וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוואי לאונרד הנרגש הוכתר ל-MVP: "פקפקו בי, חשבו שאני מזייף פציעה, אני יודע מי אני"

גיבור האליפות נבחר כמעט פה אחד למצטיין הגמר, הגיב באמוציונליות וסירב לקשור את עתידו עם הראפטורס. יוג'ירי ולאורי נרגשים, דרייק בטירוף. התגובות והמספרים והחגיגות, כולל הברכה של סטפן קרי לדרייק

יוטיוב

בווידאו: אוהדי טורונטו חוגגים

טורונטו ראפטורס אלופה, קואי לאונרד חוגג. רויטרס
כן, זה שלך. קוואי/רויטרס

היסטוריה: טורונטו השלימה הבוקר (שישי) זכייה באליפות היסטורית, אחרי שגברה 110:114 על גולדן סטייט וקבעה 2:4 בסדרת הגמר. המסע המפותל של הראפטורס לאליפות היה רצוף מהמורות, אכזבות וקשיים, ובסופו של דבר קיבל דחיפה בזכות איש אחד: קוואי לאונרד, שהגיע "בהשכרה" כביכול מסן אנטוניו, עם חוזה לעונה אחת בלבד, והותיר חותמת היסטורית על העיר ועל המועדון.

לאונרד הוכתר ל-MVP הגמר בפעם השנייה בקריירה, ועשה זאת כמעט פה אחד: מתוך פאנל של תשעה פרשנים ועיתונאים שהיו אחראים לבחירה, שמונה בחרו בו ורק מאמן העבר יובי בראון בחר דווקא בפרד ואנווליט. לאונרד נראה מאופק כהרגלו בסיום, אבל הודה ש"בשביל זה אני משחק כדורסל".

"ניסיון החיים שצברתי, החברים שקיבלו אותי בזרועות פתוחות, ההנהלה - כל זה נתן לי לשחק כדורסל כמו שאני אוהב, לא יותר מדי למעלה, לא יותר מדי למטה", סיפר לאונרד על ההשתלבות המהירה בטורונטו. "המועדון הזה עבר המון, המשכתי לעבוד קשה, ואני שמח שהגעתי לקבוצה שכולם משדרים על אותו גל". על השאלות על עתידו בקבוצה, שכרגע עדיין מעורפל, התחמק באלגנטיות ואמר: "אני נהנה מהרגע, ולא חושב יותר מדי על העתיד".

עוד באותו נושא

טורונטו אלופת ה-NBA אחרי שגברה 110:114 על גולדן סטייט

לכתבה המלאה

במסיבת העיתונאים שאחרי ההנפה, לאונרד נראה משוחרר יותר וגם הודה שאחרי התקופה הקשה בסן אנטוניו, כולל סכסוך עם הצוות הרפואי ואינספור שמועות על התנהלות קלוקלת מצידו, מדובר עבורו בסגירת מעגל: "הרבה אנשים פקפקו בי, חשבו שאני מזייף פציעה או שאני לא רוצה לשחק עבור הקבוצה שלי. עבורי זו היתה אכזבה גדולה. לא רציתי לשחק כשאני פצוע. ידעתי שאני חייב לגרום לעצמי לחזור להיות שמח ולא אכפת לי מה אומרים עליי, אני יודע מי אני כאדם, אני יודע איך אני מרגיש, ובסך הכל רציתי להיות שמח. נשארתי נאמן לעצמי לאורך כל הדרך. לא אכפת לי מה התקשורת אומרת עליי. גם אם היא היא רוצה שאקלע 25 נקודות כל משחק, אבוא לכל משחק ואנסה לשחק אותו כמו שצריך בלי לדאוג למספרים שלי, רק איך לשחק נכון".

על העונה שעברה עליו אמר: "אמרתי לעצמי שלא אחזור למגרש עד שאהיה בכושר טוב וארגיש טוב, לא רציתי לסכן את עצמי בעוד פציעה. אני שמח שהגעתי ל-60 משחקים העונה. האליפות הזו מרגשת בשבילי, כי אני יודע איך כולם הסתכלו עליי בשנה האחרונה. אני ידעתי מה אני שווה כל הזמן הזה".

בנוסף, חשף קוואי שאחרי הטרייד שהעביר אותו לטורונטו שלח הודעה נרגשת לקייל לאורי, שנפרד מחברו הטוב דמאר דרוזן. "כתבתי לו, 'בוא נעשה משהו מיוחד. אני יודע שאתה כועס, אני יודע שהחלפתי את החבר הכי טוב שלך, אבל בוא נגרום לזה לעבוד'. והנה אנחנו כאן היום".

על הפציעה של קליי תומפסון: "אני מקווה שקליי בסדר. אף פעם לא נעים לראות חבר טוב נפצע ככה. כשהוא נפצע חשבתי עליו, אפילו לא חשבתי על המשחק למען האמת. היה קשה לחזור להתרכז במשחק".
על הזריקה האחרונה של גולדן סטייט: "לסטף לא היתה זריקה טובה במיוחד, לא דאגתי במיוחד. ברור שהוא קלע זריקות כאלה בעבר, אבל הייתי מרוכז אך ורק בריבאונד, כי הניסיון לימד אותי שזה הכי חשוב".

קוואי לאונרד שחקן טורונטו ראפטורס. GettyImages
הכל יצא. לאונרד/GettyImages

קייל לאורי, שעבר כברת דרך ארוכה עם טורונטו, כשל פעם אחר פעם בפלייאוף וספג ביקורות על יכולתו בפוסט סיזן לאורך השנים, סגר מעגל מתוק עם סדרה אישית נהדרת. "אני משחק כדורסל וחולם על זה הרבה שנים, זו תחושה נפלאה עכשיו. אני אוהב את הקבוצה הזאת, אוהב אותם אחד-אחד, ואני מתקשה למצוא את המילים", אמר, והוסיף על חברו הטוב דמאר דרוזן, שלא זכה לחגוג עם טורונטו: "אני אוהב אותו, יודע שהוא שמח בשבילי עכשיו, בטוח שאדבר איתו בהמשך".

פרד ואנווליט, גיבור הרבע האחרון של הראפטורס, הודה: "היה המון לחץ, החבר'ה האלה לא עושים את זה קל עבורך, אז נדרש הרבה מאמץ, הרבה קור רוח, ואני שמח שהצלחנו לעשות זאת. עבדתי כל הקיץ על הקליעה שלי, אני לא יכול לזרוק הכל, הם הביאו שמירה כפולה על קייל לאורי, אז היו לי כמה זריקות יותר פתוחות".

צפו בחגיגות בחדר ההלבשה

מארק גאסול חוגג אליפות עם טורונטו ראפטורס. רויטרס
מגיע להם. גאסול/רויטרס
טורונטו ראפטורס אלופה - חגיגות בקנדה. רויטרס
מדינה שלמה בעננים. טורונטו הלילה/רויטרס

לטענת רבים, הגיבור האמיתי של האליפות היה מסאי יוג'ירי, הג'נרל מנג'ר המוערך של הראפטורס, שלקח כמה החלטות קשות העונה ולבסוף כולן השתלמו: גם הטרייד השנוי במחלוקת על קוואי לאונרד שבמסגרתו ויתר על דמאר דרוזן האהוב, גם פיטורי מאמן העונה שעברה דוויין קייסי, גם ההחלטה לצרף את מארק גאסול באמצע העונה, וגם ההחלטה למנות את ניק נרס חסר הניסיון למאמן ראשי.

"אנחנו גדלים ומנסים להוכיח לעולם איך אפשר לבנות קבוצת NBA אחת מחוץ לארצות הברית", אמר יוג'ירי הנרגש. "והחבר'ה האלה היו נפלאים נהדרים. קווין דוראנט וקליי תומפסון, אנחנו אוהבים אותך כשחקני NBA, אבל רצינו לחגוג בטורונטו, ועכשיו נעשה את זה".

דרייק אוהד טורונטו ראפטורס. GettyImages
גם הרגע שלו. דרייק חוגג/GettyImages

המספרים

* טורונטו היא הקבוצה השישית בתולדות ה-NBA שמנצחת שלושה משחקי חוץ בגמר ה-NBA.

* קוואי לאונרד סיים את הפלייאוף עם 732 נקודות, המספר השלישי הכי גבוה אי פעם לשחקן בודד. רק מייקל ג'ורדן (759 נקודות ב-1992) ולברון ג'יימס (748 נקודות ב-2018) קלעו יותר.

* לאונרד ופסקל סיאקם קלעו במצטבר בגמר 1,187 נקודות, שווה למייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן במקום השני אי פעם לצמד שחקנים בפלייאוף. רק לברון ג'יימס ודוויין ווייד קלעו יותר ב-2012 (1,222).

* קוואי הוא השחקן השלישי אי פעם שזוכה בפרס MVP הגמר עם שתי קבוצות שונות. השניים הקודמים שעשו זאת: ביל ראסל ולברון ג'יימס.

* ניק נרס הוא המאמן הרוקי התשיעי בהיסטוריה שזוכה באליפות, והשלישי בחמש השנים האחרונות (לצד סטיב קר ב-2015 וטיירון לו ב-2016). לפני כן, זה לא קרה מאז פט ריילי עם הלייקרס ב-1982.

צפו: סטפן קרי מברך את דרייק

קייל לאורי חוגג טורונטו ראפטורס אלופה. רויטרס
מגיע לו. לאורי/רויטרס

ומה עם העונה הבאה?

כמובן שהשאלה הגדולה נוגעת לעתידו של קוואי לאונרד. הדיווחים לגבי כוכב האליפות לא השתנו מהותית במהלך העונה: על פי רוב, נראה שהוא מעוניין לשחק באחת משתי הקבוצות בלוס אנג'לס, עם עדיפות לקליפרס. יחד עם זאת, כמובן שהאליפות עשויה לשנות את התמונה, וקוואי עשוי לבחור להישאר בין אם בחוזה חדש ובין במסגרת האופציה שיש לו לעונה הבאה (21 מיליון דולר).

פרט לקוואי, רוב השחקנים אמורים להישאר. מארק גאסול הוא בגדר סימן שאלה וגם לו, כמו ללאונרד, יש אופציית שחקן לעונה הבאה שעליו להחליט אם הוא מממש או לא (25 מיליון דולר). קייל לאורי, סרג' ריבקה, פרד ואנווליט, פסקל סיאקם ולמעשה כל שאר שחקני הרוטציה חתומים לעונה הבאה.

כמה שדרייק חיכה לזה

המסע המפותל של ניק נרס הסתיים בצורה הכי מתוקה

פאו גאסול מברך את אחיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully