראוי להיות גבוה פי כמה.

איגביני יעקובו במדי מכבי חיפה. GettyImages
אחד מהשחקנים הכי גדולים שיצאו מליגת העל. יעקובו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully