וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולה וויצ'יץ': "החוק החדש אפילו יותר גרוע מהחוק הרוסי. זה מצחיק"

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב מסכם עונה: הוויכוח עם המנהלת ("הורידו לנו שחקן מהרוטציה"), פלייאוף היורוליג ("מתמודדים עם קבוצות כדורגל"), ספרופולוס ("מביא משהו אחר") וזוסמן ("אם ירצה NBA, אאחל לו בהצלחה"). ראיון

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: חגיגות האליפות של מכבי תל אביב

"יאניס הביא משהו אחר, שם את השחקנים במקומות שלהם והשחקנים צברו יותר ויותר ביטחון"

בחדר צדדי במסעדת 206 ישב לו ניקולה וויצ'יץ' אמש (חמישי) ונתן להמולה סביבו לעבור. במשך כמעט שעה רק מי שנכנס למרפסת העישון במסעדה יכול היה לראות את מנהלה המקצועי של מכבי תל אביב, אלא שאז הוא הוזמן לשאת דברים ונאלץ לחצות את כל האנשים כדי לברך את השחקנים.

במשך כל החגיגות וויצ'יץ' נשאר בצד. הוא אמנם לבש את חולצת האליפות, חבש את כובע האליפות וענד את טבעת האליפות, אבל היה רחוק ממרכז החגיגות. הוא אפילו היה היחיד מבין אנשי מכבי תל אביב שספג מעט שריקות בוז מהיציעים, כשנקרא לקבל את טבעת ומגן האליפות בטקס לאחר המשחק. אבל לזה הוא כבר התרגל בשנים האחרונות.

כמה דקות אחרי שסיים לברך את הנוכחים במסיבת האליפות הוא התפנה לשיחה עם וואלה! ספורט וסיפר על הרגע ששינה את עונת 2018/19 במכבי תל אביב - החלפתו של נבן ספאחיה ביאניס ספרופולוס.

"זו הייתה החלטה קשה להחליף את המאמן. נבן עזר לנו מאוד לשנות את הקבוצה בעונה שעברה, זכינו איתו באליפות", אומר וויצ'יץ', "הייתה תחושה שאנחנו הולכים איתו לכיוון חיובי. היה לנו חוסר מזל גדול מאוד בתחילת העונה, לוח משחקים קשה ואז גם הגיעה הפציעה של ג'רמי פארגו, וזה שינה הרבה מאוד. לרוע המזל היינו צריכים להחליף את המאמן ולשנות אווירה בקבוצה, וזה עזר. יאניס הביא משהו אחר, שם את השחקנים במקומות שלהם והשחקנים צברו יותר ויותר ביטחון. זה פשוט עבד".

עוד בנושא

הדיאנדרה קיינ'ז של העולם: האבטיפוס שספרופולוס רוצה לראות במכבי תל אביב
העקיצות, הריקודים וההברזה: צפו במכבי תל אביב חוגגת את האליפות
מכבי תל אביב לקראת עונת 2019/20: הסיכום עם בלאק, והסיכוי שטיוס ימשיך

ניקולה וויצ'יץ' מנהלה המקצועי של מכבי תל אביב עם אנג'לו קלויארו, אלכס טיוס. קובי אליהו
עונה מפרכת, ושוב סימני שאלה. ניקולה וויצ'יץ' חוגג אליפות/קובי אליהו
"בשבילי זה מצחיק שאומרים שאין יותר חוק רוסי. כל חוק שמכריח אותנו לשים שחקן מסוים על הפרקט, הוא חוק רוסי. בשבילנו זה אפילו יותר גרוע"

וויצ'יץ' וצוותו עובדים זה כמה חודשים על הרכבת הסגל לקראת העונה הבאה, למרות שהמילה האחרונה ניתנת למאמן יאניס ספרופולוס שצריך לבחור את השחקנים גם מתוך הרשימה שניתנת לו. כשהוא נשאל על הביטחון שיש לו שיצליחו להרכיב קבוצה טובה יותר, הוא מפרט את הקשיים שעומדים בפניו.

"אנחנו עובדים כל הזמן כדי להפוך את מכבי לקבוצה טובה יותר. יש לנו כמה מכשולים בדרך, אנחנו משחקים מול קבוצות כדורגל אמיתיות. ריאל מדריד, ברצלונה, פנרבחצ'ה, עכשיו מאחורי באסקוניה עומדת קבוצת כדורגל. זה מאתגר, הרבה אתגרים עומדים בפנינו, אבל אני מאמין מאוד בידע שצברנו. בשנתיים האחרונות אנחנו קרובים מאוד להיכנס לפלייאוף, אנחנו תמיד באיזור. השנה שש קבוצות התחרו על מקום אחד וזה ממש לא קל, אבל יש לי ביטחון שבעונה הבאה נהיה אפילו קרובים יותר למטרה".

התלוננתם לא מעט בשנים האחרונות על החוק הרוסי. לפחות הוא נגמר השנה.

"בשבילי זה מצחיק שאומרים שאין יותר חוק רוסי. כל חוק שמכריח אותנו לשים שחקן מסוים על הפרקט, הוא חוק רוסי. רק החליפו את מספר השחקנים הישראלים שאנחנו צריכים לשים על המגרש משניים לאחד. בשבילי זה עדיין החוק הרוסי. בשבילנו זה אפילו גרוע יותר. קשה להסביר את זה לאנשים מחוץ לעולם הכדורסל, אבל החוק הנוכחי יותר טוב לנו מהחוקים שיבואו. עכשיו יש לנו עוד שחקן ברוטציה שיכול לחלק את 120 הדקות שהזרים יכולים לשחק ו-80 הדקות שהישראלים ישחקו בהם. בשנה הבאה הישראלים יקבלו יותר דקות ממה שהם אמורים לקבל לפי החוק, כמו שהם קיבלו העונה אצלנו. יש לנו שחקן פחות ברוטציה, זה יקשה עלינו לגרום לכך שתהיה לנו אותה קבוצה בליגה וביורוליג. אני לא מסכים שאין חוק רוסי, בשבילנו הוא עוד קיים ואפילו הורידו לנו שחקן אחד מהרוטציה".

* בחוק הרוסי מכבי תל אביב היתה יכולה לרשום שישה זרים בטופס, והחל מהעונה הבאה היא תוכל לרשום רק חמישה, קרי שחקן אחד פחות ברוטציה. כמובן שהיא יכולה להוסיף שחקן ישראלי נוסף, אך הצהובים מעוניינים לשמור על אותו מספר זרים (בין שבעה לשמונה).

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
בעונה הבאה החוקים יקשו אפילו יותר? מכבי תל אביב מניפה את הצלחת/דני מרון
"אני מלא ביטחון שזוסמן יישאר איתנו גם אם הוא ייבחר בדראפט. כמובן שאם הוא ירצה ללכת ל-NBA אני אאחל לו בהצלחה"

ברקע הנסיונות של הצהובים לייצר המשכיו ולהחתים בראש ובראשונה את טאריק בלאק, צץ מכשול מפתיע נוסף. יובל זוסמן, הכישרון הצעיר של הצהובים שעליו בונה מכבי לשנים הבאות, גם אחרי העזיבה הצפויה של דני אבדיה ל-NBA, עשוי לעשות צעד דרמטי ולעבור לארצות הברית כבר בקיץ הקרוב. זוסמן מועמד להיבחר בדראפט בשבוע הבא, והצהיר כי ייתכן שיילך לשחק ב-NBA או בליגת הפיתוח כבר בעונת המשחקים הבאה.

וויצ'יץ' תומך בשחקן הצעיר שעשוי לשבש לו ולקבוצתו את התוכניות בשנה הבאה. "יובל רוצה ללכת לדראפט ולדעתי זה לגיטימי. באיזה מקום הוא ייבחר? זה כבר לא תלוי בנו או לא תלוי בו. הוא צריך שקבוצה תאמין בו, זה הכל. נתנו לו הרבה דקות, השקענו בו הרבה עבודה והוא מתקדם בכל שנה. הוא עדיין צריך זמן, אני בטוח שבעונה הבאה הוא יהיה שחקן הרבה יותר טוב. אני מלא ביטחון שהוא יישאר איתנו גם אם הוא ייבחר בדראפט. כמובן שאם הוא ירצה ללכת ל-NBA אני אאחל לו בהצלחה, הוא תמיד יישאר השחקן שלנו".

מייקל רול, יובל זוסמן, מכבי תל אביב חוגגת אליפות במסעדה 206. קובי אליהו
זוסמן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully