וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העקיצות, הריקודים וההברזה: צפו במכבי תל אביב חוגגת את האליפות

14.6.2019 / 7:27

שמעון מזרחי דמע ("רציתי לחזור לרצף של אליפויות"), ספרופולוס השאיר את הריקודים לעוזרו, השחקנים הרטיבו את חדר ההלבשה ורקדו עם האוהדים ויובל זוסמן לקח פיקוד. מכבי תל אביב חגגה אליפות 53, בלי ג'רמי פארגו שהבריז ודיאנדרה קיין שרומז על עתידו

צילום ועריכה: קובי אליהו

מכבי תל אביב זכתה אמש (חמישי) באליפות ה-53 בתולדותיה והשנייה שלה ברציפות אחרי ניצחון 75:89 בגמר הפיינל פור על מכבי ראשון לציון, והאמת, ניתן היה להרגיש שהקבוצה כבר מורגלת למעמד. הקבוצה של יאניס ספרופולוס הובילה רק ב-2 נקודות יתרון במחצית, אך הציגה מחצית שנייה מצוינת, עצרה את הכתומים והתפנתה לחגיגות כשהקפטן ג'ון דיברתולומאו, שזכה להניף את צלחת האליפות, זוכה גם בתואר ה-MVP של הפיינל פור.

אחרי טקס ארוך נכנסו הצהובים לחדר ההלבשה והחלו בחגיגות. כל שחקן שנכנס זכה למקלחת של מים וקרח, כשג'ייק כהן מופקד על הוויסקי שהביא מהבית. כשצוות האימון נכנס לחדר ההלבשה הוא זכה למקלחת גם כן, כשספרופולוס מקבל אזהרה מראש ומשאיר את החליפה מחוץ לחדר ההלבשה.

עוד בנושא
מכבי תל אביב גברה על ראשון לציון בגמר וזכתה באליפות בפעם ה-53 בתולדותיה
שמעון מזרחי בכה: "זה התפרץ". קיין: "ספרופולוס שינה את העונה שלנו"
המאמן: "ארצה לשמור על הסגל". זוסמן: "בעונה הבאה אשחק במכבי או ב-NBA"
גיא גודס יודע: זו הייתה עונה אדירה ומרגשת למכבי ראשון לציון

ג'ייק כהן, יובל זוסמן, מייקל רול, מכבי תל אביב חוגגת אליפות במסעדת 206. קובי אליהו
ג'ייק כהן, יובל זוסמן, מייקל רול, מכבי תל אביב חוגגת אליפות במסעדת 206/קובי אליהו
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס חוגג אליפות עם הקבוצה במסעדת 206. קובי אליהו
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס חוגג אליפות עם הקבוצה במסעדת 206/קובי אליהו

אחרי סיום הריקודים בחדר ההלבשה רצו השחקנים לאזור שליד הקופות ביד אליהו שם חיכו להם כ-2,000 אוהדים שנשארו אחרי המשחק לרקוד איתם. מי שזכה לפקד על החגיגות עם האוהדים, גם בתוך היציעים ביד אליהו וגם ליד הקופות, היה הגארד יובל זוסמן שמקווה לרשום רגע מרגש נוסף בשבוע הבא עם בחירה בדראפט ה-NBA. השחקנים חגגו עם האוהדים במשך דקות ארוכות, כשאחרון השחקנים להישאר בחוץ היה דווקא דני אבדיה הצעיר שזכה לאהבה. אבדיה אגב, ביקש מהאוהדים לשנות את שיר השחקן שלו לשיר קצבי יותר.

בין החוגגים היה ניתן למצוא גם את דיאנדרה קיין. הגארד שעבר עונה מורכבת מסיים את 2018/19 עם אליפות שנייה במכבי תל אביב. "אלה חגיגות מטורפות", אמר קיין הנרגש, "עברנו הרבה השנה, אני באופן אישי עברתי הרבה דברים. עליות וירידות, החלפה של מאמנים, אבל איכשהו נלחמנו בכל הבעיות הללו. לא הגענו לאן שרצינו להגיע ביורוליג, אבל נלחמנו חזק מהמצב שהיינו בו והיינו קרובים לפלייאוף. בליגה ידענו שכולם נגדנו, אבל התגברנו וזכינו באליפות".

קיין נחשב לאחד השחקנים היותר אהובים על המאמן יאניס ספרופולוס, והוא רמז על המשך דרכו: "המאמן שלנו הוא האיש שלי, אני מכבד אותו והוא מכבד אותי. הוא אפילו בן אדם יותר טוב משהוא מאמן. הוא לימד אותי הרבה דברים, הוא בן אדם שאתה רוצה לשחק בשבילו, אתה רוצה לשכב בשבילו על הכביש, כי זה מה שהוא יעשה בשבילך. אני מקווה שאני אוכל לשחק בשבילו שוב".

ג'ון דיברתולומאו, מכבי תל אביב בחגיגות האליפות במסעדת 206. קובי אליהו
ג'ון דיברתולומאו, מכבי תל אביב בחגיגות האליפות במסעדת 206/קובי אליהו
דיאנדרה קיין, מכבי תל אביב חוגגת אליפות במסעדת 206. קובי אליהו
דיאנדרה קיין, מכבי תל אביב חוגגת אליפות במסעדת 206/קובי אליהו

השחקנים ביחד עם הצוות המקצועי, הנהלת הקבוצה והצוות הניהולי עשו את דרכם למסעדת 206 לחגיגות המסורתיות לשם גם הגיעו כמה עשרות אוהדים. לחלק מהשחקנים היה זה הפעם הראשונה בחגיגות. מי שנשאו דברים באירוע היו היו"ר שמעון מזרחי, המאמן יאניס ספרופולוס, המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' והמנכ"ל אלי דריקס. חלקם העדיפו על הבמה לעקוץ את שיטת הפיינל פור אחרי שבירכו את השחקנים והצוות על ההישג. מי שהעדיף להיעדר מהאירוע היה ג'רמי פארגו, שגם לא השתתף בריקודים בחדר ההלבשה ומסיים את העונה עם טעם מעט חמוץ.

ספרופולוס נכנס ל-206 כשהוא מלווה באשתו ובבנו, ולאחר כמה כוסות שתייה סיפר כי משאיר את הריקודים והשירים לעוזרו וסיליס ירגוטליס. "אני אוהב איך שחוגגים כאן דברים", אמר המאמן היווני במרכז החגיגות, "אני אוהב שאנחנו משמחים את כל האוהדים שלנו, החגיגות נהדרות ואנחנו נהנים מאוד. ביוון השגתי את האליפות הראשונה שלי, אבל מכבי היא הקבוצה הראשונה שאני זוכה באליפות בה מחוץ למדינה".

מייקל רול, יובל זוסמן, מכבי תל אביב חוגגת אליפות במסעדה 206. קובי אליהו
מייקל רול, יובל זוסמן, מכבי תל אביב חוגגת אליפות במסעדה 206/קובי אליהו

כשספרופולוס ביקש לסכם את העונה הוא אמר כי "זו הייתה עונה קשה והיה חשוב לזכות באליפות, הליגה הישראלית היא קשה עם הרבה קבוצות טובות, אתה יכול להפסיד כמעט לכל קבוצה אם אתה לא משחק טוב. זה היה חשוב מאוד אחרי שסיימנו את העונה ביורוליג להתרכז בליגה, והייתה תקופה של חודש של משחק בשבוע ועבדנו טוב מאוד כדי לשמור אותנו ברמה גבוהה עד לסיום העונה".

המאמן הוסיף על הרגע הראשון שבו הבין את החוזק של הסגל שאותו מאמן: "הרגע הגדול הראשון שלנו היה נגד באיירן מינכן שניצחנו ב-25 הפרש בבית, ידעתי שיש לנו סגל טוב וניסיתי לשנות את המנטאליות, ולנצח הרבה משחקים. כששיחקנו בירושלים וניצחנו עם כדורסל נהדר בסיבוב השני, אלה היו משחקים חשובים שהראו שיש לנו סגל מצוין שיכול להצליח עד הסוף".

אנג'לו קלויארו, סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל חוגגת אליפות במסעדה 206. קובי אליהו
אנג'לו קלויארו, סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל חוגגת אליפות במסעדה 206/קובי אליהו
טאריק בלאק, מכבי תל אביב בכדורסל חוגגת אליפות במסעדה 206. קובי אליהו
טאריק בלאק, מכבי תל אביב בכדורסל חוגגת אליפות במסעדה 206/קובי אליהו

חזרה ליד אליהו. על הפרקט השיג שמעון מזרחי את תואר האליפות ה-46 שלו במכבי תל אביב. במראה כמעט מוזר החלו דמעות להצטבר בעיניו של מזרחי הנרגש. "אני לא מתבייש בזה, הייתי נרגש. לזכות באליפות שנייה ברציפות, אחרי שהרצף שלנו נקטע שנים אחדות לפני כן, רציתי לחזור לרצף של האליפויות", סיפר היו"ר הוותיק כשעה לאחר מכן.

"כל אליפות יש בה ייחודיות משלה", הוסיף מזרחי, "אתה עובד תשעה חודשים מלאים כדי לזכות בתואר, זה התואר היחידי שנשאר לנו העונה כי לא זכינו בגביע המדינה, לא הגענו לשמונה הראשונות באירופה, היא הייתה מאוד חשובה. גיבשנו צוות עם מאמן חדש שהחליף את נבן ספאחיה ועשה עבודה יפה מאוד. היה גיבוש טוב בין השחקנים. הדבר היחיד שמבחינתי מעיב על האליפות הזאת זו הדרך שבה היא הושגה. אתה משחק שלושה סיבובי ליגה שלמים, מסיים אותם עם שישה הפסדים בלבד, ואתה צריך אחר כך להתמודד בחצי הגמר והגמר במשחק אחד על העונה כולה. הגיע הזמן שזה יופסק, ושהמנהלת תכבד את ההחלטות שלה ויעברו לסדרות. אני מקווה שנצליח לשמר את אותם השחקנים שהמאמן ירצה לראות, ושתהיה לנו המשכיות".

על הצלחת המהלך של חילופי המאמנים, בשעה שנבן ספאחיה שפתח את העונה כמאמן הקבוצה נמצא בהיכל, אמר מזרחי: "השינוי היה שינוי מתחייב. יכול להיות שקצת איחרנו והיינו צריכים לעשות את זה שניים או שלושה משחקים לפני כן. אמנם ביורוליג לא הגענו לשמונה הראשונות אבל ניצחנו בחוץ את צסק"א וניצחנו בבית את הקבוצות המובילות. בסופו של יום האליפות הזאת היא מאוד מתוקה, אני רק יכול להחמיא לצוות המאמנים ולהסיר את הכובע בפני הנחישות של כל השחקנים כפי שהתבטאה במחצית השנייה הערב".

שמעון מזרחי, מכבי תל אביב חוגגת אליפות במסעדה 206. קובי אליהו
שמעון מזרחי, מכבי תל אביב חוגגת אליפות במסעדה 206/קובי אליהו
מייקל רול, מכבי תל אביב חוגגת זכייה באליפות במסעדה 206. קובי אליהו
מייקל רול, מכבי תל אביב חוגגת זכייה באליפות במסעדה 206/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully