וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל פלאטיני הובא לחקירה בצרפת על רקע הענקת אירוח מונדיאל 2022 לקטאר

נשיא אופ"א לשעבר, שהודח מתפקידו, נחקר במשטרה בחשד לשחיתות במהלך ההחלטה להעניק לקטארים את האירוח. גם מי שהיה ראש הסגל של הנשיא סרקוזי נחקר בפרשה

ברני ארדוב

נשיא אופ"א לשעבר מישל פלאטיני עוכב היום (שלישי) לחקירה במשטרת צרפת על פרשת מונדיאל 2022 בקטאר. פלאטיני נחקר במסגרת חקירה שנוגעת להליך שבסיומו זכתה קטאר באירוח הטורניר. גם ראש הסגל של נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי, קלוד ג'אן, נחקר בפרשה. בצרפת דווח כי פלאטיני נעצר בנאנטר, פרבר במערב פריס, ונחקר במחלקה למלחמה בשחיתות המקומית (OCLCIFF). כדורגלן העבר נבחר לתפקיד ב-2007 ושימש כנשיא עד 2015, כשהודח על ידי ועדת האתיקה של פיפ"א.

כזכור, ב-2014 פלאטיני הודה שקיים מספר פגישות סודיות עם מוחמד בין חמאם (מי שהיה יו"ר ההתאחדות לכדורגל האסייתית וסגן נשיא פיפ"א, שהושעה לכל החיים מפעילות בכדורגל העולמי) לפני ההצבעה לקטאר. פלאטיני, 63, היה חלק מהוועדה המארגנת של מונדיאל 1998 בפריס, והצטרף לוועד המנהל של פיפ"א ב-2002 עד להשעייתו. בעקבות תשלומים לא חוקיים שקיבל, הוא הושעה לשמונה שנים מכל פכעילות בכדורגל, עונש שבהמשך קוצר לשש שנים.

בדצמבר 2010 קטאר זכתה באירוח הגביע העולמי ב-2022, בהחלטה שעוררה מחלוקת גדולה מאוד בעולם הכדורגל. רבים תהו כיצד המדינה מהמפרץ הצליחה לגבור על הצעות אחרות, במיוחד לאור העובדה שבקיץ הקטארי שורר חום גדול (ואכן, המונדיאל יתקיים בחודש דצמבר). רבים ערערו על לגיטימיות הבחירה, במיוחד גופים לזכויות אדם שביקרו את מדינות הממשלה המקומית (שאוסרת הומוסקסואליות בין השאר). לאורך השנים הופיעו לא מעט דיווחים על כספים שהועברו לבכירים בפיפ"א על מנת שיצביעו לקטאר ויעניקו לה את האירוח.

עוד בנושא

ניימאר לברצלונה? בצרפת, ברזיל וספרד מסבירים למה (ואיך) זה יקרה
העברות: יונייטד מציעה לפוגבה חוזה חדש, אפלאיי חוזר לאיינדהובן
"מצב חלומי" בריאל מדריד: ניימאר וקיליאן אמבפה לפתע בהישג יד

מישל פלאטיני. AP
פרשייה חמורה. פלאטיני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully