וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאיון וויליאמסון: "אני מרגיש מוכן להיות הפנים של הקבוצה"

כוכב מכללת דיוק התייחס לטרייד על אנתוני דייויס לקראת דראפט ה-NBA הלילה (2:00, ספורט 5) בו ייבחר ראשון על ידי ניו אורלינס. ממפיס צפויה לקחת את ג'ה מוראנט בבחירה השנייה, והאם יובל זוסמן ייבחר בסיבוב השני?

עריכת וידאו: מתן חדד

העיניים של כל עולם הכדורסל יופנו הלילה (בין חמישי לשישי, 2:00, שידור חי בספורט 5) לברקליס סנטר, אולמה של ברוקלין נטס, שם ייערך דראפט ה-NBA, שמעבר לבחירה הצפויה בזאיון וויליאמסון בבחירה הראשונה על ידי ניו אורלינס פליקנס, מבטיח לספק עוד כמה רגעים מסקרנים. בזווית הישראלית, שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן נמצא בין המועמדים להיבחר בסיבוב השני, והוא עשוי להפוך לישראלי החמישי שנבחר בדראפט, אחרי עומרי כספי (מקום 23 בדראפט 2009), דורון שפר (מקום 36 בדראפט 1996), ליאור אליהו (מקום 44 בדראפט 2006) ויותם הלפרין (מקום 53 בדראפט 2006).

המקום הראשון כאמור סגור כבר מהרגע שבו הפליקנס גילו שזכו בלוטרי, מכיוון שקיים קונצנזוס לגבי העובדה שוויליאמסון הוא השחקן הטוב ביותר מבין בציר 2019, והפורוורד האקספלוסיבי שיחגוג את יום הולדתו ה-19 בעוד כשבועיים יזכה בוודאות ללחוץ ראשון את ידו של אדם סילבר. וויליאמסון, שהפך לתופעת רשת בימיו בתיכון בזכות האתלטיות הנדירה וההטבעות המרהיבות שלו, העביר את שנתו היחידה במכללות במדי דיוק, ורשם ממוצעים של 22.6 נקודות (68% מהשדה), 8.9 ריבאונדים ו-2.1 חטיפות ב-30 דקות למשחק.

וויליאמסון נשאל איך הרגיש כשהתבשר שאנתוני דייויס עוזב את ניו אורלינס, ואמר: "בדיוק שיחקתי גולף, הלכתי לטלפון, וראיתי שאני מוזכר המון בטוויטר. אמרו שאנתוני דייויס עבר בשביל שלושה שחקנים, ואמרתי לעצמי שה וא אדם בוגר, ויכול לעשות מה שהוא רוצה. אבל אני כרגע רק מרוכז בלגלות באיזו קבוצה אשחק, ובלנסות לעשות את המיטב שלי". זאיון יודע להעריך שייבחר בבחירה הראשונה ויהפוך לכוכב הגדול של הפליקנס. "כמובן, שעקרונית, כן, אני חושב שאני מוכן להפוך לפנים של הקבוצה, אני חושב שכולם מוכנים לדבר כזה, ומי שלא, אני לא יודע אם הוא בענף הנכון. אבל בין אם אהיה הפנים של הקבוצה או לא, אני רק רוצה לעזור לקבוצה שלי".

מי שצפוי להילקח בבחירה השנייה השייכת לממפיס הוא ג'ה מוראנט, רכז מכללת מארי סטייט, כשהמועמד המוביל לבחירה השלישית הוא אר ג'יי בארט, חברו של וויליאמסון מדיוק, שהניקס צפויים לקטוף. כמו בכל ליל דראפט, ניתן לצפות למבול של טריידים, כשעל פי ההערכות הפליקנס, שצברו נכסים רבים בטרייד בו עזב אנתוני דייויס, יסחרו בבחירה הרביעית השייכת להם. אחד השמות ששווה לעקוב אחריהם הוא בול בול, בנו של אגדת ה-NBA מנוט בול, שעל פי התחזיות ייבחר בסביבות המקום ה-15.

עוד בנושא

עשר הגניבות הגדולות בתולדות הדראפט
עשר הבחירות הגרועות בתולדות הדראפט
זאיון ובארט יישארו יחד? ניו אורלינס מנסה להשיג גם את הבחירה 2
קפיצה מטאורית: סיפורו של כוכב מכללת מארי סטייט ג'ה מוראנט

ומה לגבי זוסמן? הפורוורד הישראלי בן ה-21 הוא אחד מבין 12 שחקנים בינלאומיים שבחרו להשאיר את שמם ברשימת המועמדים (בעוד ש-47 שחקנים אחרים משכו את שמם על מנת שיוכלו להיבחר בדראפט הבא), וגם בהערכות הסופיות לקראת רגע האמת הוא שומר על מקום יציב בין אמצע לסוף הסיבוב השני. בתחזית האחרונה של מומחה הדראפט של ESPN ג'ונתן גבעוני, מדורג זוסמן במקום ה-60 והאחרון, ובמקרה כזה ייבחר על ידי סקרמנטו - הקבוצה שבחרה בישראלי הראשון ב-NBA, עומרי כספי.

באתר Therookiewire מבית "USA TODAY" סקרו השבוע את השחקנים הבינלאומיים שצפויים להיבחר בדראפט, והקדישו פרק נכבד לזוסמן - כולל שלל סרטונים המנתחים את היתרונות והחסרונות שלו. "זוסמן רחוק מהמיינסטרים, ולמרות היעדר ההייפ, החליט להישאר בדראפט", נכתב על הישראלי. "הוא גדול וחזק, יש לו את השכל, הגודל והאתלטיות כדי להתחרות ביורוליג. מה שבולט אצלו זה יכולת המסירה והתחושה הכללית למשחק. הגובה שלו, IQ הכדורסל והגיוון במסירות הן תכונות מצוינות ל-NBA".

יכולת המסירה, בפרט, הרשימה את הכותב, בן פייפר, מאתר NBADRAFT: "הוא מוסר נפלא בתנועה, יש לו מודעות פנטסטית למה שקורה בפרקט ויכולת בלתי נלאית לדעת כל הזמן איפה השחקן הפנוי. זוסמן גם מוסר פנטסטי מהפיק אנד רול, הוא קורא כל מצב ויודע לאן להביא את הכדור. הטיימינג והקריאה שלו את המצבים בפיק אנד רול מצוינת".

עוד באותו נושא

ג'רי ווסט: "לוותר על זאיון וויליאמסון בדראפט יהיה כמו לוותר על מייקל ג'ורדן"

לכתבה המלאה

סדר הבחירות המלא בסיבוב הראשון

1. ניו אורלינס
2. ממפיס
3. ניו יורק
4. ניו אורלינס
5. קליבלנד
6. פיניקס
7. שיקגו
8. אטלנטה
9. וושינגטון
10. אטלנטה
11. מינסוטה
12. שארלוט
13. מיאמי
14. בוסטון
15. דטרויט
16. אורלנדו
17. אטלנטה
18. אינדיאנה
19. סן אנטוניו
20. בוסטון
21. אוקלהומה סיטי
22. בוסטון
23. ממפיס
24. פילדלפיה
25. פורטלנד
26. קליבלנד
27. ברוקלין
28. גולדן סטייט
29. סן אנטוניו
30. דטרויט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully