וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליי תומפסון סובל מקרע ברצועות הברך. סטיב קר: "זה קורע לב"

מכה כפולה לגולדן סטייט בגמר ה-NBA, כשהקלע המצטיין ספג פציעה קשה וצפוי להיעדר תקופה ממושכת. סטיב קר: "ברגע הזה אתה אומר לעצמך, אתם עושים צחוק?". קרי וגרין: אל תהמרו נגדנו. הפרשנים: "אחת מסדרות הגמר העצובות אי פעם"

יוטיוב

בווידאו: אוהדי טורונטו חוגגים

העונה הסוערת של גולדן סטייט הסתיימה עם מכה כפולה: גם הפסד לטורונטו במשחק השישי ואובדן האליפות, וגם הפציעה של קליי תומפסון. אם לא הספיקה הפציעה של קווין דוראנט, במהלך הרבע השלישי של משחק 6 בסדרת הגמר גם קליי תומפסון נחת רע מאוד על הפרקט, והתפתל על הפרקט כשהוא נאנק מכאבים. תומפסון, שסיים את המשחק עם 30 נקודות בשלושה רבעים, ירד לחדר ההלבשה מדדה, כשהוא נסחב על ידי חבריו. הוא עוד קיווה לחזור, וכשהבין שאם לא יזרוק את זריקות העונשין שקיבל לא יוכל לשוב למשחק - הוא חזר בצליעה למגרש, וקלע את שתי הזריקות מהקו. לאחר מכן שוב ירד לחדר ההלבשה בצליעה, והקבוצה הודיעה שלא יחזור, לפני שעזב את האולם על קביים. בסיום המשחק סוכנו של תומפסון עדכן שהוא ככל הנראה סובל מקרע ברצועות הברך - פציעה שתגרום להשבתתו לחודשים ארוכים.

סטיב קר ניסה להמחיש את ההלם בקבוצה אחרי הפציעה של תומפסון, שהצטרפה כמובן למכה מהפציעה של קווין דוראנט, כמו גם לפציעה של קוון לוני. "זה מדהים כשאנחנו יושבים במצב הזה, במהלך המשחק, כשיש לנו הזדמנות לנצח את טורונטו ולכפות משחק שביעי, ואתה רק חושב - 'איך?! איך החבורה הזאת של השחקנים הצליחה להציב את עצמה בסיטואציה הזאת כשהם יכולים עדיין לעשות את זה?", אמר קר, בניסיון להמחיש את הגאווה שלו בקבוצה שנתקלה בקשיים ומהמורות, "ואז קליי נופל, והוא בחוץ למשחק, ואתה אומר לעצמך, 'אתם עושים צחוק? זה חייב להיגמר'". קר הוסיף ש"הדרך שבה זה נגמר, אני לא יודע אם זה קשור לחמש עונות רצופות עם יותר מ-100 משחקים וכל השחיקה הזאת, אבל זה קורע לב".


עוד בנושא
טורונטו אלופת ה-NBA אחרי שגברה 110:114 על גולדן סטייט
אחד הפלייאופים הגדולים אי פעם: המספרים המדהימים של קוואי לאונרד
קואי לאונרד הנרגש הוכתר ל-MVP: "פקפקו בי, חשבו שאני מזייף פציעה, אני יודע מי אני"

קליי תומפסון גולדן סטייט ווריירס נפצע בסדרה מול טורונטו. רויטרס
קליי תומפסון גולדן סטייט ווריירס נפצע בסדרה מול טורונטו/רויטרס

המשמעות מבחינת גולדן סטייט היא שגם אם איכשהו היא מצליחה להשאיר את השחקנים החופשיים קליי תומפסון וקווין דוראנט (שעל פי דיווחים יש יותר סיכוי שיישאר כעת כשהקבוצה איבדה את התואר), היא תתקשה מאוד בשנה הבאה: דוראנט לא צפוי לשחק בשנה הקרובה, ותומפסון, כך נראה, יחזור אחרי שיקום ארוך רק בפברואר או במרץ, לקראת סוף העונה הרגילה. כך שעבור הווריירס, מדובר במכה רצינית לעתיד.

הקבוצה, כידוע, גם עוברת אולם, כשהיא עוזבת את אוקלנד ועוברת לאולם חדש בסן פרנסיסקו. אומנם האורקל ארינה לא הוכיח את עצמו בסדרה (הווריירס הפסידו בו שלוש פעמים בשלושה משחקים), אבל הקבוצה מתכוננת לעידן חדש מחוץ לאולם שבו שיחקה ב-47 השנים האחרונות. האם השושלת נגמרה? סטפן קרי אמר בסיום ש"בסופו של דבר זה היה משחק שהוכרע על פוזשן אחד. נחשוב הרבה על ההפסד הזה, הוא קשה מאוד. אבל עם ה-DNA שלנו, עם מה שאנחנו ועם האופי שיש לנו בקבוצה הזאת, לא הייתי מהמר נגדנו שלא נהיה כאן באותו שלב בעונה הבאה ושנמשיך להתקדם. כך שאני גאה מאוד בדרך שבה נלחמנו עד הרגע האחרון. החמש שנים האלה היו מדהימות, אבל אני ממש לא חושב שזה נגמר".

קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס, נפצע מול טורונטו ראפטורס. רויטרס
קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס, נפצע מול טורונטו ראפטורס/רויטרס
שחקני גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי,  דמרכוס קאזינס. AP
ערב עצוב, לכולם. הווריירס/AP

גם דריימונד גרין לא חושש לקראת העתיד: "כולם חושבים שזה הסוף שלנו, אבל זה לא חכם. לא גמרנו שום דבר. הפסדנו השנה את התואר וברור שזו לא הייתה השנה שלנו, אבל זה לא אומר כלום. אני שומע את כל הדיבורים על סוף עידן, אבל לא רואה את זה קורה. אנחנו עוד נחזור".

גרין הודה ש"היה קשה בלי קליי. זה לקח לנו קלע גדול. הוא שיחק אגרסיבי, הוא סחב אותנו על גבו. אני משחק לצדו כבר שבע שנים ואין הרבה שחקנים יותר קשוחים ממנו. ידעתי שהוא חוזר למגרש רק בשביל לזרוק את קליעות העונשין, אבל אם היו נותנים לו? הוא היה נשאר שם וממשיך לשחק. זה בנאדם שעלה עם פציעה בירך למשחק 4. מי עושה את זה? אף אחד. הוא לוחם (וורייר) בכל מובן המילה. הוא ייתן הכל בכל פעם שהוא עולה על הפרקט ובגלל זה אנחנו אוהבים אותו. לא מפתיע אותי שהוא רץ בחדר ההלבשה וניסה לחזור בכוח. הוא משוגע. אני מתפלל שהוא יהיה בסדר".

בארה"ב כבר טוענים שהפציעות האלה הרסו את הסדרה. "הראפטורס ראויים לתואר, אבל הפציעות של הווריירס מנעו מהקהל סדרה קלאסית", נכתב ב-USA TODAY, "לא צריכה להיות כוכבית ליד התואר הזה... אבל לכל אלה שמחוץ לקנדה, זו אחת מסדרות הגמר הכי עצובות שחווינו אי פעם. בגלל מה שהיא הייתה אמורה להיות. בגלל המחיר ששילמו קווין דוראנו וקליי תומפסון הפצועים. גם אםן רציתם שהווריירס יפסידו, גם אם קיוויתם שהשושלת שלהם תיגמר - אין בהפסד כזה שמחה או הנאה, או צדק. זה פשוט מזל ביש שלא איפשר לנו לראות אם הראפטורס יכלו לנצח אותם במלוא הפוטנציאל".

אגב, גם מאמן טורונטו ניק נרס החמיא לרוח של הגולדן סטייט. "הייתה להם עונה קשה מבחינת פציעות, והם המשיכו לשחק", אמר המאמן המנצח, "הם המשיכו לעלות סיבובים בפלייאוף, כששחקנים נכנסים ויוצאים. וגם היה להם מזל רע מאוד בגמר, למען האמת. וכמונו, הם המשיכו, לא הפסיקו. היינו חייבים להמשיך לשחק, בלי קשר למה שעובר עליהם". מארק גאסול החמיא ליריבה ואמר: "הם הראו איזה לב גדול יש להם, מה זה בדיוק אומר להיות קבוצה אלופה. הם לא תירצו אפילו לרגע, פשוט המשיכו לשחק, המשיכו ללכת בכל הכוח בכל פוזשן, גם בהגנה וגם בהתקפה, כך שיש לי הרבה כבוד למועדון הזה. למרות זאת, אני מאוד שמח שניצחנו".

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס/רויטרס
גולדן סטייט ווריירס מול טורונטו ראפטורס. GettyImages
סיומת אומללה, ופסק זמן מיותר. הווריירס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully