וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי בכה: "זה התפרץ". קיין: "ספרופולוס שינה את העונה שלנו"

13.6.2019 / 23:09

מכבי תל אביב חוגגת את הזכייה בתואר. היו"ר שוב יצא נגד השיטה ומקווה להמשכיות, וכך גם המאמן: "ארצה לשמור על כמה שיותר שחקנים מהסגל". זוסמן: "בעונה הבאה אשחק במכבי או ב-NBA"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב זכתה הערב (חמישי) באליפות ה-53 בתולדותיה, לאחר שגברה ביד אליהו 75:89 על מכבי ראשון לציון. זה לא היה פשוט, אולם בסופו של דבר ידעו הצהובים להשלים את העבודה ולדאוג שהעונה הזו, בה הודחו מהיורוליג עוד לפני ההצלבה ואכזבו גם בגביע המדינה, תסתיים עם התואר המקומי שהם כל כך אוהבים, וכנראה שגם זה משהו. ג'ון דיברתולומאו סיים כקלע המוביל עם 15 נקודות, דיאנדרה קיין וסקוטי ווילבקין הוסיפו 14 כל אחד.

אף שראה אינספור תארים לאורך הקריירה המפוארת שלו, שמעון מזרחי הזיל דמעה עם השריקה לסיום. "הייתי מאוד מתוח, זה התפרץ", הסביר. "האליפות היתה מאוד חשובה. הדבר היחיד שמעיב עליה קצת היא הדרך של השגת אליפות במשחק אחד ולא בסדרות. ברגע שהחתמנו את יאניס ומראש הוא ידע שזה גם לעונה הבאה, זה כבר נתן לו את הביטחון וגם לשחקנים".

על עונת 2019/20 אמר מזרחי: "אין שום שינויי בעלות, אין שינויים בניהול, ניקולה וויצ'יץ' ממשיך בעונה הבאה, אני מקווה שגם דני אבדיה ויובל זוסמן יישארו איתנו עוד עונה או שתיים לפחות. השלד הזה, כשהוא מלוכד וכל אחד מכיר את השני, זה מה שחשוב. אנחנו רוצים את טאריק בלאק, הוא בא מה-NBA וחושב על אפשרות לחזור לשם. אם הוא לא יהיה שם, אתם תראו אותו במכבי תל אביב. אני לא יודע לגבי הדיבורים על עומרי כספי, אבל לא שולל את האפשרות שהוא יהיה פה".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב זכתה באליפות בפעם ה-53 בתולדותיה
עירוני נהריה הגישה הצעה לדני פרנקו
הפועל תל אביב בניסיון נוסף לצירוף בית הלחמי, גם אלפסי בתמונה
שבוע לפני הדראפט: בארה"ב צופים ליובל זוסמן בחירה בסוף הסיבוב השני

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
עכשיו אפשר לדבר על העונה הבאה. ספרופולוס/דני מרון

"אני שמח מאוד, זה עוד תואר בהיסטוריה המפוארת של מכבי תל אביב", אמר יאניס ספרופולוס. "אני גאה בשחקנים, זה לא היה קל, כי הגעתי באמצע העונה ולא הכרתי את הליגה כמו שצריך. העוזרים שלי מאוד עזרו לי. ככל שהתאמנו יותר כך גם השתפרנו, שיניתי כמה תרגילים התקפיים והוכחנו שאנחנו מסוגלים לשחק הגנה מצוינת". על העונה הבאה אמר המאמן הצהוב: "בינתיים עדיין לא עשינו כלום. יש הרבה שמות בשוק, אני רוצה להשאיר כמה שיותר שחקנים מהסגל הנוכחי לעונה הבאה. נדבר עם ההנהלה ונחליט מה לעשות. אני מאמין בסגל הזה, ברור שנצטרך להתחזק וננסה להילחם על ההצלבה".

במסיבת העיתונאים הוסיף המאמן: "אני רוצה לברך את כל השחקנים שלנו ולהוריד את הכובע בפניהם. למכבי היה מאמן נהדר, לא קל להחליף מאמן באמצע העונה, לא קל להיכנס לקבוצה כשהיא רצה. זה היה מאוד חשוב שהקבוצה הייתה מחויבת. השחקנים החלו לשחק טוב מאוד, ראינו את זה גם ביורוליג, הייתה לנו גישה אחרת, התחלנו לשחק טוב יותר הגנתית, וקראנו טוב יותר את המשחק התקפית. לא קל לשחק בלי הרבה אימונים, ולכן הפסדנו גם משחקים בליגה הישראלית. כשסיימנו את היורוליג, התחלנו לשחק רק בישראל, היינו צריכים לעבור למשחק אחד בשבוע. בחודש הזה שינינו את הקבוצה, וזה השלב שהתחלנו לשחק טוב יותר התקפית והגנתית.

"אני גאה באליפות הזו, אני גאה שאני מאמן מכבי תל אביב ושהבאנו עוד תואר למועדון הגדול הזה, ואני שמח בשביל הבעלים והאנשים מסביב לקבוצה והאוהדים שהבאנו להם עוד שמחה. כמו שאמרתי מהרגע שהגעתי לכאן, אני חושב שאני מבורך להיות חלק מרשימת המאמנים הגדולים שאימנו את המועדון הזה. אנחנו רוצים לעבוד בצורה מקצוענית כדי לבנות קבוצה גדולה כמו שמגיע למכבי תל אביב".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב זכתה באליפות בפעם ה-53 בתולדותיה

לכתבה המלאה

הקפטן ג'ון דיברתולומאו סיכם: "זאת הייתה עונה ארוכה עם המון עליות וירידות שהסתיימה בצורה מרגשת. צריך להוריד את הכובע בפני המאמן על השינוי החיובי שהוא ביצע בקבוצה מאז שהוא הגיע. אני מאושר מהזכייה, מאוד רצינו את התואר הזה. אנחנו כאן בשביל לזכות בתארים".

דיאנדרה קיין הוסיף: "אני שמח בשביל המאמן שלנו, הוא שינה את העונה כשהגיע. הוא מאמן נהדר אבל בן אדם אפילו טוב יותר. אני יודע שאמא שלי גאה בי, זאת הייתה עונה לא קלה בכלל. לא היה קל לעזוב אותה, אבל חבריי לקבוצה ואנשי הקבוצה, כמו גם האוהדים, עזרו לי לעבור את התקופות הקשות".

יובל זוסמן אמר: "אני רוצה להודות לכל אנשי המועדון שעבדו כל כך קשה. עברנו עונה עם הרבה עליות וירידות. אני טס מחר או מחרתיים לארצות הברית, לאימונים עם קבוצות שמעוניינות בו ב-NBA. נראה לאן נלך משם. הכל נזיל והכל יכול להיות. בעונה הבאה אשחק או במכבי או בקבוצה מה-NBA".

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
כמה שזה מתוק. דיברתולומאו והחברים מניפים צלחת/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully