וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתן נוקאאוט לעצמו": הפרשנים קוטלים את ניק נרס על פסק הזמן המפוקפק

המאמן עצר את המומנטום של הראפטורס בדקות הסיום והסביר: "רציתי לתת לקוואי קצת מנוחה". גולדן סטייט מסבירה למה "הלב, לא הכישרון" ניצח וזועמת על האוהדים ה"מזדיינים" שחגגו את פציעת דוראנט

עריכת וידאו: מתן חדד

גולדן סטייט מנסה לעכל את המשחק ההפכפך והאמוציונלי שעבר עליה הלילה (בין שני לשלישי). מצד אחד הווריירס ניצחו 105:106 את טורונטו במשחק 5 וכפו משחק שישי באורקל ארינה כשהם מפגינים עצבים מברזל והמון, המון אופי. מצד שני, המשחק גבה מחיר כבד עם הפציעה הקשה של קווין דוראנט בעקב אכילס (בנוסף לפציעה של קוון לוני, שספג מכה ברבע השלישי ולא חזר עד הסיום).

"זה היה ניצחון אדיר והפסד נוראי בעת ובעונה אחת", הגדיר זאת סטיב קר בסיום, עוד לפני שהג'נרל מנג'ר בוב מאיירס בישר בדמעות שהפציעה של דוראנט קשה. קר הילל את הקשיחות של שחקניו, שלא איבדו ריכוז גם כשנקלעו לפיגור של שש נקודות שתי דקות לסיום והקהל של טורונטו כבר הריח את האליפות באוויר. "כבר ראינו הכל, היינו בכל כך הרבה מעמדים, בכל כך הרבה משחקים גדולים, והחבר'ה האלה כבר עושים את זה על אוטומט. הם הגיעו לכל כך הרבה הישגים יחד, וזה לא יכול לקרות רק בגלל כישרון, זה מגיע בשילוב עם רוח לחימה ועם המון תשוקה", אמר המאמן, והוסיף ש"בדקה וחצי האחרונות עשינו כמה עצירות הגנתיות. ההגנה שלנו היתה קרובה להישבר, אבל לא נשברה. והפוזשן ההגנתי האחרון, הוא כבר היה לא פחות ממדהים. כל אחת מחמשת השחקנים שלנו עשו הגנה מדהימה במהלך הזה".

דריימונד גרין, שהיה "כוכב" המהלך האחרון עם סגירה של שני שחקנים וחסימה על קייל לאורי, נראה מאושר מהקאמבק של הווריירס ואמר ש"במינוס שש נקודות, כשנותרו שתי דקות על השעון, במשחק הדחה, לפני אליפות היסטורית שלהם - בהחלט היינו יכולים 'להתקפל' ברגע הזה, אבל זה לא קרה. אמרתי את זה כבר בעבר: מעולם לא ראיתי את החבר'ה שלנו מתקפלים. זה נכון גם היום".

עוד בנושא

גולדן סטייט ניצחה 105:106 את טורונטו וכפתה משחק שישי בגמר ה-NBA
ג'נרל מנג'ר גולדן סטייט הודיע בדמעות שדוראנט נפצע באכילס: "הליגה השתנתה"
דוראנט מגיב לפציעה: "כואב לי בנשמה, אבל הניצחון היה כמו שוט של טקילה"

שחקני גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי, דריימונד גרין חוגגים. GettyImages
הרבה כישרון, אבל גם הרבה לב. קרי וגרין חוגגים בפרצוף של דרייק/GettyImages
שחקני גולדן סטייט ווריירס קליי תומפסון, ג'ונאס ג'רבקו חוגג. רויטרס
"נעשה את זה בשביל KD". תומפסון חוגג/רויטרס

גם קליי תומפסון, ששתי שלשות גדולות שלו הניעו את המהפך בדקה האחרונה, אמר ש"לא נכנסנו לפאניקה אפילו שהיינו במצב הכי גרוע שיש. היינו מאוד קרי רוח, במיוחד בדקות האחרונות. זה מה שאנחנו עושים. אני לא מאמין שקבוצה צעירה ולא מנוסה היתה יכולה לעשות את מה שעשינו הלילה. כבר ראינו הכל - יתרון 1:3 שלנו שהולך לאיבוד, פיגור 3:1 שלנו שהופכים לניצחון בסדרה - שום דבר לא כבר לא מרתיע אותו במיוחד בנקודה הזאת".

כאמור, הניצחון היה מתוק וחמוץ כמעט באותה מידה עבור גולדן סטייט. הפציעה של קווין דוראנט העיבה על החגיגות, אבל מצד שני העניקה לשחקני הווריירס סיבה נוספת לרצות לבצע מהפך בסדרה ולזכות באליפות נוספת. "אנחנו רוצים לעשות את זה בשביל KD. מעכשיו, נשחק בשבילו", אמר קליי תומפסון בהתרגשות. "הוא נלחם כמו אריה עם הקבוצה שלו, סיכן את הבריאות שלו, ועכשיו נצטרך לעשות את זה בשבילו". גם סטף קרי אמר ש"לא מגיע לו להיפצע ככה, לא בבמה הזאת, לא בעיתוי הזה".

מצבו של דוראנט לא ברור לחלוטין, אולם החשש הגדול הוא מקרע באכילס שיגרור היעדרות של כמה חודשים טובים. שחקן גולדן סטייט אמר בעילום שם ל"אתלטיק": "התקווה היחידה שלנו היא שלא מדובר בקרע מלא". כך או כך, דוראנט לא יחזור כמובן בהמשך הסדרה. בסבירות רבה, יייתכן שהיה זה משחקו האחרון במדי גולדן סטייט.

אפילו סטיבן איי סמית' מדוכא

כך או כך, התגובה של חלק מאוהדי טורונטו ש"חגגו: והריעו אחרי הפציעה של דוראנט גרמה לשחקני גולדן סטייט לכעס. "זה בולשיט, זה פאקינג בולשיט. מגוחך. אני אפילו לא יכול להסביר כמה זה מכעיס אותי", אמר קליי תומפסון. דמרכוס קאזינס היה תקיף ותמציתי יותר, וכנשאל על כך אמר: "האוהדים האלה? שילכו להזדיין".

סטף קרי אמר ש"מה שקרה שם היה מאוד מבלבל. זה לא מה שחשבתי שיקרה עם האוהדים האלה ממה שחוויתי פה עד כה. אני מודה לדני גרין וקייל לאורי שסימנו לאוהדים להפסיק. נקווה שהגועל נפש הזה לא יחזור על עצמו".

בצד השני, עיקר הביקורות הופנו למאמן ניק נרס, שזכה עד לשבחים על תפקוד ראוי לשבח בסדרה. מאמן טורונטו לקח פסק זמן בעיצומו של המומנטום של הראפטורס, שלוש דקות לסיום, זמן קצר אחרי שהקבוצה עלתה ליתרון 97:103 וקוואי לאונרד קלע 10 נקודות רצופות. מפסק הזמן הזה חזרה גולדן סטייט עם אנרגיות מחודשות, ושלוש שלשות רצופות - שתיים של תומפסון, אחת של קרי - הפכו את התוצאה.

"רצינו לתת לחבר'ה כמה שניות של מנוחה. חשבנו שזה ייתן לנו אנרגיות להמשיך לדחוף את הווריירס לפינה ולסגור עניין", הסביר נרס את ההחלטה מעוררת המחלוקת, שנקטלה על ידי הפרשנים בארצות הברית אחרי שריקת הסיום. "בכל מקרה", הסביר נרס, "יתרון של שש נקודות כשנותרו שלוש דקות על השעון לא אומר הרבה בימינו. אתה צריך להמשיך לשחק חזק, להמשיך לשמור, להמשיך להתקיף בחכמה. היינו טובים מאוד העונה במשחקים צמודים בשני צידי המגרש, ובמחצית השנייה היום שמרנו ממש טוב. עצרנו אותם על 22 נקודות בכל רבע במחצית השנייה. כל מה שהיינו זקוקים לו זה עוד מהלך או שניים טובים".

קוואי לאונרד, שכאמור היה בעיצומו של מומנטום סוחף כשנרס הזעיק את פסק הזמן, אמר ש"הרגשתי שהוא (ניק נרס) רק רוצה לתת לנו קצת מנוחה. אתה אף פעם לא יכול לדעת, מי יודע - אולי זה מה שהיה מנצח לנו את המשחק, ואז אף אחד לא היה מדבר על זה".

גם בשניות הסיום קיבלה טורונטו החלטות מפוקפקות. קוואי לאונרד קיבל שמירה כפולה במהלך האחרון, ובסופו של דבר הכדור הגיע לקייל לאורי בפינה. הזריקה של האחרון נחסמה על ידי דריימונד גרין. "הרגשתי מצוין כשהכדור יצא לי מהיד, אבל הוא פשוט נגע בזה. זה מה ששומרים גדולים עושים", אמר לאורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully